Setari Cookie-uri

Experiente neplacute... de la shopping

da ai mare dreptate conteaza mult buna crestere dar ideea era ca totusi ar fi mult mai ok daca ei[vanzatorii]ar primi un bonus...pt ca hai sa recunoastem in ziua de azi oamneii sunt tot mai egoisti..si macar asta o sa-i motiveze...si de obicei in orice domeniu predomina persoanele nu foarte amabile..iti spun din experienta...si da ai drepatate si in privinta faptului ca si vanzatorii trebuie respectati asta mi se pare f corect ptr odata ce si cumparatorul este amabil atuncea si vanzatorul va fi dispus sa colaboreze mai armonios..te-am pupat..de fapt v-am pupat pe toti:)
cmz
Postat pe 25 Octombrie 2008 14:45
hmm.. sc se pare ca eu intelesesem altceva..nu mai conteaza...oricum concluzia este :have more respect!atat cumparatorii cat si vanzatoriii si asa ar merge treaba mai bine..pup
cmz
Postat pe 25 Octombrie 2008 14:46
nu ma motiveaza pe mine cel putin cu nimic bonusul, pt ca nu bonusul reflecta buna crestere si stapanirea de sine in fata unui client recalcitrant sau prost crescut. ma motiveaza eventual atitudinea pozitiva, si de ce nu.... un simplu multumesc de cele mai multe ori face minuni.

dandanaua_reloaded
Postat pe 25 Octombrie 2008 15:01
da stiu!uite de exemplu eu am lucrat [un job de vara]la betty ice la o casuta de inghetata aflata in parcul mare din orasul meu si mi se dadea si 3 % din vanzari..oricum eram amabila ptr nu imi place sa fiu grosolana si de fiecare data cand vedeam ca imi multumeste o persoana chiar ma simteam bine...
cmz
Postat pe 25 Octombrie 2008 15:05
Eu cred ca nu ar trebui incentivate vanzatoarele pentru a se purta frumos cu potentialii clienti. Ele sunt platite pentru a vinde si au o educatie care ar trebui sa fie suficienta pentru a se purta civilizat. As propune in schimb ca patronii sa le faca un training sau ceva de acest gen atunci cand le angajaza, pentru a le explica faptul ca oricine merita atentie si respect, ca nu inseamna ca nu iti permiti sa cumperi ceva dintr-un magazin daca nu esti imbracat dupa ultima moda si ca banii stau la fel de bine intr-un portofel din piele si intr-un buzunar din panza.

Revenind la exemple, ieri am vrut sa imi cumpar un fond de ten. Folosesc un singur produs destul de scump si cand doamna de la stand a vazut ca nu are nuanta mea pe stoc, si nici ceva apropiat, a incercat din rasputeri sa imi vanda un fond de ten pentru mulatre!!! Iar eu sunt blonda cu tenul fooooarte alb. Sunt convinsa ca ea avea comision la vanzare :p.
megabriellero
Postat pe 25 Octombrie 2008 16:42
da e posibil..,dar repet:Oamenii nu sunt toti asa cum am dori si cei preocupati de propriile interese fara sa le pese cum o fac sunt mai multi din pacate...
cmz
Postat pe 26 Octombrie 2008 14:27
De la: megabriellero, la data 2008-10-25 16:42:19Eu cred ca nu ar trebui incentivate vanzatoarele pentru a se purta frumos cu potentialii clienti. Ele sunt platite pentru a vinde si au o educatie care ar trebui sa fie suficienta pentru a se purta civilizat. As propune in schimb ca patronii sa le faca un training sau ceva de acest gen atunci cand le angajaza, pentru a le explica faptul ca oricine merita atentie si respect, ca nu inseamna ca nu iti permiti sa cumperi ceva dintr-un magazin daca nu esti imbracat dupa ultima moda si ca banii stau la fel de bine intr-un portofel din piele si intr-un buzunar din panza.

Revenind la exemple, ieri am vrut sa imi cumpar un fond de ten. Folosesc un singur produs destul de scump si cand doamna de la stand a vazut ca nu are nuanta mea pe stoc, si nici ceva apropiat, a incercat din rasputeri sa imi vanda un fond de ten pentru mulatre!!! Iar eu sunt blonda cu tenul fooooarte alb. Sunt convinsa ca ea avea comision la vanzare :p.



scuza-mi te rog.... ignoranta in ale englezei dar nu ai gasit cuvantul in limba romana???
ce anume inseamna : incentivate ????
eu una sunt vanzatoare.... spre rusinea mea conduc unitatea la care vand in rand cu colegii mei si mai important decat asta am si 2 facultati... crezi cumva ca a face uin simplu curs de vanzari te va ajuta sa fii amabila sau sa nu ai o zi proasta sau ca un nesimtit de client sa nu reuseasca sa te scoata din toti pepenii????
ai cumva impresia ca "trainingurile" adica acele cursuri platite de diverse companii , si le poate permite orice magazinas???
ai intrebat vreodata macar de curiozitate ce anume inseamna un curs referitor la tehnici de vanzare????

iti spun eu ca "puterea exemplului" e cel mai bun curs de vanzari.

si mai am o mica problema..... cu acei "clienti" care intra intr-un magazin si privesc o vanzatoare ca pe o idioata fara scoala sau fara susnumitele cursuri referitoare la vanzari, nu e important sa vrei ceva ci si modul cum o ceri si modul cum te porti cu respectivul om din fata ta.
consider ca respectul pt cel din fata mea trebuie sa fie direct proportional cu rtespectul pe care il astept eu.
deci nu da vina pe lipsa cursurilor si de ce sa nu recunoastem ca majoritatea vanzatoarelor se angajeaza in disperare de cauza?????
de ce sa nu recunoastem ca foarte putine cliente sunt asa cum ma astept eu sa fie???
adica nu au habar ce vor ...dar... vor.

scuze ca m-am aprins dar....
dandanaua_reloaded
Postat pe 26 Octombrie 2008 15:05
buna fetelor m am intors chiar daca multi nu ma u iubit pe aici! experiente neplacute am avut multe!
pussyk
Postat pe 26 Octombrie 2008 16:53
parerea mea,cat se poate de sincera,este aceea ca ar fi trebuit sa te,, servesti singura¨..poate fatuca nici n-ar fi observat...si uite cum situatia ar fi luat o intorsatura cat de poate de favorabila pentru tine si in mod sigur costisitoare pt a noastra draguta vanzatoare:))
Zabi
Postat pe 27 Octombrie 2008 05:53
De la: dandanaua_reloaded, la data 2008-10-26 15:05:27
De la: megabriellero, la data 2008-10-25 16:42:19Eu cred ca nu ar trebui incentivate vanzatoarele pentru a se purta frumos cu potentialii clienti. Ele sunt platite pentru a vinde si au o educatie care ar trebui sa fie suficienta pentru a se purta civilizat. As propune in schimb ca patronii sa le faca un training sau ceva de acest gen atunci cand le angajaza, pentru a le explica faptul ca oricine merita atentie si respect, ca nu inseamna ca nu iti permiti sa cumperi ceva dintr-un magazin daca nu esti imbracat dupa ultima moda si ca banii stau la fel de bine intr-un portofel din piele si intr-un buzunar din panza.

Revenind la exemple, ieri am vrut sa imi cumpar un fond de ten. Folosesc un singur produs destul de scump si cand doamna de la stand a vazut ca nu are nuanta mea pe stoc, si nici ceva apropiat, a incercat din rasputeri sa imi vanda un fond de ten pentru mulatre!!! Iar eu sunt blonda cu tenul fooooarte alb. Sunt convinsa ca ea avea comision la vanzare :p.



scuza-mi te rog.... ignoranta in ale englezei dar nu ai gasit cuvantul in limba romana???
ce anume inseamna : incentivate ????
eu una sunt vanzatoare.... spre rusinea mea conduc unitatea la care vand in rand cu colegii mei si mai important decat asta am si 2 facultati... crezi cumva ca a face uin simplu curs de vanzari te va ajuta sa fii amabila sau sa nu ai o zi proasta sau ca un nesimtit de client sa nu reuseasca sa te scoata din toti pepenii????
ai cumva impresia ca "trainingurile" adica acele cursuri platite de diverse companii , si le poate permite orice magazinas???
ai intrebat vreodata macar de curiozitate ce anume inseamna un curs referitor la tehnici de vanzare????

iti spun eu ca "puterea exemplului" e cel mai bun curs de vanzari.

si mai am o mica problema..... cu acei "clienti" care intra intr-un magazin si privesc o vanzatoare ca pe o idioata fara scoala sau fara susnumitele cursuri referitoare la vanzari, nu e important sa vrei ceva ci si modul cum o ceri si modul cum te porti cu respectivul om din fata ta.
consider ca respectul pt cel din fata mea trebuie sa fie direct proportional cu rtespectul pe care il astept eu.
deci nu da vina pe lipsa cursurilor si de ce sa nu recunoastem ca majoritatea vanzatoarelor se angajeaza in disperare de cauza?????
de ce sa nu recunoastem ca foarte putine cliente sunt asa cum ma astept eu sa fie???
adica nu au habar ce vor ...dar... vor.

scuze ca m-am aprins dar....

ASA si tu ce intelegi tu prin nesimtit???Vorba ceea cand ti-ai ales meseria stiai c te asteapta. Cat despre cele 2 facultati...asa si ?O facultate nu iti aduce bun simt, rabdare si intelegere...OK???Si nu e treaba ta sau nu trebuie sa ai TU pretentia cum sa fie un client ca pana una alta din banii nostrii traiti..ok??Asa ca dupa ce ca lasam oricum prea multi bani in kkturile astea de magazine romanesti acu trebuie sa mai si corescpundem cerintelor unor vanzatoare????
BERBEACA
Postat pe 27 Octombrie 2008 12:37
eu una sunt vanzatoare.... spre rusinea mea conduc unitatea la care vand in rand cu colegii mei si mai important decat asta am si 2 facultati... crezi cumva ca a face uin simplu curs de vanzari te va ajuta sa fii amabila sau sa nu ai o zi proasta sau ca un nesimtit de client sa nu reuseasca sa te scoata din toti pepenii????
ai cumva impresia ca "trainingurile" adica acele cursuri platite de diverse companii , si le poate permite orice magazinas???
ai intrebat vreodata macar de curiozitate ce anume inseamna un curs referitor la tehnici de vanzare????

iti spun eu ca "puterea exemplului" e cel mai bun curs de vanzari.

si mai am o mica problema..... cu acei "clienti" care intra intr-un magazin si privesc o vanzatoare ca pe o idioata fara scoala sau fara susnumitele cursuri referitoare la vanzari, nu e important sa vrei ceva ci si modul cum o ceri si modul cum te porti cu respectivul om din fata ta.
consider ca respectul pt cel din fata mea trebuie sa fie direct proportional cu rtespectul pe care il astept eu.
deci nu da vina pe lipsa cursurilor si de ce sa nu recunoastem ca majoritatea vanzatoarelor se angajeaza in disperare de cauza?????
de ce sa nu recunoastem ca foarte putine cliente sunt asa cum ma astept eu sa fie???
adica nu au habar ce vor ...dar... vor.

ASA si tu ce intelegi tu prin nesimtit???Vorba ceea cand ti-ai ales meseria stiai c te asteapta. Cat despre cele 2 facultati...asa si ?O facultate nu iti aduce bun simt, rabdare si intelegere cum ai zis si tu asa ca dece tot tii mortis sa mentionezi asta??Si nu e treaba ta sau nu trebuie sa ai TU pretentia cum sa fie un client ca pana una alta din banii nostrii traiti..ok??Asa ca dupa ce ca lasam oricum prea multi bani in kkturile astea de magazine romanesti acu trebuie sa mai si corespundem pretentiilor unor vanzatoare???? [/quote]Io una m-am saturat de aia de isi plang de mila fratee...dac vrei faci ceva si chiar si reusesti. Si oricum vanzatoarele dar si vanzatorii isi permit prea multe sincer...adik ok sunt clientul tau si atat, cand iti cer sfatul mi/l dai cand nu nu , nu te bagi in seama daca eu nu intreb etc!! Asta e f f f stresant ca tot timpu ai impresia ca vor sa scape mai repede de tine...asa ca totusi niste cursuri ar fi bune orice ai zice tu si la fel ar fi o idee daca nu s-ar mai angaja toti si toate terminatele....
BERBEACA
Postat pe 27 Octombrie 2008 12:43
nesimti_t inteleg tipul de client care nu are rabdare si se baga in fata altuia, nesimtit_a inteleg printr-o clienta care cere ceva , ba nu ca nu asta vrea, vrea altceva, si dupa o intreaga tevatura cu marfa probata si alti clienti care asteapta la rand sau coada tot ea este ofuscata ca nu gaseste ce vrea si asta nu din vina mea, nesimti_t inteleg printr-un client care isi permite glume deocheate cu mine doar pt ca sunt femeie sau pt ca lucrez la un magazin , nesimtit_a inteleg printr-o pitzipoanca blonda platinata care intra si vrea ceva (vreun un cablu de exemplu) si daca o intreb ce fel de cablu vrea are impresia ca o iau la misto mai ales daca o intreb daca vrea cablu de alimentare sau de retea sau cablu coaxial ...etc... si in plus imi raspunde in raspar la amabilitate, nesimtit_a mi se pare o clienta care intra in magazin ,nu raspunde la salut si desi magazinul nu este cu autoservire isi permite sa incerce sa deschida singura vitrinele pt a se autoservi si este foarte neplacut impresionata ca acele vitrine sunt inchise...desi ne-am oferit spijinul si eu si colegul meu pt a o intreba daca are nevoie de ceva..... mai are rost sa iti continui lista????

ai cumva impresia ca meseria defineste un om?????
ai cumva impresia ca eu la randul meu nu sunt client???
banii aia traiti ii castig si eu, de fapt sunt bani munciti, ma refeream la exact tipologia de client care se defineste prin banii pe care ii are in buzunar cu cat mai multi are cu atat nesimtirea e mai mare si are impresia ca cel care are bani doar de o mufa si un cablu nu merita exact aceeasi atentie ca cel care vrea sa cumpere un sistem audio.
nu vorbesc aici de pantofi sau de bluze sau de bijuterii
vorbesc de produse electronice de conectica de piese electronice etc....cat despre cei care isi permit prea multe...ca vanzatori stai linistita am dat exemple mai sus si eu....
dandanaua_reloaded
Postat pe 27 Octombrie 2008 13:04
experiente neplacute, oohhoo, destule,...
am sa povestesc una relativ recenta ...
sunt zile stresante, obositoare cand la finalul lor, dupa munca, stres etc, parca arati ca un cersetor, ... ptr mine era o zi asemenea...
sotul meu LA FEL, arata oribil: obosit, extenuat... si se face ca la sfarsitul zilei ne gasim si-o luam spre casa ... ne oprim la un super-market din zona... inca de la intrare toti ochii atintiti asupra noastra ... cautam printre rafturi, eu ma separ un pic de el, ma uitam dupa nusht ce tip de paine, el cauta orez cu bob lung si negasind intreaba o d-soara daca are ... dansa nici nu-l lasa sa-ti termine cerea ca-l si repede, avem ce vedeti, mai ieftin nu( deci presupune ca e vorba de pret, FALS) ... a vorbit atat de tare incat am auzit si eu de la celalt capat; si dupa mine statea o alta d-soara probabil de frica sa nu fur ceva, banuiesc .... per ansamblu eram priviti cu atata dezgust de catre aceste vanzatoare, de parca hainele de pe noi aratau CONTUL DIN BANCA SAU DISPONIBILITATEA DE A CHELTUI ...
stiu ca anumiti clienti ar cumpara nenumarate produse ca sa dovedeasca contrariul, sa dea peste nas, dar noi n-am mai cumparat nimic, ptr ca ar fi fost imbecilitate sa le dovedesc unor nesimtite ceva ...


nu sunt o impatimita a cumparaturilor, de fel ochesc repede ce vreau, nu-mi place sa fiu obositoare, agasanta... dar fiecare om trebuie sa-si faca meseria BINE,... vanzatoarele noastre din buc nu prea si-o fac ...din pacate (DOMUNULE, LUCREZI INTR-UN DOMENIU, ASUMATI-L ! )



in italia am vazut cu totul altceva, intram din magazin in magazin, probam si aia si aia, poate ieseam fara nimic DAR MI SE ZAMBEA PANA LA CAPAT IN CEL MAI PREOFESIONAL MOD CU PUTINTA ... va zic ca reveneam dupa o tura de magazine acolo si cumparam ceva, de dragul vanzatoarelor;



poate veti spune ok, tipele alea au un salariu, comision bun etc, pai o.k, repet, asuma-ti jobul ales! nu-ti convine,... reorienteaza-te...
edviga
Postat pe 27 Octombrie 2008 14:24
va povestesc pe scurt o intamplare pe langa subiect...
cumparam paine de la o anumita brutarie, ...vanzatoarea nu era ft amabila, dar eu o tratam cu respectul cu care mi se pare firesc sa tratezi absolut orice om cu care interactionezi; se eliberease un stand care era langa brutaria cu pricina si am vrut sa-l inchiriez si tot gasindu-ne, i-am cerut cateva sfaturi femeii despre viata, paine, vecini etc, ptr ca vazusem ca e o femeie experimentata si n-am luat seama la meseria ei, s-o judec dupa ceea ce facea, o judecam dupa felul cum gandea...
femeia din rece ce era a inceput sa-mi vorbeasca cu ,,mamica'', etc , ..deci dulce...
si se face ca aflu peste un timp ca ea este patroana brutariei si mai are ,,n'' brutarii, implicit nu stiu cate fabrici, DAR ramasese fara vanzatoare si o luna de zile s-a ocupat ea ... negasind un inlocuitor rapid ...
nu va mai spun cat de mult m-a ajutat atat profesional cat si uman aceasta doamna, si mi-a marturisit ca perioada ei de ,,vanzatoare'' a reintors-o la inceputurile carierei cand oamenii te judeca ... in aparenta, etc si ca eu am fost singura care a tratat-o cu acelasi respect cu care era tratata in postura de patroana si nu de vanzatoare ...
mi-a placut camuflarea ei, dar in alta ordine de idei, concluzia este ca nu e bine sa subestimam pe nimeni...
edviga
Postat pe 27 Octombrie 2008 14:43
De la: edviga, la data 2008-10-27 14:24:57experiente neplacute, oohhoo, destule,...
am sa povestesc una relativ recenta ...
sunt zile stresante, obositoare cand la finalul lor, dupa munca, stres etc, parca arati ca un cersetor, ... ptr mine era o zi asemenea...
sotul meu LA FEL, arata oribil: obosit, extenuat... si se face ca la sfarsitul zilei ne gasim si-o luam spre casa ... ne oprim la un super-market din zona... inca de la intrare toti ochii atintiti asupra noastra ... cautam printre rafturi, eu ma separ un pic de el, ma uitam dupa nusht ce tip de paine, el cauta orez cu bob lung si negasind intreaba o d-soara daca are ... dansa nici nu-l lasa sa-ti termine cerea ca-l si repede, avem ce vedeti, mai ieftin nu( deci presupune ca e vorba de pret, FALS) ... a vorbit atat de tare incat am auzit si eu de la celalt capat; si dupa mine statea o alta d-soara probabil de frica sa nu fur ceva, banuiesc .... per ansamblu eram priviti cu atata dezgust de catre aceste vanzatoare, de parca hainele de pe noi aratau CONTUL DIN BANCA SAU DISPONIBILITATEA DE A CHELTUI ...
stiu ca anumiti clienti ar cumpara nenumarate produse ca sa dovedeasca contrariul, sa dea peste nas, dar noi n-am mai cumparat nimic, ptr ca ar fi fost imbecilitate sa le dovedesc unor nesimtite ceva ...


nu sunt o impatimita a cumparaturilor, de fel ochesc repede ce vreau, nu-mi place sa fiu obositoare, agasanta... dar fiecare om trebuie sa-si faca meseria BINE,... vanzatoarele noastre din buc nu prea si-o fac ...din pacate (DOMUNULE, LUCREZI INTR-UN DOMENIU, ASUMATI-L ! )



in italia am vazut cu totul altceva, intram din magazin in magazin, probam si aia si aia, poate ieseam fara nimic DAR MI SE ZAMBEA PANA LA CAPAT IN CEL MAI PREOFESIONAL MOD CU PUTINTA ... va zic ca reveneam dupa o tura de magazine acolo si cumparam ceva, de dragul vanzatoarelor;



poate veti spune ok, tipele alea au un salariu, comision bun etc, pai o.k, repet, asuma-ti jobul ales! nu-ti convine,... reorienteaza-te...


sunt de acord cu tine in absolut tot ceea ce spui si de aceea am subliniat ca nu suport clientii care se comporta de parca acel cont in banca ar trebui sa conteze pt mine ca vanzatoare mai mult decat infima suma de 10 lei cel mult in buzunar ai unui batranel care vrea doar 2 baterii.
nu ,nu conteaza, pt mine acel batranel merita tratat la fel de amabil si cumsecade ca si un "cocalar" cu un q 7 care geme de manele...nu ca as avea ceva impotriva lor....
si eu la randul meu sunt client , deci in cansecinta ma comport civilizat si imi astept randul in spatele celorlalti clienti.
poate ca uneori plec de acasa cu portofelul gemand de bancnote alteori doar cu cardul....
poate ca uneori sunt imbracata sport sau alteori elegant.
ideea mea se referea strict la comportamentul uman in sine.... si mai mult decat orice la diferenta dintre clientul politicos , amabil si pe care iti e drag sa il servesti si la clientul plin de bani artagos plin de fitze etc...
de aceea am spus ca respectul este direct proportional cu respectul aratat de client.
se comporta ca un magar, ii zambesc il servesc si pace buna , un client amabil imi permit un minim de conversatie.

dandanaua_reloaded
Postat pe 27 Octombrie 2008 14:49

Ema, si eu de asemenea aprob posturile tale vis-a vis de tema discutiei, si de asemenea daca-mi permiti, te respect enorm ptr ca in ciuda faptului ca esti o tipa educata si pregatita profesional, ai o modestie si-o onestitate debordanta.
edviga
Postat pe 27 Octombrie 2008 15:10
edviga ,iti multumesc pt aprecieri, am invatat doar ca modestia face bine la suflet, nu uit niciodata care imie locul si eu mai presus de toate stiu care imi e lungul nasului.

e doar pacat ca atunci cand suntem clienti unii dintre noi nu incercam macar din exercitiu mental sa ne punem in locul celei sau celui care ne serveste.
dandanaua_reloaded
Postat pe 27 Octombrie 2008 15:44
da Ema, ai dreptate, ... dupa parerea mea calitatea esentiala care ar trebui sa o avem sau s-o dobandim, este EMPATIA, pe toate planurile vietii !! evident, sa creeam un echilibru sa nu cadem in alte extreme, dar se subintelege ...
edviga
Postat pe 27 Octombrie 2008 16:01
scuza-mi te rog.... ignoranta in ale englezei dar nu ai gasit cuvantul in limba romana???
ce anume inseamna : incentivate ????
eu una sunt vanzatoare.... spre rusinea mea conduc unitatea la care vand in rand cu colegii mei si mai important decat asta am si 2 facultati... crezi cumva ca a face uin simplu curs de vanzari te va ajuta sa fii amabila sau sa nu ai o zi proasta sau ca un nesimtit de client sa nu reuseasca sa te scoata din toti pepenii????
ai cumva impresia ca "trainingurile" adica acele cursuri platite de diverse companii , si le poate permite orice magazinas???
ai intrebat vreodata macar de curiozitate ce anume inseamna un curs referitor la tehnici de vanzare????

iti spun eu ca "puterea exemplului" e cel mai bun curs de vanzari.

si mai am o mica problema..... cu acei "clienti" care intra intr-un magazin si privesc o vanzatoare ca pe o idioata fara scoala sau fara susnumitele cursuri referitoare la vanzari, nu e important sa vrei ceva ci si modul cum o ceri si modul cum te porti cu respectivul om din fata ta.
consider ca respectul pt cel din fata mea trebuie sa fie direct proportional cu rtespectul pe care il astept eu.
deci nu da vina pe lipsa cursurilor si de ce sa nu recunoastem ca majoritatea vanzatoarelor se angajeaza in disperare de cauza?????
de ce sa nu recunoastem ca foarte putine cliente sunt asa cum ma astept eu sa fie???
adica nu au habar ce vor ...dar... vor.

scuze ca m-am aprins dar....



