Cum să ai grijă de sănătatea ta și a bebelușului pe perioada sarcinii

Cum să ai grijă de sănătatea ta și a bebelușului pe perioada sarcinii
Kudika
8 Octombrie 2020

Pe perioada sarcinii este esențial să adopți obiceiuri care te vor ajuta să te simți bine și care sprijină buna dezvoltare a bebelușului.

În mod natural, orice femeie își dorește să aibă grijă de copilul ei, iar acest lucru este important încă dinainte ca acesta să se nască. Perioada sarcinii este specială și, în același timp, este momentul în care ar trebui să adopți obiceiuri sănătoase pentru ca tu să te simți bine, dar și pentru a-i asigura celui mic vitaminele și nutrienții necesari pentru o dezvoltare sănătoasă.

Așadar, iată care sunt cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le faci pe perioada sarcinii, astfel încât tu și bebelușul tău să fiți sănătoși, iar sarcina să decurgă fără probleme:

Mănâncă ceea ce trebuie

O alimentație echilibrată și sănătoasă este extrem de importantă pentru femeile însărcinate, iar bebelușul tău are nevoie de mâncare sănătoasă, nu de zahăr și alte grăsimi. Așadar, este recomandat să consumi multe fructe și legume, alimente bogate în calciu, cereale integrale și, în același timp, să alegi produse cu un conținut scăzut de grăsimi saturate, precum somon, sardine, macrou, pui, curcan și carne de vită.

În plus, nu sări niciodată peste micul dejun și optează pentru alimente nutritive, precum cereale integrale cu fructe, ouă fierte tari, avocado, brânză, humus, dar și pâine din făină integrală.

Ia vitamine

Vitaminele sunt esențiale pentru buna dezvoltare a copilului tău, în special calciul și acidul folic. De altfel, acidul folic este indicat încă dinainte să rămâi însărcinată, pentru a preveni apariția defectelor de tub neural. Alimentele bogate în acid folic sunt portocalele, grepfrutul, spanacul, fasolea și broccoli, în timp ce laptele și iaurtul sunt cele mai bune surse de calciu.

Bineînțeles, poți obține aceste vitamine din alimentația zilnică, însă este necesară și administrarea de suplimente sarcina, în mod zilnic, pentru a te asigura că beneficiezi de doza necesară. Medicul îți poate recomanda suplimentele de care ai nevoie.

Hidratează-te

Conform Institutului de Medicina, femeile însărcinate ar trebuie să consume cel puțin doi litri de apă pe zi, iar această cantitate va crește pe perioada de alăptare. Atunci când ești însărcinată, organismul tău are nevoie de mai multă apă pentru a produce o cantitate mai mare de sânge și lichid amniotic.

În plus, un consum optim de apă pe timpul sarcinii va preveni deshidratarea, apariția constipației și a hemoroizilor. Totuși, în afară de apă mai poți consuma ceaiuri și smoothie-uri, iar pentru mai multă aromă, poți adăuga lămâie, mentă sau castravete în apă.

Evită anumite alimente

Pe perioada sarcinii, anumite alimente ar trebui evitate complet, în timp ce altele pot fi consumate doar în cantități mici sau ocazional. Tonul, de exemplu, conține o cantitate ridicată de mercur, care poate fi toxic pentru sistemul imunitar. Atunci când consumi carne sau pește, ai grijă ca aceasta să fie gătită în totalitate și să eviți carnea crudă, deoarece poate conține listeria sau salmonella.

Același lucru este valabil și în cazul ouălor moi, mezelurilor sau produselor lactate nepasteurizate. Evită să consumi ficat sau pate de ficat, deoarece conține o cantitate mare de vitamina A, care poate dăuna în timpul sarcinii. Alcoolul și alimentele procesate ar trebui evitate complet, în timp ce poți limita consumul de cafea la numai 200 ml pe zi.

Fă mișcare și odihnește-te

Mișcarea este importantă pe perioada sarcinii, însă evită exercițiile care presupun efort fizic susținut. Cel mai indicat tip de mișcare este mersul pe jos, măcar 30 de minute pe zi, dar și yoga sau pilates.

În același timp, ar trebui să dormi măcar opt sau nouă ore pe noapte și să te odihnești de fiecare dată când simți nevoia. Încearcă, pe cât posibil, să dormi pe partea stângă pentru a îmbunătăți circulația sângelui și a oxigenului pentru tine și cel mic.

Așadar, pe perioada sarcinii este esențial să adopți obiceiuri care te vor ajuta să te simți bine și care sprijină buna dezvoltare a bebelușului. Ține cont de sfaturile de mai sus pentru a avea o sarcină cât mai plăcută și sănătoasă.

Sursă foto: Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri