De ce sunt grasimile esentiale chiar si in dieta?

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Vara cele mai multe dintre doamne isi revizuiesc drastic regimul alimentar si de multe ori renunta la ingredientele considerate a fi bogate in calorii, pe primul loc aflandu-se grasimile, dezavantajate de numeroasele calorii pe care le aduc.

Foto interior si prima pagina: Shutterstock

Adevarul despre grasimi

Nutritionistii afirma insa categoric: grasimile sunt foarte importante pentru o dieta echilibrata si nu trebuie, sub nicio forma, eliminate din alimentatie. Pentru ca organismul nostru sa functioneze la potential maxim trebuie sa includem in alimentatie toate tipurile de nutrienti: glucide, proteine si grasimi. „Grasimile ar trebui sa se regaseasca in alimentatie in proportie de 30% si dintre aceste procente 20% trebuie sa reprezinte grasimile bune. Grasimile sunt o importanta sursa de acizi grasi esentiali si ajuta la vehicularea si asimilarea vitaminelor liposolubile A, D, E si K. Fara grasimi aceste vitamine absolut necesare organismului nu se absorb in cantitate suficienta.” explica Corina Zugravu, medic primar specialist in igiena alimentara si nutritie.

In acelasi timp, medicii ne avertizeaza ca este important sa stim sa alegem grasimile care ne fac bine si care contribuie la cresterea colesterolului bun, numit stiintific HDL si sa evitam pe cat se poate grasimile rele, saturate care cresc colesterolul rau din sange, LDL.

Omega 3 si Omega 6, prietenii sanatatii noastre

Grasimile bune sunt grasimi nesaturate care cotin o cantitate mare de acizi grasi nesaturati si de aceea au o consistenta moale chiar la temperaturi scazute. „Grasimile nesaturare sunt de doua tipuri: grasimi mononesaturate si grasimi polinesaturate. O atentie deosebita ar trebui sa acordam grasimilor Omega 3 si Omega 6 care sunt sunt grasimi esentiale polinesaturare pe care organismul nostru nu le poate produce si de aceea este nevoie sa le introducem prin alimentatie. Practic Omega 3 si Omega 6 sunt necesari sistemului cardiovascular, sistemului reproductiv, sistemului imunitar si sistemului nervos deopotriva.” subliniaza Corina Zugravu.

O dieta bogata in Omega 3 si Omega 6 diminueaza nivelul trigliceridelor si reduce riscul de infarct. Acesti acizi grasi atat de necesari noua nu sunt insa sintetizati de organismul uman, ci numai de plante si de aceea este important sa ii obtinem din alimentatia noastra zilnica.

Grasimile bune de tip Omega 3 pot fi gasite si in diferite tipuri de uleiuri cum ar fi: uleiul de floarea soarelui, rapita, in sau in produse care contin aceste uleiuri, precum margarina de noua generatie sau maioneza. Alte surse importante sunt nucile, alunele si semintele, alimente extrem de bogate in Omega 3.

Nutritionistii atrag atentia ca este bine ca, pe cat posibil, sa inlocuim grasimile rele- cele saturate si trans cu cele nesaturate-in categoria carora se regasesc Omega 3 si Omega 6.

Top 5 Alimente care iti tin COLESTEROLUL in frau de sarbatori
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: