Kudika
12 Aprilie 2019

Pe scurt, biohacking-ul înseamnă a face schimbări în stilul tău de viață pentru a modifica și îmbunătăți funcționarea și biologia propriului corp. Lucrurile sunt mult mai simple decât par la prima vedere, dar necesită disciplină și voință.

comunicat de presa

Stilul de viata mediteraneean este secretul pentru o viata sanatoasa si fericita

Când ai nevoie de o schimbare majoră care să îți îmbunătățească toate aspectele vieții – de la sănătate și până la încrederea în tine - includerea Biohacking-ulului între obiceiurile tale ar putea fi soluția pe care o cauți.

Pe scurt, biohacking-ul înseamnă a face schimbări în stilul tău de viață pentru a modifica și îmbunătăți funcționarea și biologia propriului corp. Lucrurile sunt mult mai simple decât par la prima vedere, dar necesită disciplină și voință.

De la alegerea unei scurtături pe care să mergi pentru a ajunge mai repede la destinație și până la puncte bonus obținute la cumpărături, toate sunt mici life hacks de care te folosești zilnic pentru a-ți face viața mai frumoasă și mai ușoară. Cum ar fi dacă ar exista o serie de trucuri pe care le-ai putea aplica corpului tău pentru a-ți atinge potențialul maxim și a-ți schimba viața?

Ok, deci ce este biohacking-ul?

“Biohacking-ul este o mișcare ce se răspândește cu o viteză din ce în ce mai mare în întreaga lume și presupune modificarea mediului exterior și interior pentru a căpăta controlul asupra propriului corp. Adepții săi folosesc știința, biologia și experimentele pe propria persoana și fac mici schimbări în modul de a gândi și în stilul de viață, astfel încât să se simtă mai bine și să sporească performanțele corpului și minții”, explică Anca Baniță, speaker la evenimentul Biohacking & Human Potential, de la Omega House.

Chiar dacă este o gândire relativ nouă, ea s-a dezvoltat rapid și a devenit un subiect foarte vast și greu de „digerat” pentru un începător. Așadar, iată care sunt cele 7 lucruri pe care trebuie să le știi despre biohacking:

1. Deja ai inclus biohacking-ul în viața ta

Da, da, ai citit bine! Fie că este vorba de noua dietă pe care ai început-o, exercițiile fizice pe care le faci sau atenția pe care o acorzi sănătății corpului tău, toate au la bază mici hack-uri menite să îți îmbunătățească modul în care funcționezi, te simți și arăți.

2. Biohacker în 3 pași simpli

Nu ai nevoie de dispozitive ultra moderne pentru a face biohacking, ci trebuie să descoperi acele metode naturale care te ajută să te dezvolți.
Pasul 1: Conștientizare – fii conștient de tot ce te înconjoară și tot ce se întâmplă în și cu corpul tău.

Pasul 2: Control – folosește-te de informații, știință și tehnologie pentru a deține controlul.

Pasul 3: Update – dacă ești mereu actualizat, îți optimizezi mintea și corpul astfel încât să îți poți atinge potențialul maxim.

3. Biohacking-ul implică strategii – planifică-ți alimentația

Ceea ce mănânci este cea mai mare și cea mai ușoară componentă a vieții pe care o poți supune hacking-ului. Deși există o serie de reguli sau diete precum Keto sau Paleo, totul se reduce până la urmă la a identifica ce alimente sunt bune pentru tine și pe care trebuie să le elimini din alimentația ta. Odată ce ai făcut asta, include și suplimente pentru a avea un regim echilibrat și nu uita să bei multe lichide.
Apoi nu-ți mai rămâne decât să îți programezi mesele și gustările și să respecți acest program.

4. Parte a biohacking-ului este și optimizarea stilului de viață

Nu trebuie pierdut din vedere faptul că stilul de viață își pune o amprentă puternică asupra corpului nostru și a modului în care acesta funcționează. Așa cum ai făcut ordine în alimentație, acordă atenție activităților în care te implici, posturii tale de pe durata unei zile, mișcării și exercițiilor fizice, relaxării și, nu în ultimul rând, asigură-te că ai parte de 7-9 ore de somn odihnitor.

5. Nucleul este gândirea

“Cu ce ne hrănim mintea este poate mai important ca alimentele cu care ne hrănim corpul.
Iar meditația este de multe ori the ultimate biohack! Efectele meditației nu se resimt doar la nivelul unui psihic liniștit și creșterea calității somnului, ci ajung să se vadă și în buna funcționare a organismului, reducerea durerilor și scăderea inflamațiilor de la nivelul corpului. Și când te simți atât de bine, cresc și performanțele corpului și productivitatea”, menționează Igor Grosu, speaker la seminarul Biohacking & Human Potential, de la Omega House.

Mindfulness este, de asemenea, o tehnică importantă de biohacking, ce are o serie de beneficii, de la îmbunătățirea somnului, deprinderea de obiceiuri alimentare mai bune, reducerea stresului și multe efecte pozitive asupra sănătății.

6. DIY Biohacking

O subcultură a biohacking-ului este reprezentată de proceduri realizate în laboratoare științifice. De la manipulări ale ADN-ului și până la îmbunătățirea unor structuri celulare, toate sunt experimente pe care pasionații de biologie le fac pentru a-și satisface curiozitățile și pentru a testa fapte științifice încă nedemonstrate. Totuși, nu vă speriați, la acest nivel nu mai este vorba de îmbunătățirea funcționării propriului corp, DIY biohacking are loc, cel mai adesea, pe plante. Încă.

7. Biohacking și Superhumans

Cei care au preluat controlul asupra propriului corp pentru a-și atinge potențialul maxim, a se simți bine și a se dezvolta, sunt considerați Super-oameni. Așadar dacă măsori și controlezi tot ce ține de mediul tău interior și exterior, fasting nu îți este un termen străin, iar mindset-ul tău este setat pe dezvoltare și perfecționare, înseamnă că stăpânești biohacking-ul și prin acțiunile pe care le faci și mentalul tău, ai devenit un Superhuman.

Featured foto by Shyntartanya via Shutterstock

4 efecte neplacute ale stilului de viata sedentar

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: