A venit in sfarsit sezonul pe care il asteptam de foarte mult timp si odata cu schimbarile pe care le aduce in natura si in suflete, aduce multe diferente si in felul nostru de a manca si de a gati. Primavara simtim nevoia sa consumam mancaruri usoare si sanatoase care sa ne ofere energie si sa ne intareasca organismul. Am pregatit pentru voi 3 retete de primavara delicioase si usor de facut.

3 Retete SANATOASE pentru zilele de sarbatoare

retete de primavaraFoto: frittata, Shutterstock

Retete de primavara savuroase

Fritatta cu mazare

Ai nevoie de 3 oua, 200 g mazare, 200 g praz taiat rondele, un ardei rosu, o ceapa, 100 g cascaval razuit, ulei de masline, sare si piper. Ceapa si ardeiul se toaca marunt, apoi se calesc in tigaie cu cu ulei de masline. Se adauga si mazarea scursa bine, prazul si se amesteca. Ouale se bat bine, se condimenteaza cu sare si piper si se adauga in tigaie. Se pune in cuptorul preincalzit, timp de 15 minute apoi se scoate si se adauga cascavalul razuit. Se mai lasa 5 minute la cuptor pana se topeste usor deasupra.

Salata calda de legume si creveti

O mancare de primavara usoara si care iti ofera energie. Ai nevoie de 500 g creveti curatati si decorticati, 1 lingura zeama de lamaie, sare, 3 linguri parmezan, 1 salata verde rupta bucati, 2 linguri capere stoarse si maruntite, 5 ridichi taiate, 2 catei de usturoi, 2 fileuri de ansoa (stoarse de ulei), 2 linguri ulei de masline, piper, margarina. Uleiul si margarina se incalzesc intr-o tigaie la foc mediu, apoi se adauga file-urile de ansoa amestecandu-se bine timp de 3 minute pana devine o pasta. Se adauga usturoiul si caperele amestecand in continuare. Se adauga ridichile si se mai lasa cateva minute pe foc, apoi se pun si crevetii si se lasa totul timp de 4 minute. Se adauga si bucatile de salata, se mai lasa tigaia un minut, apoi se ia de pe foc si se adauga parmezanul, zeama de lamaie, sarea si piperul.

retete de primavaraFoto: supa de legume, Shutterstock

Supa de legume cu ravioli

Ai nevoie de 1 pachet ravioli cu branza, 1 lingurita busuioc uscat, 350 ml apa fierbinte, 450 ml supa concentrata de legume, 150 g ardei gras tocat, 900 ml suc de rosii, 2 catei de usturoi tocati, 150 g ceapa tocata, 1 lingura ulei de masline, 2 zucchini medii taiati cubulete. Intro oala se incinge uleiul, se caleste ardeiul gras, ceapa si usturoiul. Se adauga sucul de rosii, supa concentrata, apa fierbinte si busuiocul si se lasa la fiert pana da in clocot. Apoi se adauga ravioli si se lasa la fiert, in functie de timpul scris pe ambalaj. Se pun si cubuletele de zucchini si se mai lasa la foc mediu pana cand acestia sunt usor inmuiati. La final se condimenteaza cu sare si piper dupa gust.

Foto prima pagina: salata, Shutterstock

3 Retete SANATOASE pentru zilele de sarbatoare
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Vizionare placuta