Ziua 14: Rezultate si mentinere

Ziua 14: Rezultate si mentinere
Kudika
10 Mai 2011

Momentul magic. Maxim. Decisiv. Eu si cantarul. Fata in fata.

Momentul magic. Maxim. Decisiv. Eu si cantarul. Fata in fata.

Cifrele se rasucesc, cantarul calculeaza si imi da verdictul: 55 kg!

Sunt super multumita: am slabit putin peste 2 kilograme pe care le-am topit in 2 saptamani de dieta relaxata. Nu mi-a fost niciodata foame, n-am calculat calorii, n-am fost stresata, ba chiar am avut si mici scapari (o pizza, o prajitura etc).

Ce facem mai departe?

Sunt de parere ca dieta poate fi reluata ori de cate ori este nevoie. Nu este un regim agresiv, nu cauzeaza dezechilibre si nu te epuizeaza fizic sau psihic. Pe langa programul Nestle de 14 zile pe care vi-l recomand oricand, n-as vrea sa imi inchei postarile pe blog inainte de a va da cateva sfaturi de mentinere pe termen lung. Pentru ca silueta nu este ceva ce se obtine de pe o zi pe alta. Sa iti redobandesti trupul visat dupa un moment in care ai "scapat" in mancare (moment care poate sa fi durat ani de-a randul) este un proces de lunga durata. Iata de ce, alimentatia sanatoasa trebuie sa devina un stil de viata:

1. Evita supra-alimentarea. Poate e o surpriza, dar mesele cu 5 feluri de mancare nu sunt recomandate! :)

2. Renunta la garnituri sau mananca doar garniturile. Alege un singur fel de mancare si mananca la interval de 2-3 ore.

3. Alege alimente cat mai putin procesate si mananca crud tot ce se poate manca crud.

4. Mananca cat mai natural: fara prafuri, plicuri, conserve, semipreparate, pateuri, borcane si alte ambalaje menite sa stocheze alimentele nenaturale.

5. Mananca cereale integrale in fiecare zi. Macar o portie, dimineata, la micul dejun.

6. Mananca atunci cand iti este foame. Si nu manca atunci cand nu iti este foame. Suna stupid, dar ai incercat sa numeri cam de cate ori pe zi rontai ceva fara sa iti fie cu adevarat foame?

7. Pune accent pe calitate, nu pe cantitate! Bucura-te de o delicatesa si renunta la oala de sarmale!

8. Invata sa mananci cu toate simturile. Anticipeaza masa, bucura-te de ea, savureaza. Si opreste-te inainte de a manca prea mult!

9. Bea apa! Din plictiseala, nu de sete! Daca vei astepta sa ti se faca sete, nu vei reusi sa consumi 2 l de apa pe zi, mai ales la inceput.

10. Disociaza acolo unde poti si unde nu risti sa strici gustul alimentului. Nu numai ca este un mod dietetic de a te alimenta, dar este foarte confortabil si pentru tubul digestiv:

Combinatii interzise – cateva exemple

1. Paine/paste/orez + branza/carne/fructe de mare
2. Ceva gras (inclusiv branza) cu ceva dulce.
3. Fructe cu orice. Fructele se mananca separat de tot si niciodata sub forma de fresh. Mananci fructul cu totul inclusiv partile albe din fruct, nu numai miezul. Exceptie face marul care poate fi consumat impreuna cu alte alimente.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.



Setari Cookie-uri