Kudika
25 Ianuarie 2019

Nu exista nicio indoiala ca tot mai multe persoane au probleme cu somnul; potrivit unui studiu recent, 41% dintre americani nu reusesc sa doarma 7-8 ore (asa cum ne recomanda specialistii).

Nu exista nicio indoiala ca tot mai multe persoane au probleme cu somnul; potrivit unui studiu recent, 41% dintre americani nu reusesc sa doarma 7-8 ore (asa cum ne recomanda specialistii).

8 sfaturi pentru un somn odihnitor

Somnul afecteaza toate aspectele vietii noastre, inclusiv starea de spirit, luarea deciziilor, productivitatea si chiar si greutatea corporala. De asemenea, lipsa somnului poate afecta si bunastarea fizica.

foto interior si prima pagina: ruigsantos, Shutterstock

Un factor care "contribuie" la lipsa somnului este gasirea unor modalitati eficiente pentru a adormi. Viata noastra mult prea agitata si suprasolicitata ne determina sa avem intotdeauna mii de ganduri in cap. Toate acestea ne dau diverse stari, uneori ducand la disparitia somnului.

Da, stiu, este dificil sa scapi de ganduri imediat si sa incerci sa adormi, insa este foarte important pentru sanatatea ta.

Iata cateva sfaturi despre cum sa dormi mai repede:

- creeaza un mediu de somn. Asculta muzica linistita, inchide televizorul (nu te uita la emisiuni pana in ultima clipa). Incearca sa iti pregatesti creierul de somn si sa ii trimiti un semnal ca ziua ta urmeaza sa se inchee. De asemenea, incearca sa nu stai pe telefon cat esti in pat (ar fi bine sa il lasi undeva cat mai departe de tine).

- schimba temperatura in dormitor. Potrivit oamenilor de stiinta, dormim mai bine atunci cand in dormitor este putin mai rece.

- scrie intr-un jurnal. Pentru a scapa de gandurile care alearga prin minte, incearca sa scrii intr-un jurnal seara de seara. Chiar si cateva randuri te vor ajuta sa iti eliberezi mintea si sa te relaxezi, pregatindu-te de somn.

- mediteaza. 15 minute de meditatie seara de seara sunt extrem de benefice nu doar pentru ca te pregatesc de culcare, ci si pentru starea ta de spirit.

- trage draperiile. Cu cat este mai intuneric, cu atat vei dormi mai bine.

- creeaza o rutina de seara. Mergand la culcare la aceeasi ora seara de seara (si trezirea de dimineata tot cam pe la aceeasi ora) este cea mai buna modalitate de a iti antrena creierul (acesta raspunde bine la rutina, asa ca inceearca si aceasta varianta).

- downloadeaza o aplicatie pentru telefon care te ajuta sa dormi. Exista numeroase aplicatii care contin sunete relaxante care te ajuta sa iti relaxezi creierul si corpul si sa adormi mai repede.

Dupa o zi dificila de munca, nu exista nimic de care corpul sa aiba mai multa nevoie decat de un somn odihnitor.

Ai probleme cu somnul? Incearca tehnica 4-7-8 ca sa adormi in 60 de secunde

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: