Câte calorii are popcornul și cât de benefic este sănătății și siluetei?

Despre popcorn nutriționiștii au păreri contradictorii când vine vorba despre a fi sau nu un aliment sănătos, la fel și când vine vorba despre dietă. Vă invităm să descoperiți câte calorii are popcornul și în ce modalitate îl putem consuma pentru a fi benefic sănătății și siluetei noastre.

Câte calorii are popcornul?

Dacă vorbim despre popcorn obținut printr-o rețetă simplă, adică expandarea boabelor de porumb în ulei încins, atunci 100 de grame de popcorn prezintă în jur de 370 de calorii.

Popcorn rețetă simplă: conținut nutrițional la 100g:

  • Grăsimi 4,3g
  • Sodiu 7 mg
  • Potasiu 247 mg
  • Fibre 13 g
  • Carbohidrați 70g
  • Proteine 11g
  • Magneziu 30%
  • Fier 16%
  • Vitamina B6 15%

Dacă veți alege acele variantele de popcorn din comerț, este posibil ca uleiul folosit să nu fie tocmai proaspăt. De asemenea, dacă alegeți rețete cu unt, arome artificiale și alți aditivi, cu siguranță acel popcorn devine hipercaloric și posibil nesănătos, cel puțin nu pentru alimentația zilnică.

Popcornul gătit acasă, cu ulei proaspăt și fără unt sau alte adaosuri reprezintă o sursă bună de grăsimi, de fibre, minerale și vitamine.

Retail jobs

Îngrașă popcornul?

Specialiștii spun că o ceașcă de popcorn rețetă simplă reprezintă o gustare potrivită în zi, având în jur de 70 de calorii și conferind sațietate. Nutriționiștii recomandă mai degrabă o ceașcă de popcorn ca și gustare în locul unei porții de chipsuri.

popcorn caloriiFoto: 279photo Studio/ shutterstock.com

Beneficiile popcornului pentru sănătate

Popcornul este considerat o cereală integrală care are un conținut scăzut de calorii, dar este bogat în fibre. Este o sursă bună de antioxidanți și s-a dovedit a fi de ajutor în pierderea în greutate și controlul zahărului din sânge. Popcornul este, de asemenea, o sursă bună de vitamine și minerale, inclusiv magneziu, potasiu și zinc.

Există multe beneficii pentru sănătate ale floricelelor. Popcornul este o sursă bună de antioxidanți și poate avea efecte antiinflamatoare.

S-a demonstrat că cerealele integrale reduc riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral și diabet de tip 2. Ele sunt, de asemenea, asociate cu un risc mai mic de cancer și creștere în greutate. Popcornul este o sursă bună de fibre, care sunt importante pentru sănătatea digestivă. Fibrele ne ajută să evităm constipația și, de asemenea, pot reduce riscul de cancer de colon.

Antioxidanții sunt importanți pentru sănătatea generală. Aceștia ajută la protejarea celulelor noastre de deteriorare și pot reduce riscul unor boli cronice. Popcornul este o sursă bună de polifenoli, care sunt un tip de antioxidant.

Controlul zahărului din sânge este important pentru persoanele cu diabet. Popcornul poate ajuta la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

Vitaminele și mineralele sunt importante pentru sănătatea generală. Popcornul este o sursă bună de magneziu, potasiu și zinc. Magneziul este important pentru sănătatea oaselor. Potasiul este important pentru controlul tensiunii arteriale. Zincul este important pentru sistemul imunitar.

Popcornul este o gustare sănătoasă care are multe beneficii și poate reprezenta o alegere ideală, mai ales când va este foarte foame.

Sursa foto articol: Oxana Denezhkina/ shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
9 Octombrie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri