silueta de invidiat

Toate femeile isi doresc un trup suplu si sanatos, insa de multe ori obtinerea lui presupune eforturi extreme, fapt care ne descurajeaza pe multe dintre noi. In acelasi timp, agitatia de zi cu zi, zecile de activitati cu care trebuie sa jonglam si timpul limitat pe care il avem la dispozitie ne fac sa apelam la fast-food sau mancaruri procesate si sa uitam de mersul la sala.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

O dieta drastica poate avea efecte extrem de grave asupra sanatatii noastre, atat din punct de vedere fizic, dar si psihologic. Acest lucru a fost demonstrat intr-un experiment realizat pe 36 de barbati care au fost obligati sa se infometeze pentru a ajunge la o anumita greutate. Rezultatul? Barbatii au slabit, insa s-au declarat si irascibili, letargici si anxiosi, fapt ce demonstreaza ca alimentatia este importanta atat pentru minte, cat si pentru trup.

Asadar, infometarea nu este in niciun caz o solutie potrivita pentru femeile care isi doresc sa slabeasca, insa care este cea mai buna solutie? Iata cateva modalitati prin care poti scapa de kilograme, fara sa renunti la placerile tale alimentare si fara sa reduci drastic portiile zilnice de mancare.

Copt, nu prajit

alimentatie sanatoasa

Cartofi, pulpite de pui, chiftelute – toate delicioase si toate hipercalorice din cauza faptului ca sunt prajite in baie de ulei. Orice aliment pe care obisnuiesti sa-l pregatesti in tigaie cu ulei, poate fi pregatit la cuptor. Nu doar ca vei avea parte de o masa mai sanatoasa si cu mai putine calorii, insa este mai usor sa gatesti la cuptor si bucataria ta nu va mai avea mirosul acela neplacuta, specific prajelii.

Poti pregati absolut orice fel de mancare la cuptor, inclusiv snitele, care gatite in ulei sunt adevarate bombe calorice. Cuptoarele electrice, precum cele de aici, fac totul mult mai usor, iar mancarea se gateste pastrandu-si aromele naturale. In acelasi timp, setarea temperaturii se face mult mai usor decat in cazul celor cu gaz, iar alimentele nu risca sa se arda sau sa ramana crude.

Un alt argument impotriva mancarurilor prajite este legat de efectele nocive pe care le au acestea asupra sanatatii noastre. Persoanele care obisnuiesc sa consume des alimente prajite, au un risc mai crescut de a dezvolta diabet si boli cardio-vasculare, arata un studiu realizat de specialisti de la universitatea Harvard si Universitatea Nationala din Singapore.

Cheia este masura

alimentatie sanatoasa

Nu trebuie sa uiti in totalitate de deserturile care iti plac. Secretul unei siluete suple o reprezinta masura. Poti avea parte de bucurii culinare, atata vreme cat nu exgerezi. In loc sa mananci o tableta intreaga de ciocolata, rezuma-te la doua patratele, cat sa-ti alungi pofta si cat sa nu iti dauneze siluetei. Alege ciocolata neagra, cu 70% cacao, care este un sortiment mai sanatos, dar cel putin la fel de gustos.

In locul dulciurilor procesate, fa-ti timp sa gatesti prajituri acasa. Cu un cuptor bun poti sa realizezi adevarate delicii, fara sa exagerezi cu zaharul si fara ca silueta ta sa aiba de suferit. In plus, atunci cand alegi sa gatesti acasa stii exact ce contine prajitura si eviti conservantii si aditivii alimentari, atat de nocivi pentru sanatatea ta.

Invata sa mananci mai putin, dar mai des. In loc de 2 mese bogate, alege sa iei 5 mese cu portii mai mici de mancare. Nu uita de gustarile dintre mese, un iaurt degresat sau un fruct sunt perfecte intre mese.

Nu uita de exercitii fizice!

kilograme in plus

Pentru a ne mentine suple sau pentru a scapa de kilogramele in plus, multe dintre noi apelam la diete drastice, care presupun cel mai adesea infomtare, sau renuntam in totalitate la anumite mancaruri care ne plac, fara sa luam in calcul si exercitiile fizice. Cura de slabire nu trebuie sa presupuna un efort supra-omenesc din partea ea si nici nu ar trebuie sa fie bazata numai pe restrictii alimentare, ci ar trebuie sa fie o combinatie intre o alimentatie variata si exercitii fizice moderate, dar periodice.

Miscarea este extrem de importanta daca iti doresti sa dai cateva kilograme jos si daca vrei un copr tonifiat si sanatos. Si de aceasta data vorbim despre masura. Nu trebuie sa stai zilnic 2-3 ore inchisa in sala de sport, invata sa integrezi miscarea in viata ta de zi cu zi si nu o trata ca pe un lucru neplacut, o corvoada.

Mergi pe scari in loc sa iei liftul, pe jos in loc sa iei masina si fa-ti un obicei din a iesi in fiecare weekend cu bicicleta sau cu rolele in parc. Gaseste un tip de miscare care sa-ti faca placere. Daca nu-ti place sa mergi la fitness, alege tenisul, inotul sau cataratul. Ai la dispozitie o multime de modalitati pentru a face miscare si cu siguranta vei gasi una care sa ti se potriveasca. Sportul nu te ajuta doar pentru a te mentine supla, ci iti va da si o stare de spirit buna, contribuind la reducerea stresului, arata un studiu realizat de Anxiety and Depression Association of America.

Nu exista solutii minune

kilograme in plus

Dieta nu trebuie sa fie una drastica, care sa te faca irascibila si infometata mereu si visand la bunatati pe timpul noptii. Poti slabi sanatos schimbandu-ti stilul de viata intr-o foarte mica masura si fara un efort prea marea. Acest stil de dieta va da insa rezultate dupa mai mult timp si nu intr-o saptamana sau doua.

Nu trebuie sa te astepti ca schimbarea sa se produca peste noapte si nici sa te cantaresti zilnic pentru a vedea exact cat ai slabit. Da-i timp corpului tau se se acomodeze la schimbarile pe care le-ai facut si vei vedea si rezultatele in timp. Daca alegi sa slabesti sanatos si treptat iti va fi mai usor sa te mentii supla.

Toate ne dorim sa dam jos kilogramele in plus cat ai zice peste, insa adevarul este ca nu exista astfel de solutii. Pilulele, ceaiurile sau alte trucuri de acest fel nu vor da roade daca nu sunt dublate de o alimentatie potrivita si de exercitii fizice.

Tu ai tinut vreodata cura de slabire? Care este dieta care a dat roade pentru tine?

5 Trucuri pentru a scapa de kilogramele in plus acumulate peste iarna

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: