Setari Cookie-uri

Femeile care au schimbat lumea ne-au spus adio

Pe 26 februarie 2008 trupa Spice Girls a sustinut ultimul concert in Toronto. Au trecut aproape doisprezece ani de cand Geri Halliwell, Emma Bunton, Melanie Brown, Victoria Beckham si Melanie Crisholm au luat scena cu asalt si au facut senzatie, devenind cel mai popular grup de fete din istoria muzicii.

In noiembrie 1996 s-a lansat albumul de debut “Spice” in Europa. “Top of the Pops Magazine” le-a gasit celor cinci fete cate un nume de scena, pe care ele chiar l-au adoptat: Geri a devenit Ginger, Emma, cum altfel, a fost numita Baby, Victoriei i s-a spus Posh, iar Mel B si Mel C au devenit Scary respectiv Sporty Spice. Si astfel s-a dezlantuit nebunia!

Albumul a cunoscut un succes surprinzator, numai in Marea Britanie in primele sapte saptamani vanzandu-se 1,8 milioane de copii, fetele fiind comparate cu cei de la The Beatles datorita vanzarilor rapide. In total albumul s-a vandut in 3 milioane de copii in Marea Britanie si a acumulat un total de cincisprezece saptamani petrecute pe prima pozitie in topuri. “Spice” a devenit cel mai bine vandut album al anului 1997 in Europa, depasind 8 milioane de copii, motiv pentru care a primit de opt ori discul de platina. Si in SUA albumul a inregistrat cele mai bune vanzari si a primit de sapte ori discul de platina.

Urmatoarele melodii lansate de pe albumul de debut: “Say you’ll Be There”, “ 2 become 1” si dublul-single “Mama/ Who do you think you are” au atins toate primele pozitii in clasamente si s-au bucurat de succes.

Fenomenul Spice Girls

La vremea lansarii celui de-al doilea album, Spice Girls era deja o trupa fenomen, chiar un fenomen social, care a influentat muzica si cultura pop. Fetele au venit si cu mesaje puternic feministe, sustinute de lozinca “Girl Power”, militand pentru independenta si puterea femeilor, dar si pentru unitatea intre femei si sustinere reciproca.

Succesul incredibil al fetelor de la Spice Girls nu s-a bazat cu siguranta pe talentul lor muzical. Dimpotriva, nu de putine ori au fost criticate pentru lipsa acestuia, sau pentru faptul ca nu prea reuseau sa cante live. Insa atitudinea lor, aparitiile frecvente in presa, stilul diferit abordat de cele cinci componente, fiecare transmitand cate un mesaj personal, vestimentatia provocatoare, printre multe altele, le-au asigurat succescul de masa. Stilul lor vestimentar a fost copiat de fete din intreaga lume, ele impunand acei pantofi sport, cu platforma. Fetele au sustinut campanii si au aparut in reclame pentru Pepsi, au beneficiat de propriile papusi sau guma de mestecat. Succesul lor era incontestabil!
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
4 Martie 2008
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.