Principalul motiv invocat de femei pentru comportamentul alimentar necorespunzator este lipsa timpului, in timp ce barbatii spun ca nu au un program fix al meselor, arata un studiu Unilever Food Solutions. Acelasi studiu a subliniat faptul ca perceptia asupra mancarii sanatoase din restaurante si asupra comportamentului alimentar propriu este diferita in functie de sex.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Femeile au mai mentionat ca motive pentru greselile pe care le fac atunci cand iau masa in oras tentatia de a consuma fast-food si faptul ca produsele de pe piata sunt nesanatoase. Barbatii nu se considera interesati de ceea ce consuma si cred ca oferta alimentara pe care o au la dispozitie nu este sanatoasa. Atunci cand iau masa in oras, 50% dintre femei aleg sa se rasfete cu mancare nesanatoasa, in timp ce numai 36% dintre barbati recunosc ca fac acest lucru.

Foto: Shutterstock.com

Atitudinea fata de mancarea sanatoasa difera si ea: 66% dintre barbati nu considera mancarea sanatoasa din meniuri ca fiind satioasa, comparativ cu 56% dintre femei. Ele si-ar dori sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase la dispozitie (71%); acest aspect este mai putin relevant pentru barbati, dintre care numai 52% sunt interesati de o varietate mai mare de preparate sanatoase in meniuri.

Intrebati care sunt felurile care par gustoase, barbatii le-au numit pe cele cu vita sau porc, iar femeile ar alege feluri cu legume, pui sau peste.

Cand vine vorba de mancare sanatoasa, era de asteptat sa apara diferente intre gusturile femeilor si cele ale barbatilor. Din studiu a rezultat insa ca domnii sunt mai usor de sedus decat doamnele: pusi in fata a doua descrieri ale aceluiasi fel de mancare, barbatii au fost atrasi de prezentarea apetisanta intr-un numar mai mare decat femeile”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions.

Intrebati ce ar trebui sa contina o masa sanatoasa, respondentii de sex feminin au mentionat printre altele continutul scazut de carbohidrati si cantitatea de legume, in timp ce majoritatea barbatilor a numit ca importanta metoda de preparare (la gratar sau la abur).

* Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un esantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, (157 de barbati si 143 femei) din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) si educatie medie si superioara.

Detastaturizarea: Pizza Hut te invita sa redescoperi bucuria meselor in oras
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: