beneficii cafeaDimineața, în oraș, înainte de un antrenament fizic, în perioada examenelor pentru școala sau facultate, cafeaua este preferata multora care vor să obțină un plus de energie în fața unei zile grele sau lungi. Dacă este păstrat în cantități moderate, consumul de cafea poate fi foarte util pentru organismul tău, susțin specialiștii din domeniu, care au strâns mai multe beneficii ale cofeinei.

Alisa Vitt: CAFEAUA NU ESTE BUNA pentru femei- 3 argumente ca sa renunti la cafea

8 beneficii ale consumului de cafea:

1. Ajută la arderea grăsimilor

Nu trebuie să privești cafeaua ca pe o soluție minune pentru a scăpa de kilogramele în plus, pentru că nu este tocmai așa. Însă consumul de cafea ajută la arderea mai rapidă a grăsimilor din organism, și asta datorita faptului că accelerează metabolismul. Potrivit unui studiu, metabolismul poate atinge, datorită cofeinei, o rată de ardere a grăsimilor cu până la 11% mai mare față de rata normală.

2. E un energizant util

Nu este nicio surpriză în faptul că o cafea te ajută să începi ziua cu mai multă energie, mai ales atunci când este preparată la un aparat de cafea profesionist, care va păstra gustul original al cafelei. Odată consumată, cafeaua va ajuta creierul să elibereze noradrenalină, un stimul care te va ține alert și îți va face corpul cu 12% mai rezistent la efort.

3. Îți protejează corpul

Potrivit unor studii, consumul de cafea ajută la prevenția apariției cirozei, însă asta nu ar trebui să te convingă să bei cafea după cafea pe tot parcursul zilei. Există și studii care arată că datorită cofeinei, riscul apariției unor afecțiuni precum Alzheimer, demență și chiar Parkinson scade.

4. Este o sursă foarte bună de antioxidanți

Precum vinul, fructele și legumele, și cafeaua se înscrie pe lista surselor foarte bune de antioxidanți. Mai mult, cafeaua este cea mai importantă astfel de sursă de care poți beneficia, oferind peste 60% din totalul de antioxidanți pe care organismul îi primește zilnic.

5. E bună pentru inimă

Problemele cardiace și incidența atacului cerebral sunt reduse, mai ales în cazul femeilor, datorită consumului de cafea, arată un studiu. Acest lucru vine însă cu o atenționare. Nu ar trebui să bei prea multă cafea zilnic, pentru că efectele sale benefice s-ar putea anula.

6. Reduce durerile musculare

Pentru femeile care sunt active și fac sport de mai multe ori pe săptămână, cafeaua poate fi o soluție foarte bună după antrenament, pentru a reduce durerile musculare și senzația de epuizare. De asemenea, cafeaua te poate ajuta să ai parte de un antrenament mai intens.

7. Ajută la o circulație mai bună a sângelui

Și circulația sângelui beneficiază de pe urma cafelei zilnice. Datorită consumului de cofeină, circulația sângelui este îmbunătățită cu 27%, susține acest studiu.

8. Îmbunătățește memoria

Și performanța creierului este superioară datorită consumului de cafea, atât în privința memoriei pe termen scurt, cât și pe termen lung. Potrivit unor studii realizate la Johns Hopkins University, cofeina consolidează capacitatea de stocare a creierului.

Consumată în anumite limite, cafeaua poate fi un prilej de relaxare, poate fi startul unui antrenament reușit sau începutul unei zile solicitante la birou, dar încheiate cu succes.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Syda Productions

5 beneficii importante ale consumului de cafea
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: