bucatarie

Domeniul culinar este incredibil de vas si se distinge nu doar printr-o mare paleta de optiuni cu privire la tipurile de mancaruri pe care le poti gati in bucatarie, ci si prin marea varietate de metode de gatit.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Cu toate acestea, unele dintre aceste metode sunt mai sanatoase decat altele si ajuta organismul sa absoarba mai multe substante nutritive, conform greatist.com. In plus, mancarea sanatoasa este intotdeauna mai gustoasa decat cea in care preparatele se scalda in uleiul prajit si care pompeaza in organism tot felul de substante toxice.

Iata care sunt cele mai sanatoase metode de gatit si care este noua metoda de preparare a mancarurilor care schimba tot ce stiai despre arta culinara:

1. Prajirea cu ajutorul aerului

Nimeni nu s-a gandit, pana nu demult, ca alimentele pot fi prajite si cu altceva decat cu ulei. Cu toate acestea, o noua metoda de prajire a alimentelor si-a facut loc in cele mai pretentioase restaurante, dar si in bucatariile persoanelor dornice sa experimenteze noi metode sanatoase de preparare a alimentelor.

O astfel de metoda revolutionara este prajirea cu aer. Aceasta are cateva beneficii incredibile:

  • Alimentele sunt preparate fara grasimi;
  • Ingredientele sunt expuse din toate unghiurile posibile la aerul fierbine, fapt ce ajuta la prepararea fara cusur a mancarurilor;
  • Alimentele astfel preparate sunt mult mai sanatoase decat orice alte alimente pe care le-ai putea gati prin altfel de metode;
  • Alimentele isi pastreaza intacte aroma si proprietatile nutritive;
  • Mancarea este preparata foarte rapid.

Uita de cuptor sau de plita aragazului, deoarece prajirea cu aer a alimentelor se realizeaza foarte simplu cu ajutorul unui astfel de aparat cu tehnologie unica Rapid Air. Aceasta este, de altfel, revolutia momentului in domeniul culinar.

bucatarie

2. Gatitul la cuptor

Gatitul la cuptor a fost si va ramane una dintre cele mai sanatoase metode de preparare a alimentelor. La cuptor po i pregati foarte multe mancaruri delicioase pe baza de carne sau de legume, deoarece alimentele isi pastreaz foarte bine gustul si nu mai sunt prajite in ulei. In plus, vitaminele si mineralele din alimente nu se pierd la fel de mult cum se intampla in cazul fierberii.

Gatitul la cuptor este recomandat si de cei mai multi dintre nutritionisti, deoarece mancarea gatita astfel iti ofera mult mai multe substan e nutritive care ar fi, altfel, distruse daca le-ai praji în tigaie.

Pentru a atenua, insa, riscul aparitiei hipertensiunii arteriale, evita sa adaugi sare atunci cand gatesti.

3. Gatitul cu aburi

Orice aliment poate fi gatit la abur. Cu ajutorul unei astfel de metode, alimentele se prepara in propriul lor suc, iar aromele se pastreaza intacte, la fel ca in cazul prajirii cu aer. In plus, nu mai ai nevoie de grasime pentru a pastra fragezimea si umiditatea alimentelor, conform greatist.com.

Spre exemplu, prin gatirea la abur, broccoli isi pastreaza continutul de glucozinolate, substante care previn aparitia celulelor canceroase.

Gatirea alimentelor la abur este recomandata in special atunci cand vrei sa mananci peste sau fructe de mare, deoarece nu afecteaza textura fina a carnii, insa este recomandata si pentru momentele in care vrei sa gatesti mazare sau piept de pui.

4. Calirea rapida

Calirea rapida intr-un vas numit wok este apreciata pentru rapiditatea cu care se prepara alimentele. Acestea isi pastreaza substantele nutritive si culoarea, fara sa fie nevoie de grasime, noteaza publicatia shape.com.

Cele mai potrivite alimente pentru gatirea in wok sunt carnea de pui, pestele, legumele, orezul si taiteii. Poti adauga si putin ulei de arahide pentru a oferi mai multa savoare mancarii, insa este recomandat sa eviti uleiul de masline. Folosirea unui wok este, de altfel, foarte populara in bucataria chinezeasca.

Cum sa ai o bucatarie primitoare si aerisita

metode de gatit

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: