Este absolut normal să te simți epuizată după o zi solicitantă la birou, după o ceartă, după un eveniment neplăcut sau pur și simplu pentru că totul în jur este haos, oamenii te agită și totul se desfășoară pe repede înainte. O zi petrecută în natură sau acasă, lenevind, este suficientă cât să te relaxezi și să te încarci cu forțe noi și gânduri pozitive, dar există și un altfel de tip de eupizare - acela care duce la anxietate și chiar depresie. Aici situația se complică, motiv pentru care trebuie să iei măsuri urgent.

Lampile de sare de Himalaya te scapa de stres, amelioreaza anxietatea si vindeca migrenele

Cu cât lași timpul să treacă, pe principul "timpul vindecă tot", cu atât mai rău o să fie pentru tine. Epuizarea fizică și psihică se tratează doar când faci ceva în privința asta, când te dai jos din pat și mergi să ceri ajutor. Cere ajutor naturii, cere ajutor propriei tale persoane și cere ajutor unui specialist.

Semne ca esti epuizata fizica si psihic

sursa foto: shutterstock/by jaboo2foto

Până atunci, însă, hai să vedem care sunt semnele alarmante care te atenționează că ești epuizată fizic și psihic.

Semne că ești epuizată fizic și psihic

1. Ești complet epuizată - tot timpul

Dacă dimineața te trezești deja obosită, este evident că problema ta s-a înrăutățit. În plus, doar ideea de a te ridica din pat și de a pleca la birou îți dă fiori și te transformă într-o acritură. Acest tip de epuizare nu este doar fizică, ci și de natură psihică. Din personalitatea ta a mai rămas o umbră. Când ieși în public te forțezi să schițezi un zâmbet și să inventezi un râs fals ca să pară că te simți bine în pielea ta. Nici măcar nu îți mai pasă de lucrurile care odată te făceau fericită, pentru că asta ar însemna să depui efort... și nu este ceea ce îți dorești.

2. Te enervezi foarte repede

Nimeni și nimic nu îți mai intră în grații. Orice sunet, orice cuvânt, orice urmă îți întinde nervii la maxim. Nu suporți nimic în jurul tău. Să râzi la o glumă?! Ce înseamnă aia?! Ești un balon gata să explodeze la prima atingere. Nu mai ai răbadare nici măcar cu pisicuța ta, care tot ce vrea este să îți facă masaj pe burtică și să toarcă, arătându-ți astfel cât de mult te iubește.

3. Începi să ai simptomele anxietății

În primul rând trebuie să știi că anxietatea afectează tineri și adulți din toate colțurile lumii, indiferent de statut și profesie. Așadar, nu te speria, este ceva normal, dacă putem spune așa, dar asta nu înseamnă că poți să o lași nesupravegheată. Anxietatea se manifestă prin sentimentul de neliniște și o teamă excesivă, prin atacuri de panica și un comportament compulsiv. Aceste manifestări par să vină de nicăieri. Se pare, totuși, că mintea îți este plină de gânduri copleșitoare, inima îți este strânsă și te simți copleșită de emoții incontrolabile. Partea bună este că anxietatea poate deveni aliatul tău, arătându-ți care îți sunt limitele și forțându-te să nu te mai pui pe viitor în situații care te fac să te simți inconfortabil.

4. Apar problemele de sănătate

Dureri puternice de cap, probleme intestinale, constipație, aciditate gastrică, dureri în piept, dureri de spate și de gât... și câte și mai câte pot apărea atunci când îți cedează și fizcul, dar și psihicul. Ai tras de tine până nu ai mai putut, cât crezi că mai poți continua așa?! Ascultă-ți corpul când îți trimite aceste semnale, ascultă-l, înțelege-l, fă ce-ți cere și iubește-l!

5. Apar insomniile

Unul dintre cele mai enervante sentimente este acela când simți că nu mai poți de somn, că ești epuizată, și cu toate astea, când te întinzi în pat, nu reușești să închizi ochii. Și stai așa în pat și încerci să potolești gândurile care roiesc ca nebunele în capul tău și nu te lasă să te odihnești. Din păcate, nici nu o să reușești prea curând. Împrumută câteva obiceiuri sănătoase care te vor ajuta să dormi - nu bea cafea după prânz, redu luminozitatea în casă, dar și la telefon, televizor, laptop, nu face exerciții seara (pe mulți îi poate obosi, dar pe mulți îi poate activa), folosește-te de aromaterapie, etc.

Insomnii

6. Pur și simplu... nu îți mai pasă

Motivația ta este sub nivelul mării. Nu te interesează de nimeni și de nimic, nici măcar de propria persoană. Refuzi invitații, refuzi să primești pe cineva acasă, pentru că pur și simplu nu vrei să interacționezi cu nimeni, și te simți detașată de tot ce cândva îți creea plăcere. Privește atent la viața ta! Este timpul să te oprești și să te realxezi! Identifică lucrurile care care îți umbresc fericirea și încearcă să le elimini cât mai curând posibil. Trebuie să găsești modalități prin care să îți construiești fericirea. Fericirea este în tine!

7. Plângi, aparent, fără motiv

Ăsta este un alt motiv alarmant care îți vrea să îți transmită că ești epuizată psihic. Până și cel mai mic și nesemnificativ lucru te face să izbucnești în lacrimi, orice nedreptate care nici măcar nu te privește personal. Trage aer în piept și imaginează-ți ceva frumos, pozitiv!

depresie

sursa foto: shutterstock/by marjan apostolovic

8. Relațiile cu familia, prietenii și de cuplu au de suferit

Cu cât stresul atinge un nivel mai înalt, cu atât vei simți nevoia să le răspunzi celor dragi cât mai răutăcios și negativ. Asta pentru că ești irascibilă, toți te enervează și nu le suporți prezența, preferând să fii singură. Familia te va înțelege, probabil, plus câțiva prieteni foarte apropiați, dar chiar și ei vor fi afectați de comportamentul tău. Nu este exclus să fii părăsită sau să pui tu capăt relației.

9. Simți că nu există o cale de scăpare

Când ajungi în punctul în care nu mai vezi o cale de ieșire, înseamnă că ai ajuns în punctul cel mai întunecat și că te mai desparte un pas de depresie. Când nu mai găsești bucurie și motivație în absolut nimic, e cazul să ceri ajutorul unui specialist. Dar, hei!, să știi că toate astea se pot rezolva! Poți începe prin a fi mai blândă cu tine și iubindu-te mai mult! Întotdeauna începe cu tine! Respiră! Respiră mult!

sursa foto front page: shutterstock/ by stock-asso

Stiai ca poti deveni depresiv de la un simplu pate vegetal?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: