Lucrezi de acasă? Trei pași pentru a-ți antrena mintea să lucreze bine sub stres

Lucrezi de acasă? Trei pași pentru a-ți antrena mintea să lucreze bine sub stres
Kudika
20 Aprilie 2020

Atunci când nu-ți folosești mintea, emoțiile tale o folosesc în locul tău.

Pentru unii oameni, stresul este un stimul benefic însă pentru majoritatea dintre noi, un balast care ne diminuează capacitatea de a gândi și a fi creative. Iată ce poți face pentru ca mintea ta să continue să funcționezre în parametric optimi chiar și în condiții de stres.

1. Oferă-ți mici recompense.

Ce crezi că dă rezultate mai bune, pedeapsa sau auto-critica în cazul unor rezultate sub așteptări sau o mica recompensă atunci când realizezi un progres în direcția dorită? Numeroase studii psihologice au demonstrate că micile recompense acordate pentru comportamentul pozitiv sunt mai eficiente.

Potrivit lui B.F. Skinner, celebrul psiholog american, comportamentul care este urmat de o întărire pozitivă tinde să se repete. Pe scurt, este mai greu pentru mintea noastră să descifreze ceea ce am făcut greșit decât să urmeze ceea ce facem bine.

Putem folosi acest truc pentru a ne antrena mințile pentru a performa mai bine sub stres. De exemplu, să zicem că ai multe de făcut și ești stresată. Mintea ta va amâna lucrurile care îi cer multă energie până în ultimul moment.

Mințile noastre au câteva priorități, iar pe primul loc se află eficiența energetică: găsirea unor modalități care consumă cea mai puțină energie și capital mental dar dau cele mai bune rezultate de supraviețuire. Cel mai probabil vei evita cel mai complicat prroiect sau cel care îți displace deoarece implică cel mai mare consum de energie.

Soluția este să îl împarți în mini-proiecte și să creezi recompense pentru fiecare dintre ele completat. Iți poți oferi cafeaua preferată, un fruct exotic sau o plimbare de câteva minute.

2. Pregătește-te pentru neprevazut

Atunci când nu-ți folosești mintea, emoțiile tale o folosesc în locul tău. Ceea ce simți influențează ceea ce percepe și gândește mintea ta. Din această cauză, atunci când ești stresată, mintea ta poate fi irațională.

Stresul favorizează sentimentele de anxietate iar acestea tind să ne facă să despicăm firul în patru. Cu cât o facem mai mult, cu atât mintea își pierde capacitatea de a fi obiectivă.

Anxietatea îți spune că ceva poate să nu meargă însă nu îți spune când și unde. Dacă accepți însă de la bun început că în viață există neprevăzute care nu depind de tine, gradul de anxietate va descrește.

3. Creează-ți o mantră cu 3 priorități.

Oricât de mult încerci să îți stăpânești mintea, aceasta o va lua la un moment dat razna. Ideea este să nu o lași să te controleze.

Ori de câte ori te simți stresată, nu încerca să deții controlul asupra a ceea ce se întâmplă. Creează-ți trei priorități și setează-ți-le sub formă de mantre. Astfel, vei reuși să îți menții focusul pe ceeea ce este important.

Featured foto by Kaspars Grinvalds via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri