Leguma numita linte se afla printre cele mai sanatoase din lume, are foarte putine calorii, este plina de proteine, fibre si carbohidrati cu ardere lenta. Mai mult de atat, consumul de linte creste nivelul energetic si ajuta la scaderea colesterolului. Lintea poate sa absoarba cu usurinta aromele minunate din alte ingrediente, iar preparatele, destul de variate, din linte sunt extrem de gustoase si usor de pregatit. Propunerile noastre de astazi sunt 3 retete cu linte sanatoase si de care nu va veti mai putea satura.

Cum sa gatesti corect lintea, o incredibila sursa de proteine

supa de linteFoto: supa de linte, Shutterstock

3 retete cu linte

Supa de linte cu cartofi dulci

O reteta delicioasa si foarte usor de facut, ai nevoie de 2 lingurite de curry pudra, 3 linguri ulei de masline, 2 cepe (date pe razatoare), 1 mar (curatat ce coaja si dat pe razatoare), 3 catei de usturoi tocati, cateva frunze de coriandru tocate, 800 g cartofi ducli, 1 l supa de legume gata facuta, 100 g linte, 300 ml lapte si sucul de la o lamaie verde. Intr-o cratita mai mare se pune curry-ul si se prajeste timp de 2 minute, apoi se adauga uleiul de masline, ceapa, marul, usturoiul, coriandrul, ghimbirul, sarea, piperul si se amesteca bine si des timp de 5 minute. Se curata cartofii si se dau pe razatoare, apoi se rastoarna in cratita, impreuna cu supa de legume, lintea, laptele si se lasa pe foc timp de 20 de minute. Se ia de pe foc si se mixeaza totul cu un blender pana se transforma intr-un piure, se adauga si sucul de lamaie, apoi sare si piper daca mai este nevoie.

Pasta de linte cu legume

Ai nevoie de o cutie de linte, 100 g smantana de casa, 100 g seminte de dovleac, 7 morcovi mici, 5 pastarnaci, 2 ardei kapia, 3 cepe rosii, 2 cepe albe, 2 capatani de usturoi, 1 dovlecel, cimbru verde, ulei de masline, sare, piper. Legumele se spala, se curata si se taie cubulete, apoi se pun intr-o tava cu hartie de copt, se stropesc cu putin ulei de masline, se adauga sare, piper, cateva fire de cimbru verde si seminte de dovleac si se pune la cuptorul preincalzit la 180 grade, timp de 30-40 de minute. Lintea se fierbe timp de 20 de minute, apoi se strecoara. Intr-un blender se pun legumele coapte, lintea fiarta si se formeaza pasta. Se adauga smantana si se amesteca bine, apoi e gata.

linte
Foto: pasta de linte, Shutterstock

Mancare de linte

Un preparat gustoas si rapid de care cu greu te vei mai putea satura. Ai nevoie de 250 g linte verde, 3 rosii proaspete mai mari, jumatate de ceapa alba taiata, 2 catei de usturoi, zeama de la jumatate de lamaie, busuioc, oregano, sare si piper. Pentru inceput se caleste ceapa in putin ulei. Lintea se trece printr-un jet de apa si se pune la fiert timp de 15-20 de minute. Se scurge apa in care a fiert lintea si se adauga in oala rosiile trecute prin razatoare, ceapa calita, usturoiul zdrobit, zeama de lamaie si sarea. Se amesteca bine, iar dupa ce incepe sa fiarba se lasa timp de 15 minute la foc mic pana incepe sa scada sosul de rosii. Se adauga busuiocul si oregano si se amesteca bine.

Foto: linte, Shutterstock

Beneficiile consumului de linte
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: