Adevărat, stresul face parte din programul nostru zilnic, nu ne scapă o zi fără să fim stresați, dar asta nu înseamnă deloc că așa ne-a fost scris să fim. Suntem tentați să spunem că oamenii cu care interacționăm sunt principala sursă de stres și că dacă nu ar mai fi ei, am reuși să ne relaxăm mai mult. Apoi este locul de muncă, apoi sunt ratele la casă, facturile, etc. Dacă stăm să facem o listă cu factorii de stres, știu că va fi una lungă, dar pe cât de lungă este, pe atât de ușor se poate micșora. Cum și de ce? Pentru că depinde de noi.

OptiBac Probiotics - adaptate nevoilor tale

Spre exemplu, oamenii ăia mulți care ne stresează în fiecare zi, ce caută lângă noi? De ce îi ținem aproape dacă nu ne fac bine? Suntem “forțați” să interacționăm cu ei în fiecare zi?! Ok, dar asta nici nu înseamnă că trebuie să le oferim prea mult – strictul necesar este de ajuns.

Fa-ti timp pentru tine

sursa foto: shutterstock/by freebird7977

Sunt patru pași mici și preciși care ajută la eliberarea stresului. Nu îți trebuie mai mult decât să îi repeți de câte ori este necesar până ajungi la destinația potrivită. Hai să începem:

1. Nu te mai preface că le poți face pe toate

Să lași totul în seama ta și să nu ceri ajutor atunci când ai nevoie este un rău uriaș pe care ți-l faci singură și care îți va aduce mult stres atâta timp cât nu accepți o schimbare. Dacă ai un job de 8 ore pe zi, iar alte 2 le pierzi pe drum, dar cu toate astea, atunci când ajungi acasă te ocupi de gospodărie, e clar nevoie să ceri ajutor. Dacă cei din jurul tău văd că te încăpățânezi să te ocupi de toate, se vor obișnui cu asta și nu își vor mai da seama că și tu ai nevoie de ajutor. Nu te mai simți vinovată și cere-le să se ocupe și ei în egală măsură.

2. Fă-ți timp pentru tine

Dacă ești stresată tot timpul este pentru că nu îți faci niciodată timp pentru tine și pentru ce îți face plăcere. Stresul dispare atunci când îți faci timp să te odihnești suficient, atunci când faci o baie lungă, atunci când citești sau te uiți la film. Stresul dispare atunci când dispare și frustrarea acumulată pentru că nu ai timp de tine. Dacă nu reușești să găsești o oră pe zi pe care să ți-o dedici, fă în așa fel încât măcar o dată pe săptămână să se întâmple asta... dar atunci să fie o zi întreagă sau cel puțin jumătate de zi. Deconectează-te! Sarcinile legate de muncă pot aștepta să fie rezolvate în timpul programului, nu după terminarea lui sau în weekend.

3. Reducerea surselor de stres

Așa cum spuneam la început, tu ești cea care trebuie să taie de pe listă cât mai mulți factori de stres. Oamenii care nu îți plac, sarcinile de la locul de muncă, anumite activități... toate acestea pot fi reduse într-un fel sau altul, dacă nu eliminate definitiv. Prietenul ăla care se plânge constant și te încarcă cu energie negativă ori de câte ori vorbiți... este timpul să renunți ușor la el, cel puțin până când o să își schimbe atitudinea și gândirea. Dar, la fel, nu te stresa încercând să îl salvezi tu. Nu ești obligată să suporți nimic din ce îți provoacă stres și te face nefericită.

4. Exercițiul zilnic

Nu ar trebui să menționez de sportul zilnic, pentru că la simplul auz al acestor cuvinte, multe dintre noi deja încep să simtă stres. Dar, din păcate, adevărul este că sportul chiar este un pas important spre eliberarea stresului. Înțeleg că nu ai timp de mers la sală și nici energia necesară de a exersa acasă, dar o plimbare de jumătate de oră pe zi cred că se poate realiza. În plus, este dovedit că exercițiile fizice influențează producerea serotoninei și aduc fericire. Crede-mă, este greu doar începutul! Dar dacă efortul fizic nu e pentru tine, oricât te-ai forța, încearcă câteva minute de yoga sau meditație, s-ar putea să își placă.

Ghid pentru eliberarea stresului

sursa foto: shutterstock/by fizkes

"Stresul este în esenţă o decuplare de pământ, o uitare a respiraţiei. Stresul este o stare de ignoranţă. Crede că totul este o urgenţă." [Natalie Goldberg]

sursa foto front page: shutterstock/ by Iakunichkin Stanislav

4 factori de stres la care locuința ta te poate supune
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: