3 trucuri pentru a ține gândurile de îngrijorare sub control

3 trucuri pentru a ține gândurile de îngrijorare sub control

Este esențial pentru sănătatea mentală și emoțională ca în timpul liber să ne deconectăm de la activitățile profesionale, să facem lucruri care ne plac și care ne destind.

Atunci când ne gândim la stres, de cele mai multe ori îl asociem cu jobul pe care îl avem și cu orele petrecute la serviciu. Guy Winch, un reputat psiholog din Statele Unite, explică faptul că stresul nu survine neapărat în timp ce muncim și în afara orelor de program.

Stresul este cauzat de gândurile pe care ni le facem înainte sau după ce plecăm de la serviciu. Degeaba închizi ușa biroului în urma ta dacă nu o închizi și în mintea ta la terminarea programului. Stresul te urmărește în timp ce conduci sau faci sport sau petreci timp cu prietenii și cei dragi.

Este esențial pentru sănătatea mentală și emoțională ca în timpul liber să ne deconectăm de la activitățile profesionale, să facem lucruri care ne plac și care ne destind. Iarr pentru asta este nevoie să reușim să nu mai dăm putere și atenție acelor gânduri care cauzează stress.

Guy Winch spune că, cu cât acordăm mai mare atenție gândurilor de îngrijorare legate de job în timpul liber, cu atât acestea pot avea un impact negative asupra somnului și a stării noastre de spirit și poate apărea tendința de a face alegeri alimentare care nu ne sunt benefice. De asemenea, sporește riscul apariției bolilor cardio vasculare dar și capacitatea de concentrare.

Renumitul psiholog s-a confruntat el însuși cu această problemă și s-a văzut nevoit să vină cu o soluție. Astfel și-a creat propriul sistem care să îl împiedice să mai rumege probleme legate de serviciu în timpul liber.

Primul pas pe care îl poți face este să stabilești limite clare pentru programul de lucru și să fii strictă în această privință. Spre exemplu, dacă programul tău se termină la 6pm, organizează-ți activitatea în așa fel încât să termini tot ce mai ai de făcut și, eventual, să îți rămână timp pentru a-ți planifica ziua următoare.

Următorul pas este să blochezi orice notificare legată de muncă pe telefonul tău în timpul tău liber.

In al treilea rând, transformă gândurile de îngrijorare într-unele productive care te vor ajuta să găsești soluții la probleme. Spre exemplu, în loc să te gândești cu groază la câtă treabă ai de făcut, comandă-i creierului să găsească o soluție pentru a te ajuta să îți organizezi mai bine timpul.

Și nu uita că soluția pentru a găsi un echilibru între viața profesională și cea personală se găsește la tine. Doar trebuie să schimbi modul în care gândești.

foto: By GRJ Photo, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: