Setari Cookie-uri

8 pasi in organizarea unei petreceri

Se presupune ca o petrecere inseamna in primul rand distractie, insa cand vine vorba de persoana care organizeaza petrecerea cuvintele de ordine sunt stres si munca. La urma urmei iti doresti sa iasa totul bine, invitatii sa se distreze iar tu sa poti primi titlul de gazda ideala.

5. Meniul

Mai intai trebuie sa te decizi daca vrei sa organizezi o cina serioasa cu cateva feluri sau sa optezi pentru un bufet suedez. O cina clasica e mai potrivita in cazul unui numar mic de invitati sau in cazul unei petreceri formale. Bufetul suedez e mai practic, mai usor de pregatit si mai relaxant si pentru invitati. In acest caz e recomandat sa pregatesti cateva aperitive simple ce pot fi mancate cu mana (si aici se dovedesc utile scobitorile astfel incat sa nu necesite farfurii si tacamuri). Indiferent de optiune, trebuie sa ai si aici in vedere gusturile invitatilor.

Pregateste din timp farfuriile, tacamurile si paharele necesare si asigura-te ca ai indeajuns de multe. Pentru un bufet suedez si farfuriile de unica folosinta sunt o idee foarte buna si iti usureaza munca de dupa petrecere. Indiferent de mancarea pregatita, ai grija sa fie gata inainte de sosirea invitatilor astfel incat sa poti sta cu ei.

In plus, nu testa pe invitati feluri de mancare pe care nu le-ai mai pregatit. Pregatesti mancaruri pe care stii ca le poti face cum trebuie. Daca bucataria nu e domeniul tau atunci cumpara mancare gata pregatita si aranjeaz-o frumos pe platouri. Estimeaza timpul de care ai nevoie pentru a pregati mancarea si organizeaza-ti restul programului in functie de asta.

6. Amenajarea spatiului

Dupa cum prea bine stii, conditia de baza e ca totul sa fie curat luna. Asigura-te ca baia straluceste si ca exista sapun si prosoape la indemana. Bucataria trebuie sa iti fie si ea pusa la punct deoarece sigur isi va gasi cineva drum pe acolo.

Cum casa ta va gazdui ceva mai multi oameni decat de obicei trebuie sa te asiguri ca dispui de locul necesar. Indeparteaza mobilele si obiectele inutile din camera in care va avea loc petrecerea (noptiere, masute decorative etc.) si adu cat mai multe scaune. De asemenea, indeparteaza de pe mobile obiectele decorative; vei observa ca mobila se va umple pe parcurs de farfurii si pahare. In plus, risti ca obiectele decorative sa se sparga.

Cat despre decorul per se, nu iti recomandam baloane, decoratiuni de hartie, coifuri de hartie etc. Desi sunt adecvate unei petreceri de copii nu isi au locul intr-una a adultilor. Poti pune cateva lumanari ici-colo si o vaza cu flori (la care poti asorta servetele pentru un plus de stil).
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
8 Martie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.