Sfaturile experților pentru a îmbunătăți relația de cuplu în general și în pandemie

Sfaturile experților pentru a îmbunătăți relația de cuplu în general și în pandemie

Ca orice criză, pandemia a marcat relațiile interumane, chiar și pe cele intime. Schimbarea abruptă de ritm, anxietatea care ne cuprinde, neajunsurile și nevoia de adaptare la schimbări imprevizibile, precum și riscul de îmbolnăvire sunt numai câteva dintre noile cauze de stres pe care le experimentăm începând încă din anul trecut. Toate acestea ne influențează atât în viața personală, cât și în relațiile cu ceilalți.

Mulți psihoterapeuți atrag atenția că această perioadă poate fi una de test pentru cupluri, chiar și pentru partenerii care se află angajați în relații de lungă durată.

Vă propunem câteva sfaturi care vin în ajutor menținerii unei relații armonioase în cuplu.

Petrecând mai mult timp împreună, încercând să faceți față atât responsabilităților personale, cât și celor legate de cuplu și familie, zilele în care lucrăm de acasă devin ușor un maraton al rezistenței și adaptării la noi și noi situații.

Institutul Gottman, prin specialiștii în relațiile de cuplu care îl reprezintă, ne aduce câteva idei pentru menținerea armoniei în doi, chiar și în pandemie. În timpul crizei internaționale cauzate de răspândirea virusului COVID-19, echipa acestui institut, coordonat de John Gottman, oferă informații care să sprijine starea de bine a partenerilor în relațiile de cuplu pe timp de pandemie.

Va recomandăm și cartea: Cele sapte principii ale unei casnicii fericite - John M. Gottman, Nan Silver, disponibilă pe libris.ro

Acceptarea aplanează conflictele

Inevitabil va fi un moment în care cei doi parteneri au opinii diferite și, cu cât tema subiectului discutat este mai importantă, cu atât importanța conflictului este mai mare. Acceptarea gândurilor și opiniilor diferite ale partenerului ajută la aplanarea conflictului, dar și la o mai bună înțelegere și comunicare cu acesta. Nu ne referim la a da curs tuturor ideilor partenerului sau a fi de acord cu ele, ci a accepta pur și simplu că celălalt poate gândi diferit și are tot dreptul să o facă. Până la urmă, cu toții suntem unici.

Foto: De la G-Stock Studio/ shutterstock.com

Cu atât mai mult aceste diferențe se accentuează în pandemie, unde modul în care fiecare reacționăm în fața stresului, a fricii, a grijilor este diferit.

A accepta creează conexiune cu noi înșine, cu lumea și cu partenerii noștri, înseamnă a ne elibera de suferință, permițând lucrurilor să fie.

Înlocuiește critica cu dragoste și admirație

Potrivit lui Gottman, critica, disprețul/gândurile negative, defensiva/apărarea și închiderea în sine reprezintă cei patru călăreți apocaliptici care pot intra în sufletul unei relații fiind predictori ai divorțului.

Vă recomandăm să citiți referitor la acest subiect și ACESTE 4 TIPURI DE RĂSPUNSURI DIN CEARTA CU PARTENERUL ANUNȚĂ PROBLEME ÎN COMUNICARE

Cu siguranță partenerul nostru are și părțile sale pozitive, pe care ni le putem aminti atunci când ne simțim mistuiți de gânduri negative adresate împotriva acestuia. Aceasta nu înseamnă, desigur, să devenim toleranți în fața unui comportament agresiv de orice natură sau să ne incuranjam să rezistăm într-o relație toxica, ci reprezintă o abordare adresată mai degrabă cuplurilor echilibrate care trec prin momente dificile.

Metoda Gottman ne îndeamnă să căutăm motivele pentru care iubim persoana de lângă noi și să fim creativi, să descoperim modalități prin care ne putem arăta dragostea față de celălalt. Citește continuarea articolului în pagina 2 >>

Vizionare placuta


Kudika
9 Martie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri