3 Practici pentru a îți elibera sufletul de durere când ești foarte empatică cu oamenii din jurul tău

3 Practici pentru a îți elibera sufletul de durere când ești foarte empatică cu oamenii din jurul tău

Este dureros să mergi prin viață purtând tristețea celor din jurul tău pe umerii tăi. 

Dacă ești extrem de empatică, vor fi momente când vei simți nevoia să te închizi în tine și să te deconectezi de la lume pentru a evita să îți asumi traumele tuturor. În cazul în care sună familiar, citește în continuare:

1. Acordă atenție cuvintelor fără imagini

Cea mai dureroasă parte din conversații este reprezentată de un film pe care ți-l faci în cap în timp ce mintea ta dă naștere poveștii în imagini.

Ce trebuie să faci într-o astfel de situație: fă un efort conștient să asculți doar cuvintele pe care le rostește persoană din fațata. Concentrează-te doar asupra acestora. Nu îi mai permite mințîi să creeze imagini copleșitoare; ascultă cuvintele și înțelege-le doar în măsura definiției lor - lipsite de sensul suplimentar și de contextul emoțional pe care îl atașezi de obicei acestora. Astfel vei reuși să părăsești o conversație fără să te simți rănită.

2. Găsește o mantră care să te ajute

Nu îi permite minții tale să preia controlul și să recreeze povești care nu sunt ale tale. Dezvoltă o mantră a ta conștientă - începe cu recunoașterea faptului că gândurile tale au fugit de tine.

Ce poți face în acest sens: imaginează-ți că gândurile tale sunt rânduri dintr-o carte. Închide această carte. Imaginează-ți chiar și sunetul puternic pe care îl face cartea când se închide.

După acest exercițiu, găsește o mantră care să te ajute. Exemplu: "Nu voi avea parte de nimic bun dacă voi continuăa pe acest drum."

Mantra are rolul de a îți aminti că este inutil să te fixezi pe o experiență care nu este a ta.

3. Încearcă să vizualizezi cum te eliberezi de tot

Al treilea excercitiu pe care trebuie să îl faci astfel încât să te eliberezi complet de tot: privește gândurile tale (sau uneori cartea pe care ai închis-o cu putere) plutind pe un rău. Vizualizează apoi o cascadă puternică, uriașă, înaltă, și privește cum gândurile sau cartea sunt purtate de apă, se îndepărtează de tine și, în cele din urmă, cad în cascadă și dispar definitiv.

După acest exercițiu încearcă să îți îndrepți atenția către o activitate frumoasă care să te ajute să te liniștești și să îți ocupi gândurile cu altceva: un hobby sau un proiect care te interesează.

Dacă gândurile revin, trimite-le din nou pe rău.

Cu aceste strategii vei reuși să găsești, în sfârșit, liniștea de care mintea ta are nevoie. Sunt exerciții care au nevoie de practică, însă care merită pe deplin efortul.

foto main S. Splajn, Shutterstock

Vizionare placuta


Kudika
5 Aprilie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri