5 sfaturi: Mananci sanatos, esti sanatos!

5 sfaturi: Mananci sanatos, esti sanatos!

Alimentele bogate in calorii sunt un dusman de temut pentru silueta si organism. Degeaba reusim sa slabim2-3 kilograme in timpul unui regim de slabit drastic daca la sfarsitul dietei revenim la vechile obiceiuri in ceea ce priveste alimentatia.

Alimentele bogate in calorii sunt un dusman de temut pentru silueta si organism. Degeaba reusim sa slabim2-3 kilograme in timpul unui regim de slabit drastic daca la sfarsitul dietei revenim la vechile obiceiuri in ceea ce priveste alimentatia.

Mancarea sanatoasa nu doar reduce greutatea corporala, ci si ajuta organismul sa lupte impotriva infectiilor si a bolilor datorita nutrientilor si vitaminelor pe care le contine.

Medicul nutritionist David L. Katz (www.oprah.com) vine in ajutorul celor care doresc sa renunte la alimentele nesanatoase si la pastilele pentru slabit (multe femei iau astfel de medicamente) in favoarea celor nutritionale, oferind cateva sfaturi si trucuri utile.

1. Renunta la piure-ul de cartofi

Moale, cremos si gustos, piureul de cartofi este unul dintre cele mai intalnite feluri de mancare deoarece se prepara foarte repede si poate fi servit ca garnitura pentru orice tip de carne.

Inlocuieste acest fel de mancare cu piureul de conopida. Pentru gust, pe langa sare si piper, poti adauga branza slaba si parmezan.

De retinut: un cartof copt contine: fibre – 2 grame, potasiu – 610 miligrame, calorii – 145. Conopida gatita contine doar 35 de calorii, 4 grame de fibre, calciu, vitamina C si acid folic. Singurul dezavantaj al acestei legume il reprezinta continutul redus de potasiu: 230 de miligrame.

2. Inlocuieste fursecurile cumparate cu cele facute acasa

Fursecurile realizate acasa sunt mult mai sanatoase decat cele cumparate. Acestea pot fi consumate si dupa cateva zile de la prepararea lor, alaturi de lapte sau ceai la micul dejun sau ca o simpla gustare intre mese.

Pe langa fulgii de ovaz si bucatile de ciocolata pe care le poti adauga in aluatul pentru prajituri, opteaza si pentru seminte de in. Inul este planta cu cel mai mare continut de acizi grasi omega 3.

3. Pofta de prajeala

Pofta este considerata cel mai mare dusman al curelor de slabire. Cine nu ar vrea o portie de pui pane garnisita cu cartofi prajiti?

Insa, cum prajeala trebuie evitata pentru sanatatea organismului nostru, iata un truc: fierbe carnea de pui si apoi pune-o la rumenit pentru cateva minute. Lasafocul la minim si adauga o lingurita de ulei de masline. Astfel vei obtine acea crusta delicioasa si crocanta care place tuturor.

Vizionare placuta


Kudika
8 Iulie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri