Setari Cookie-uri

Mad Men, serialul viciilor

Autenticitatea si stilul impecabil sunt doua dintre caracteristicile vizuale ale serialului. Toata lumea fumeaza Lucky Strike, fustele stilou si taliile mici fac ravagii, barbatii au toata puterea, iar femeile sunt tratate drept obiecte sexuale care, intamplator, servesc cafea si toarna copii.

Pe cat posibil, incerc sa ma tin departe de seriale: provoaca dependenta, ajungi sa petreci weekend dupa weekend inchisa in casa si cand se termina ramai total dezorientata.

La Mad Men m-am uitat dintr-o intamplare: o sambata dupa-masa petrecuta cu o prietena care ajunsese pe la episodul 8, primul sezon. Cred ca am inceput sa ne uitam pentru ca era entuziasmata de el si tinea sa imi arate cat de frumoasa e imaginea, cat de desavarsit e stilul, cat de interesante sunt personajele. 3 episoade mai tarziu m-am ridicat sa plec acasa.

Cred ca am rezistat inca vreo doua zile pana sa recunosc ca „Da, vreau sa ma uit! Si ma voi uita pana la ultimul episod al ultimului sezon!”.

Personajul principal, Don Draper, este un tip misterios, bine-facut, care lucreaza intr-o agentie de publicitate ca director creativ. Bea whisky de la 10 dimineata si pana seara cand ajunge acasa (unde isi mai toarna un pahar), fumeaza ca o locomotiva, isi insala nevasta si abia daca isi vede copiii. Trecutul lui invaluit in mister merge mana in mana cu succesul pe care il are in publicitate.



Insa nu am mentionat cel mai important detaliu: actiunea se petrece in 1960. Autenticitatea si stilul impecabil sunt doua dintre caracteristicile vizuale ale serialului. Toata lumea fumeaza Lucky Strike, fustele stilou si taliile mici fac ravagii, barbatii au toata puterea, iar femeile sunt tratate drept obiecte sexuale care, intamplator, servesc cafea si toarna copii. Razboiul sexelor, avantul economic si delirul personalitatii – toate acestea fac din Mad Men un deliciu!

Si sa nu crezi ca hainele din serial sunt demodate! Inca dupa primul sezon, designerii au inceput sa se inspire din Mad Men si sa incorporeze la inceput accesorii, apoi silueta, croielile si chiar imprimeurile pe care le poarta secretarele si sotiile din serial. In ultimii 3 ani, colectiile unor designeri si case de moda precum Michael Kors, Prada, Stella McCartney, Marc Jacobs si altii au preluat vibe-ul anilor ’60.

Fiecare personaj are ceva deosebit si, spre deosebire de alte seriale, restul distributiei nu este doar un accesoriu al personajului principal, ci se disting pe rand, complica actiunea si redau destul de bine cunoscuta senzatie „de ce trebuie sa fie totul atat de al naibii de complicat?!”.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
19 Ianuarie 2012
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.