Advertorial

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Dureri in diverse zone
Durerile de cap, de stomac sau de picioare sunt printre cele mai frecvente simptome ale lipsei de magneziu din organism. Crampele musculare sau rigiditatea in zona gatului sunt alte simptome alarmante.

Anxietate si nervozitate
Lipsa magneziului se manifesta si la nivelul sistemului nervos central. Simptomele pot fi foarte grave atunci cand si nivelul de calciu din organism este scazut. Anxietatea, atacurile de panica, nervozitatea si comportamentul agitat sunt semne ale deficitului de magneziu. Lipsa magneziului din organism afecteaza si sistemul nervos periferic. Acest lucru duce la amortirea mainilor si picioarelor.

Palpitatii
Sistemul cardiac este si el afectat de lipsa magneziului din organism. Pot aparea astfel palpitatii si angina pectorala. Bataile inimii devin neregulate, iar in cazuri severe simptomele sunt asemanatoare unui atac cardiac.

Schimbari de comportament
Persoanele care de obicei sunt relaxate si increzatoare devin tensionate, nervoase si pesimiste. De cele mai multe ori, cei care au un nivel scazut de magneziu in corp au o pofta nebuna de ciocolata. Femeile pot experimenta schimbari ale ciclului menstrual. Atat barbatii, cat si femeile devin mult mai apatici, in special daca printre simptome se intalnesc si atacurile de panica.

Somnolenta si afectarea memoriei
Alte simptome ale lipsei de magneziu din organism sunt si somnolenta, anorexia, apatia, confuzia, oboseala, putere de concentrare scazuta sau o memorie mai slaba. Contractia permanenta a muschilor, delir, amorteala, halucinatii sau furnicaturi in tot corpul sunt simptome severe ale lipsei de magneziu. In aceste situatii, persoana care experimenteaza astfel de simptome trebuie sa se prezinte de urgenta la medic.

Se poate asigura necesarul zilnic de magneziu doar din aport alimentar?

In mod normal da, o dieta echilibrata, formata din alimente bogate in magneziu (legume, cereale, seminte), ar putea furniza necesarul zilnic de magneziu. Din pacate nu se intampla asa, pentru ca agricultura moderna, prin folosirea la scara larga a pesticidelor si insecticidelor, spoliaza solul de magneziu. Asa incat, plantele, cerealele si semintele nu mai au de unde sa isi ia cantitatea necesara de magneziu. De asemenea, prin procesul de procesare si rafinare, cerealele si semintele pierd pana la 85% din cantitatea de magneziu.

Cauzele carentei de magneziu

• Dieta bazata pe carne
Trebuie evitata carnea în exces, deoarece contine cantitati mari de calciu si fosfor. Aceste minerale reduc absortia magneziului în organism. De asemenea, produsele alimentare procesate, precum faina, orezul sau zaharul, „manânca” magneziul.

• Cafeaua si alcoolul
Rezerva de magneziu din organism este epuizata mai repede sub actiunea cafelei si a alcoolului.
• Medicamentele
O alta cauza a deficitului de magneziu poate fi administrarea unor medicamente (de exemplu: estrogeni – anticonceptionale, diuretice, antidiabetice, antituberculoase). Daca luati astfel de medicamente este necesara suplimentarea aportului de magneziu.

• Boli si interventii chirurgicale
Deficienta de magneziu poate fi cauzata de o serie de afectiuni precum pancreatitele, transpiratia excesiva sau problemele cardiace. De asemenea, afectiunile tractului digestiv sau operatiile chirugicale pot reduce absorbtia magneziului în organism.

• Stresul
Este un mare consumator de magneziu, de aceea trebuie sa aveti grija sa va refaceti permanent aceasta rezerva.

• Ciclul menstrual
În perioada menstruatiei femeile pierd mult magneziu.
Mai multe informatii despre magneziu puteti gasi si aici www.despremagneziu.ro

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: