Încă un studiu arată că nu e recomandat să bem cafeaua înainte de micul dejun

Încă un studiu arată că nu e recomandat să bem cafeaua înainte de micul dejun
Kudika
13 Octombrie 2020

Nu există nimic mai revigorant în lume decât o ceașcă bună de cafea primul lucru dimineața după trezire.

De multe ori, este aproape mai mult un ritual zilnic care ne ajută să începem ziua decât efectul cofeinei în sine. Cu toate acestea, acest obicei poate afecta atât metabolismul nostru, cât și controlul insulinei sau, cel puțin, nu este de ajutor.

Asta subliniază o cercetare recentă publicată în British Journal of Nutrition. Potrivit autorilor studiului, o cafea băută imediat după trezire nu ar compensa chiar dacă am fi dormit prost. O singură noapte de somn rău ar avea efecte metabolice limitate, dar consumul de cafea dimineața pentru a ne trezi ne poate afecta glicemia.

Pentru a efectua această cercetare, cercetării au avut 29 de participanți, bărbați și femei, toți sănătoși, cu o vârstă medie de 21 de ani, ale căror niveluri de glucoză au fost măsurate - prin intermediul unui test de sânge și teste de toleranță orală la glucoză - după trei scenarii diferite. care au fost implementate aleatoriu.

Într-un caz, participanții au avut un somn normal de noapte și apoi au băut o băutură cu zahăr - care reflecta aceleași calorii ca un mic dejun normal - la trezire, în al doilea caz participanții au petrecut o noapte trezindu-se de mai multe ori, iar la trezire li s-a dat și o băutură zaharată. În cel din urmă caz, subicții au fost, de asemenea, treziți de mai multe ori în timpul nopții, iar dimineața li s-a dat cafea cu doar 30 de minute înainte de a primi băutura cu zahăr.

Ceea ce au descoperit cercetătorii a fost că, într-adevăr, somnul prost dintr-o singură noapte nu ar modifica glicemia sau răspunsul la insulină la micul dejun. Cu toate acestea, consumul de cafea neagră înainte de micul dejun părea să crească răspunsul la glucoză din sânge cu 50%.

Acest lucru nu înseamnă că nu putem bea cafea, dar se pare că recomandarea ar fi ca mai întâi să luăm micul dejun și apoi să luăm cafea. În orice caz, este o investigație preliminară, cu un număr foarte limitat de participanți și toți tineri și sănătoși - ceea ce face dificilă generalizarea rezultatelor către alte segmente ale populației. Dar pot fi informații relevante care să ne ajute să ne menținem nivelul glucozei stabil.

În plus, efectul cafeinei asupra organismului nu a fost invalidat de acest studiu, dar cercetătorii doar ne sfătuiesc să bem cafeaua abia după ce mâncăm dimineața. Micul dejun ar trebui să fie primul lucru pe care-l facem după trezire și nu invers, așa cum facem mulți dintre noi.

Studiul amintit mai devreme se coroborează cu rezultatele altor cercetări similare, care arată că nu e bine să bem cafeaua înainte de micul dejun.

Consumul cafelei negre pe stomacul gol poate duce la o serie de afecţiuni, în special din cauza faptului că în tractul digestiv este produs acidul hidrocloric. Dacă suferi de gastrită, cu siguranţă te-ai confruntat cu senzaţia arsurilor sau durerilor la nivelul stomacului.

Consumul cafelei pe stomacul gol ridică şi nivelul acizilor gastrici, ceea ce poate duce la balonare sau chiar la stări de vomă. Drept pentru care, cafeaua ar trebui consumată la o oră după ce te-ai trezit şi neapărat doar după ce ai mâncat ceva înainte. O felie de pâine, un sendviş, cereale cu lapte sau iaurt sau ceva oricât de mic poate fi mâncat înainte de cafea.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri