4 sfaturi practice pentru a te antrena acasă

4 sfaturi practice pentru a te antrena acasă
Kudika
27 Mai 2020

Cum poţi să faci sport acasă şi, mai ales, cum să te motivezi.

Nu mai este de mult timp o noutate, practicarea exerciţiilor fizice - chiar şi a celor de intensitate moderată - este benefică pentru sănătate și pentru starea de spirit, pe lângă faptul că întăreşte sistemul imunitar. Nu degeaba, Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă efectuarea a minimum 30 de minute de exerciţii fizice sau a 10.000 de pași zilnic.

Un obiectiv destul de dificil de atins în timpul izolării şi în condiţiile în care sălile de sport sunt în continuare închise, cel puţin până pe 15 iunie. Iată cum poţi să faci sport acasă şi, mai ales, cum să te motivezi.

1. Alege activitatea fizică potrivită

Alegerile în materie de activităţi sportive care pot fi efectuate acasă sunt, în mod evident, limitate de echipamentul și spațiul disponibile. Alege o activitate care să se potrivească cu ceea ce îţi place să faci. Dacă nu îţi face plăcere, îţi vei pierde rapid motivaţia.

Preferi antrenamentul cardio - banda de alergare, bicicleta de cameră - pentru a transpira, a-ţi simți mușchii muncind, a face efort, a arde grăsimi și a-ţi întări rezistența? Sau preferi un antrenament de forță, pentru a-ţi modela corpul şi a pierde în greutate pe termen lung? Ori poate un sport distractiv, cum ar fi Zumba, pentru a îmbina utilul cu plăcutul? În plus față de aceste activități sportive, nu neglija treburile casnice, precum grădinăritul, curățenia în casă ori scurtele plimbări în ritm alert.

2. Alege echipamentul necesar

Înainte de a face sport, trebuie să te asiguri că ai echipamentul necesar. Pentru cele mai multe activități acasă, o pereche de pantofi sport, una de pantaloni scurți și un tricou sunt suficiente. În ceea ce privește echipamentele de fitness pentru interior, precum o bandă de alergare, un set de gantere, un covoraș, un set de benzi elastice și multe altele asemenea pot fi achiziționate din magazinele online, dacă nu le ai deja.

Unele activități, precum cele efectuate pe un aparat de fitness pot deveni rapid plictisitoare. Pentru a sparge monotonia, te poţi aşeza în fața unui televizor sau poţi asculta muzică ritmată în timp ce faci sport. Sau te poți folosi de cursuri online, pentru a-ți crea iluzia că ești într-o sală de sport, alături de alți oameni.

Nu uita să deschizi ferestrele pentru a împrospăta aerul din cameră. De asemenea, un ceas inteligent îți poate fi util pentru măsurarea numărului de pași făcuți, pentru a afla câte calorii ai consumat sau ce distanță ai parcurs pe banda de alergat.

3. Găsește-ți motivația

Pentru a face sport și a nu renunța la această activitate, voința nu este suficientă, ai nevoie de o motivație. Aceasta trebuie să fie, pur și simplu, mai puternică decât voința de a nu face nimic. Să te simți bine în pielea ta, să te simți frumoasă, să eviți problemele de sănătate, să dormi mai bine, să fii veselă se numără printre obiectivele care te-ar putea motiva și care ar trebui să conteze mai mult decât efortul pe care îl depui pentru a-ți atinge scopurile.

Deci, începe prin a-ți pune întrebări de bază - De ce vrei să faci sport acasă? Care este motivația reală? Ce beneficii îți va aduce pe termen lung? Ce eforturi ești dispusă să faci?

După stabilirea motivației, afișează toate aceste idei într-un loc vizibil, pe frigider, în fața aparatului de fitness etc. și vizualizează în mod regulat obiectivele de atins. Nu uita să te și recompensezi cu fiecare pas sau obiectiv atins. Înregistrează-ţi progresele într-un mic caiet, vei fi uimită de rezultate.

4. Începe cu încălzire și încheie cu relaxare

Planifică o ședință de încălzire, de cel puțin cinci minute, înainte să faci sport. Această etapă este importantă pentru a-ți pregăti inima și mușchii pentru exerciții fizice. Ședința de antrenament va fi mai ușoară, riscul de rănire va fi redus, iar progresele, mai rapide.

La sfârșitul sesiunii, nu te opri brusc, ci redu din intensitatea efortului, pentru a reveni treptat la o stare de calm și a favoriza eliminarea toxinelor.

Dacă nu ai mai făcut sport până acum, este recomandat să începi cu ședințe de intensitate scăzută, de 15 - 20 de minute și să crești dificultatea și perioada treptat. Dacă nu ești un novice, ședințele de antrenament de acasă te vor ajuta să rămâi în formă până la redeschiderea sălilor de sport. De asemenea, hidratarea este esențială pentru organism, mai ales când faci sport în interior. Deshidratarea poate favoriza producerea tendinitelor și apariţia altor probleme de sănătate. Aşadar, bea suficientă apă înainte, în timpul și după ședința de fitness.

Sursa foto: Pexels.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri