De ce nu slăbești, deși ai grijă ce mănânci? 

De ce nu slăbești, deși ai grijă ce mănânci? 

Mănânci corect, faci sport, ai activitate fizică, știi exact despre ce este vorba atunci când mai ai de dat câteva kilograme jos și totuși nu reușești să ajungi la numărul de kilograme pe care ți-l dorești.

Specialiștii în nutriție consideră că atunci când intervine o astfel de situație cu siguranță ai senzația că faci totul bine, dar pe acolo pe undeva sigur se strecoară vreo greșeală în dinamica stilului tău de viață.

„În general, toată lumea îți spune ce trebuie să faci ca să slăbești. Eu astăzi îmi propun să fac altfel, îmi propun să-ți spun ce îți este interzis să faci dacă vrei să slăbești.”, explică nutriționistul Wasim Nazer.

„Există un lucru clar pe care trebuie să-l ai în vedere. Nu slăbești pentru că mănânci mai mult decât ai impresia că mănânci. Pe lângă acele combinații despre care vorbește toată lumea, îți mai spun că miezul problemei este cantitatea. De exemplu, porția de somon cu orez de la prânz are de vreo 4 ori mai mult orez decât ai tu nevoie să mănânci și bombonica servită pe repede înainte are cam 100 de kcal din zahăr.”, povestește specialistul.

„Ciugulitul” între mese poate să crească aportul caloric de peste zi cu până la 75%. Biscuiții cu fibre au mai puțin de 2%... fibre și foarte mult zahăr, iar reclamele alea cu eliberarea treptată de glucide sunt cele mai false afirmații din lume. La fel de nesănătos este și amestecul fitness de nuci și fructe uscate care este tot un fel de prajitură”, explică Wasim Nazer.

8 reguli de viață care te vor ajută să slăbești

– Mănâncă alimente neprocesate, naturale, de sezon.
– Monitorizează aportul proteic.
– Monitorizează aportul glucidic – cam 40% din caloriile necesare peste zi ar trebui să provină din glucide, iar dintre acestea cam 20% trebuie să fie glucide simple.
– Monitorizează activitatea fizică de peste zi – aici intră antrenamentele și perioadele de activitate fizică în care îți crește pulsul, ceea ce te ajută să modifici compoziția corporală.
– Dormi cel puțin 7.5 ore pe noapte.
– Bea cel putin 2.5 litri de apă pe zi.
– Mergi la cel puțin 3 ore de sport pe săptămână (sport de o intensitate medie și ridicată).
– Calculează 10 zile pentru fiecare kilogram pe care vrei să îl slăbești ca să te și menții în viitor.

Photo by Jason Briscoe on Unsplash

Vizionare placuta


Kudika
21 Septembrie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri