Gândurile se schimbă, însă tu nu! Permite gândurilor trecătoare să iasă din mintea ta. Iată trei motive iportante pentru care trebuie să oprești lupta împotriva gândurilor negative.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

foto interior si prima pagina: Zolotarevs, Shutterstock

1. Nu poți controla gândurile

Nimeni nu poate controla gândurile. Ai impresia că le poți controla cu ajutorul gândirii pozitive. Dar, de fapt, nu controlezi gândurile negative - doar suprapui gândurile pozitive peste acestea. Da, îți poți antrena creierul să aibă mai multe gânduri pozitive prin anumite acțiuni, obiceiuri însă, la finalul zilei, nu poți elimina cu adevărat gândurile negative. Oricât de mult ai încerca, vei avea întotdeauna gânduri negative; aceasta este natura omului.

Adevărul este că nu putem controla deloc gândurile noastre. Acestea apar pur și simplu ca valurile din ocean. Într-un moment avem un gând, în secunda următoare avem altul. Mai mult, nici măcar nu putem spune cu exactitate care va fi următorul gând.

2. Tu nu ești gândurile tale

Ținem să credem că suntem gândurile noastre fără a cerceta cu adevărat originea și natura gândurilor noastre. De aceea devenim atât de concentrați asupra gândirii pozitive - pentru că suntem de părere că noi creăm gândurile negative. Nu doar asta, însă credem că suntem gândurile noastre. Ne identificăm automat cu aceste gânduri și credem că orice gând este adevărat. Identificarea cu gândurile noastre este, de fapt, cauza principală a suferinței noastre.

Cum îți poți crea gândurile dacă nici măcar nu știi care va fi următorul gând?

Adevărul este că nu ești gândurile tale. Dacă nu le poți controla (acestea apar în mod spontan în mintea ta), atunci nu este nevoie să lupți cu ele pentru că ele nu te reprezintă.

3. Lupta cu gândurile tale crește nivelul de suferință

Încercarea de a controla, de a lupta sau de a elimina gândurile negative contribuie de fapt la iluzia că gândurile tale te reprezintă, iar această idee creează și mai multă cuferință. Când crezi ce spun gândurile tale, simți emoții precum furie, teamă, tristețe, nesiguranță, ură de sine și multe altele.

Chiar și formele subtile de luptă, cum ar fi practicarea gândirii pozitive, sunt alimentate în iluzia că gândurile tale te reprezintă și că gândurile înseamnă ceva important. În loc să încerci să te concentrezi pe gândurile pozitive, de ce nu spui simplu că acesta este doar un gând și nu are nicio putere asupra ta? Învață să încetezi să mai lupți și să ascunzi gândurile negative și, în schimb, acceptă-le și nu te mai identifică cu ele.

Nu mai lupta cu gândurile tale negative. Acceptă-le!

Practica gândirii pozitive generează mult mai rău decât bine pentru că această alimentează iluzia că tu ești reprezentată de gândurile tale și te convinge să condamni ce nu este pozitiv.

Ce trebuie să faci: să accepți ce simți și să înveți să te detașezi de gândurile tale pentru că acestea nu te pot controla. Meditația te poate ajuta să vezi gândurile ceea ce sunt cu adevărat: fluctuații temporare ale energiei. Nu trebuie să creezi alte gânduri, ci poți doar să nu le mai permiți să te controleze.

10 citate deosebite care te ajuta sa ai o gandire pozitiva zi de zi
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Vizionare placuta