Setari Cookie-uri

Top management la feminin: Sefe peste miliarde de euro

Femeile au devenit in ultimii ani o forta in afaceri, iar, pentru a confirma aceasta tendinta, va prezentam astazi un dialog cu patru din femeile manager care conduc companii puternice de pe piata romaneasca. Nu orice companii, ci patru din cei mai mari angajatori administrati de o femeie.

Avand in spate o echipa formata, in majoritate, de femei, directoarea generala de la Oriflame crede ca formula optima pentru o colaborare fructuoasa trebuie sa aiba la baza un cuplu managerial pentru ca “femeile gandesc mai mult in alb si negru decat barbatii, noi taind cu o mai mare usurinta nodul Gordian”.

Pe de alta parte, aceasta considera ca “femeile sunt mai vulnerabile emotional decat barbatii, ele sufera cand gresesc si se vede. Dar atunci cand iau o decizie creierul si inima conlucreaza. Din nefericire, femeile sunt mai radicale cand evalueaza rezultatele”, conchide Tatoiu.

Fosta profesoara de matematica de generala, Monica Tatoiu a fost aleasa, in urma cu 13 ani, sa conduca filiala romaneasca a uneia dintre cele mai mari companii de cosmetice din lume. Dubla doctoranda, bursiera Fulbright si presedinta fundatiei Noi Citim, Tatoiu este un model de om de afaceri pentru care business-ul inseamna si o anumita cultura, nu numai afaceri parafate “la o palinca, la restaurant”.

Managerul nomad care a dat FMCG-ul pe lacuri si vopsele

Aliz Kosza, fostul CEO Orkla Foods Romania, si-a inceput anul 2008 ca director general executiv al producatorului de lacuri si vopsele Fabryo Corporation, preluand conducerea a 450 de angajati si opt manageri, din care cinci sunt femei. Kosza, unul din managerii nomazi din Romania, demonstreaza ca mutarea dintr-o industrie in alta nu nu este atat de grea precum pare.

CEO-ul Fabryo isi defineste stilul de conducere ca o imbinare reusita intre management si leadership, apreciind la un manager in primul rand personalitatea puternica. „Pentru mine, conceptul de management este mai mult functional, profesional – leadership-ul este conceptul in care cred cel mai mult, implicit in liderul din fiecare manager. Cred in leadership, in acea energie care ii determina pe oameni sa te urmeze natural si fara ezitare”, ne declara Aliz Kosza.

Managerul Fabryo considera ca exemplul personal, viziunea pozitiva caracteristica unui lider si pragmatismul sunt elemente cheie ale unui CEO de succes, adaugand ca femeile manager sunt in general mult mai ambitioase si tind sa ajunga la performanta intr-un timp mai scurt decat barbatii.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
10 Martie 2008
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.