In primul rand vreau sa imi cer scuze pentru utilizarea de termeni in lb engleza. Este un defect profesional si mi-l asum. Prin incentivare ma refeream la motivare de ordin material.
In al doilea rand, nimeni nu spune ca un training te va ajuta sa ai o zi frumoasa dupa o experienta oribila cu vreun client lipsit de bun simt. Stiu perfect cum e pentru ca af facut la randul meu vanzri directe. Tot ceea ce spuneam este ca de multe ori vanzatorii - care au rolul de consilieri pentru cumparare - nu isi asuma acest statut. Poate printr-un training, unii ar intelege mai bine ca au un rol foarte important iar comportamentul lor vis-a-vis de consumator influenteaza serios comportamentul de consum.
Cu privire la cursurile de vanzari, nu doar am intrebat in ce consta unul dar am participat, de o parte sau alta a baricadei, la mai multe astfel de cursuri. Da, cele mai multe au la baza exemple, ca orice training ce are o legatura cu zona marketingului. Ai perfecta dreptate si in acest caz.
Sunt perfect de acord ca respectul client-vanzator ar trebui sa fie direct proportional. Indiferent care din cei doi a avut o zi proasta, nu ar trebui sa isi verse amarul in magazin, asupra celuilalt. Din experientele tale tu ne spui ca multe cliente nu sunt asa cum te astepti tu sa fie. Experientele mele imi spun ca multi vanzatori nu sunt asa cum mi-as dori. E clar ca avem multe de corectat de ambele parti ale barierei.
megabriellero
Postat pe 30 Octombrie 2008 00:56
Eu am cumparat de la kidsshops un carucior 3 in 1 din showroom. In ciuda pretului sau destul de piperat, am vrut ceva multifunctional si de calitate. Caruciorul mi se pare ok, dar trebuie sa marturisesc ca am fost dezamagita de personal. Am rugat-o pe domnisoara sa ne faca o mica demonstratie (cum se pliaza,etc). Ea s-a aratat foarte indignata si doar ne-a dat cateva explicatii, motivand ca nu are timp. Ne-a sugerat alt carucior, mult mai ieftin si nici nu ne dadea chitanta de garantie daca nu o ceream noi. Pacat ca a judecat dupa fata cati bani am fi dispusi sa cheltuim pentru copilul nostru. …cu asa personal, nu stiu cum se asteapta sa le cumpere lumea produsele :(
IolandaB
Postat pe 23 Iulie 2014 12:55
Eu am avut o experienta extrem de neplacuta cu o angajata Pralyna 94 SRL zilele trecute. Respectivii au un minimarket jalnic la statia de metrou Politehnica, imediat pana in barele de la metrou. E un magazin mare, urat, intunecos, neingrijit (se numeste Pralina cu "i", desi Pralina SRL este o alta firma de pe piata, cu sediul in Cluj), cu o mana de produse care nu au nicio legatura intre ele (gablonturi, icoane (!), mancare, cosmetice si alte kitschuri si produse de proasta calitate din cam orice domeniu), plus xerox. Pe langa faptul ca mi-a lasat o impresie proasta de cum am intrat, cireasa de pe tort a fost atitudinea vanzatoarei, de un tupeu incredibil. Dupa ce i-a luat cateva minute bune sa-mi remarce prezenta, desi eram fix in fata ei, i-am cerut sa imi arate un aftershave pe care mi l-a intins cu o sila enorma, mentionand inainte sa mi-l dea ca "miroase bine" (ca si cum gusturile nu ar fi subiective, dar na :). Dupa ce abia a catadicsit sa mi-l dea, am remarcat ca erau zgaraieturi vizibile pe cutia din metal, la care mi-a replicat "daca nu vreti sa cumparati, ziceti asa". Chestia asta m-a enervat la culme, avand in vedere ca eu chiar cautam un aftershave si eram si contratimp, magazine inchise sambata fiind etc. I-am replicat ca l-as fi cumparat cu mare placere daca ar fi fost intr-o stare adecvata ca sa fie comercializat si ca nu e problema mea ca nu isi depoziteaza produsele cum trebuie, la care mi-a raspuns cu un tupeu formidabil "DOMNISOARA, MERGETI LA UN PSIHOLOG, MAI CITITI NISTE CARTI IN DOMENIU...".
Partea amuzanta e ca am absolvit facultatea de psihologie si profilul unor astfel de frustrate cu probleme de personalitate nu imi este deloc strain.
Partea mai putin amuzanta e ca madama si-a depasit rau atributiile de vanzatoare care e acolo ca sa ma serveasca pe mine, CLIENTA, indiferent daca decid sa cumpar sau nu produsele din magzinul ei minunat, cu atat mai mult cu cat aveam motive temeinice sa nu o fac. Motiv pentru care am si reclamat-o la OPC si i-am facut antireclama pe toate siturile de profil. Nu stiu daca individa (o cucoana machiata extrem de strident) nu e chiar patroana, avand in vedere ca pe usa magazinului trona afisul "Caut URGENT vanzatoare". Nu stiu daca de-asta nici nu avea chef sa-si faca jobul temporar dar chiar nu imi pasa, ce imi pasa e ca toate reclamatiile pe care i le-am facut sa o faca sa isi vada de lungul nasului pe viitor si sa nu-si mai permita sa trateze VREODATA un client asa cum a facut-o cu mine. Astfel de crize si de nesimtiri sunt cel mult pentru acasa, nu pentru un mediu (teoretic) profesional.
kudika_979327
Postat pe 11 Ianuarie 2015 00:48
De la: kudika_979327, la data 2015-01-11 00:48:07Eu am avut o experienta extrem de neplacuta cu o angajata Pralyna 94 SRL zilele trecute. Respectivii au un minimarket jalnic la statia de metrou Politehnica, imediat pana in barele de la metrou. E un magazin mare, urat, intunecos, neingrijit (se numeste Pralina cu "i", desi Pralina SRL este o alta firma de pe piata, cu sediul in Cluj), cu o mana de produse care nu au nicio legatura intre ele (gablonturi, icoane (!), mancare, cosmetice si alte kitschuri si produse de proasta calitate din cam orice domeniu), plus xerox. Pe langa faptul ca mi-a lasat o impresie proasta de cum am intrat, cireasa de pe tort a fost atitudinea vanzatoarei, de un tupeu incredibil. Dupa ce i-a luat cateva minute bune sa-mi remarce prezenta, desi eram fix in fata ei, i-am cerut sa imi arate un aftershave pe care mi l-a intins cu o sila enorma, mentionand inainte sa mi-l dea ca "miroase bine" (ca si cum gusturile nu ar fi subiective, dar na :). Dupa ce abia a catadicsit sa mi-l dea, am remarcat ca erau zgaraieturi vizibile pe cutia din metal, la care mi-a replicat "daca nu vreti sa cumparati, ziceti asa". Chestia asta m-a enervat la culme, avand in vedere ca eu chiar cautam un aftershave si eram si contratimp, magazine inchise sambata fiind etc. I-am replicat ca l-as fi cumparat cu mare placere daca ar fi fost intr-o stare adecvata ca sa fie comercializat si ca nu e problema mea ca nu isi depoziteaza produsele cum trebuie, la care mi-a raspuns cu un tupeu formidabil "DOMNISOARA, MERGETI LA UN PSIHOLOG, MAI CITITI NISTE CARTI IN DOMENIU...".
Partea amuzanta e ca am absolvit facultatea de psihologie si profilul unor astfel de frustrate cu probleme de personalitate nu imi este deloc strain.
Partea mai putin amuzanta e ca madama si-a depasit rau atributiile de vanzatoare care e acolo ca sa ma serveasca pe mine, CLIENTA, indiferent daca decid sa cumpar sau nu produsele din magzinul ei minunat, cu atat mai mult cu cat aveam motive temeinice sa nu o fac. Motiv pentru care am si reclamat-o la OPC si i-am facut antireclama pe toate siturile de profil. Nu stiu daca individa (o cucoana machiata extrem de strident) nu e chiar patroana, avand in vedere ca pe usa magazinului trona afisul "Caut URGENT vanzatoare". Nu stiu daca de-asta nici nu avea chef sa-si faca jobul temporar dar chiar nu imi pasa, ce imi pasa e ca toate reclamatiile pe care i le-am facut sa o faca sa isi vada de lungul nasului pe viitor si sa nu-si mai permita sa trateze VREODATA un client asa cum a facut-o cu mine. Astfel de crize si de nesimtiri sunt cel mult pentru acasa, nu pentru un mediu (teoretic) profesional.



Daca tot te lauzi ca stii psihologie, atunci cunosti si faptul ca folosesti gresit si in sens peiorativ termenul de "frustrata"".
Nici atitudinea acelei femei nu a fost adecvata dar nici a ta nu e de mare psiholog.
A trecut de mult vremea sloganului idiot "clientul nostru, stapanul nostru".
Nimeni nu e stapanul nimanui, iar sloganul implica servilism, deci umilinta si nu servire.
Ai reclamat calitatea proasta a serviciului, este de ajuns.Nu e cazul sa faci antireclama.
Evita sa mai mergi acolo si cu asta, basta.
Arno_28
Postat pe 11 Ianuarie 2015 09:53
desteapta esti taiso
george1
Postat pe 11 Ianuarie 2015 10:05

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
PESTE 70% DIN pib-UL AUSTRIEI PLEACA DE LA NOI DIN TARA HAI SA DAM MANA CU MANA DACA AVETI MASINI. 1 De la: kudika023849 15 Ianuarie 2011 00:11
BLOG NOU 8 De la: BiuL 11 Iunie 2011 04:20
Esarfe si Batice 27 De la: lavkan 18 Iunie 2012 12:09
HAINE DE VANZARE!!!100% ORIGINALE!!! 1 De la: escobar 13 Martie 2009 15:34
salut.cine stie programul la Wolf Campulung? 2 De la: dandanaua_reloaded 7 Noiembrie 2009 15:48