Cinci trucuri pentru o dietă sănătoasă

Cinci trucuri pentru o dietă sănătoasă

Multe dintre noi se hotărăsc la început de an să adopte o dietă sănătoasă, mai naturală, fără mâncare procesată. Iată cinci trucuri care te vor ajuta. 

1. Înlocuiește alimentele procesate cu ingrediente proaspete

Cercetările au arătat că produsele alimentare procesate tind să își piardă valoarea nutritivă. Pe de altă parte, fructele și legumele proaspete conțin tot ceea ce are mai bun natura să ofere și sunt cele mai bune atunci când sunt consumate crude. În loc să te hrănești cu carne procesată, legume congelate, conserve sau gustări ambalate optează pentru ingrediente proaspete și naturale. Include în alimentația ta mai multe fructe și legume proaspete, nuci, semințe și ingrediente naturale și vei vedea diferența.

2. Renunță la zahărul rafinat

Zahărul este o formă de carbohidrați care se găsește în mod natural în fructe, legume și este o sursă de energie pentru organism. Dar zahărul rafinat sau alb este plinde calroii. Evită alimentele care conțin zahăr rafinat deoarece contribuie la creșterea nivelului de zahăr din sânge și la un surplus de calorii. Alimente precum laptele, iaurtul, migdalele, fructele, legumele conțin suficient zahăr pentru a satisfice nevoile organismului tău.

3. Intărește-ți imunitatea și metabolismul

Întărirea metabolismului și a imunității este posibil adoptând o dietă care satisfice nevoile organismului. Consumă mai multe supe sănătoase și bea mai multă apă pentru mai multă energie. Adaugă în smoothie-uri, sucurri de fructe sau ceaiuri turmeric, coacăze, tulsi sau busuioc, ghimbir și usturoi pentru a te feri de boli.

4. Atenție la gustări

Gustările reprezintă de multe ori un obicei nesănătos care te face să mănânci alimente procesate atunci când nu trebuie. Consumul în exces al acestora poate duce la probleme de digestie, exces de carbohidrați mari și calorii și multe altele. Stăpânește-ți nevoia de a ciuguli ceva între mese. Menține o dietă adecvată timp suficient între două mese pentru ca organismul să poată digera și să funcționa bine. Ori de câte ori este posibil, înlocuiește gustările procesate cu un bol de fructe.

5. Încearcă să gătești acasă.

Mâncarea de la restaurante tinde să fie grasă, bogată în carbohidrați plus că nu știi niciodată ce fel de ingredient conține. Gătitul acasă te ajută să știi exact ce conține hrana pe care o mănânci, să faci alegeri conștiente și să îți personalizezi dieta în funcție de necesități.

Featured foto by marilyn barbone via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri