Setari Cookie-uri

Mancare mai sanatoasa si mai apetisanta in meniurile restaurantelor

Unilever Food Solutions vine in ajutorul bucatarilor si proprietarilor de restaurant pentru ca acestia sa ofere mancare mai sanatoasa clientilor. Solutia propusa consta in folosirea principiilor unei “Nutritii seducatoare”, care ii inspira pe bucatari sa faca mici schimbari preparatelor sanatoase, facandu-le pe acestea mai atractive pentru consumatori.

Foto: Shutterstock

Acelasi studiu a subliniat ca mai mult de jumatate dintre cei chestionati isi caracterizeaza comportamentul alimentar ca fiind nesanatos cand iau masa in oras. 87% dintre respondenti afirma insa ca si-ar dori sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase in meniuri si ca nu le aleg pe cele deja existente pentru ca acestea sunt scumpe (78%) si nu par gustoase (63%), iar mai mult de jumatate dintre ei le considera nesatioase.

Unilever Food Solutions propune mici schimbari care nu modifica radical savoarea preparatelor, ci fac mancarea sanatoasa mai atractiva si accesibila pentru consumatori, iar pe cea mai putin adecvata – ceva mai sanatoasa. Pe termen lung, aceste mici schimbari pot avea un impact considerabil asupra starii de sanatate a celor ce iau masa in oras. Un exemplu concret este acela ca, daca jumatate din populatia Bucurestiului ar consuma timp de 1 an, cartofi copti in loc de cartofi prajiti, cantitatea de grasime care ar fi evitata depaseste 1,5 tone.

Citește și:

In ultimele studii, ne-am concentrat asupra perceptiei pe care oamenii o au cand vine vorba de mancarea sanatoasa. Rezultatele arata ca oamenii nu sunt atrasi de optiunile sanatoase existente in meniuri. O alta informatie alarmanta o reprezinta statistica Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind rata ascendenta a obezitatii. Pentru ca previziunile nu sunt optimiste, este responsabilitatea noastra, ca parte a industriei de food service, sa aducem in discutie problema si sa oferim solutii aferente”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions Romania. “Stim ca schimbarile majore incep cu actiuni mici. De aceea, propunem solutii care sa reprezinte primul pas spre imbunatatirea starii de sanatate a clientilor. Bucatarii si proprietarii de restaurant au parte de toata sustinerea noastra in implementarea schimbarilor si dezvoltarea unor noi metode pentru a oferi preparate mai sanatoase”, a adaugat aceasta.

Citește și:

La nivel global**, 66% dintre cei care iau frecvent masa in oras si-ar dori versiuni ceva mai sanatoase ale felului de mancare preferat, iar 58% dintre respondentii romani au declarat ca sunt dispusi sa inlocuiasca o parte a meniului cu un fel mai sanatos.

In opinia celor chestionati, intre schimbarile pe care restaurantele ar trebui sa le adopte pentru a face meniurile mai sanatoase se numara folosirea unor ingrediente proaspete, pregatirea preparatelor pe gratar si oferirea unor feluri de mancare cu continut scazut de grasimi.

* Studiul Perceptions and Practices related to Healthy Eating a fost realizat in martie 2012 de IMAS Marketing si Sondaje pentru Unilever Food Solutions pe un esantion de 300 de respondenti cu varste intre 18 si 64 de ani, din Bucuresti, care iau masa in oras cel putin o data pe saptamana pentru micul dejun, pranz sau cina. Aceste persoane se caracterizeaza printr-un venit peste medie (peste 1500 lei/luna) si educație medie si superioara.

Citește și:

** Seductive Nutrition este cel de-al treilea raport Raport Global Privind Meniurile realizat de Unilever Food Solutions. Cercetarea a fost realizata de BrainJuicer, in parteneriat cu Salt PR, pe baza unui chestionar aplicat unui numar de 5000 de oameni din 10 tari (SUA, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia, Turcia, Polonia, Africa de Sud si Indonezia), care mananca in oras cel putin o data pe saptamana.

Vizionare placuta


Kudika
13 Iulie 2012
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.