Slabeste fara sa te infometezi!

Slabeste fara sa te infometezi!
Kudika
27 Iunie 2014

Odata cu venirea verii, sunt la mare cautare dietele draconice, tinute dupa ureche.

Mitul frumusetii idilice tulbura visele multor femei care aspira sa arate precum modelele de pe copertile revistelor de moda. Iar consecintele se vad la tot pasul: cosmetice folosite in exces, operatii estetice pentru a corecta defecte imaginare. Mai mult, odata cu venirea verii, sunt la mare cautare dietele draconice, tinute dupa ureche.

„Infometarea nu este o solutie, fiindca produce dezechilibre importante in organism: carente de calciu, magneziu si fier, gastrita si chiar ulcer. Mai mult decat atat, daca obisnuiesti organismul cu un aport caloric scazut - adica cu putina mancare, atunci cand din diferite motive mananci normal, kilogramele acumulate vor fi cu atat mai multe”, spune nutritionistul Maria Spiridon.

„Organismul fiecaruia dintre noi are nevoie de toate grupele de nutrienti- carbohidrati, proteine si grasimi. Iata un exemplu simplu de meniu care asigura necesarul de nutrienti cu putine calorii:

Micul dejun: Doua sandwich-uri cu paine integrala (contine fibre si vitamine), cu o margarina slaba/ light de noua generatie (este bogata in grasimi nesaturate si grasimi esentiale de tipul Omega 3 si Omega 6 importante in primul rand pentru sanatatea cardiovasculara) si ardei gras (sursa excelenta de vitamina C si de vitamina A).

Pranzul: O friptura din piept de curcan (este cea mai slaba carne de pasare si o excelenta sursa de proteine si vitamine) cu o salata de cruditati. Suntem in sezonul rosiilor de gradina, al castravetilor si al ridichilor.

Daca asezonam legumele cu un strop de ulei de rapita si alaturam salata unei fripturi slabe avem o masa bogata in vitamine, proteine, glucide si grasimi bune de tipul Omega 3 si Omega 6.

Cina: o branza slaba, salata de cruditati, un pahar de lapte sau iaurt, o felie de paine integrala.

Ca gustare intre mese putem manca fie lactate slabe, fie seminte- alune, migdale, nuci - care contin Omega 3 si Omega 6, grasimi esentiale pentru sanatatea inimii.” Explica nutritionistul Maria Spiridon.

Daca iti doresti sa slabesti, cea mai buna solutie este sa mergi la nutritionist care iti poate prescrie o dieta potrivita nevoilor tale. Cea mai buna dieta este cea care tine cont de fisa medicala a fiecaruia, de stilul de viata care poate include sau nu activitate fizica, de alimentele preferate si de cele de care nu te poti lipsi.

Daca vrei pur si simplu sa te mentii sau sa pierzi 1-2 kilograme, este foarte simplu sa alegi preparatele cu mai putine calorii. Informetarea nu este insa o alternativa.

Foto interior si prima pagina: dieta drastica, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri