Setari Cookie-uri

Romanii din industria erotica: Cum vinde sexul

"Sexul vinde" este o regula de aur a marketingului, fie ca vorbim despre muzica, filme, masini, parfumuri sau, de ce nu, materiale de constructii. Cine sunt romanii care au joburi si afaceri legate de industria erotica? Iata-i, in slide-urile urmatoare, pe cei care fac bani din prezervative, sex shop-uri, videochat-uri, petreceri swing, reviste pentru barbati si chirurgie intima.

Playboy Romania a fost lansata in septembrie 1999, iar pana in toamna anului trecut a fost condusa de scriitorul Dan Silviu Boerescu. El s-a retras de la conducerea revistei pentru a coordona site-ul bucatarescu.ro si editura Lifestyle (parte din grupul editorial Trei), dar si pentru a avea mai mult timp pentru scris.

Catalin Mihaila a inceput sa lucreze pentru Playboy ca redactor junior in urma cu sapte ani, la putin timp dupa ce absolvise masteratul de Lingvistica Computationala la Facultatea de Informatica din cadrul Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi.

Managerul a absolvit in anul 2000 Facultatea de Litere (specializarea romana-franceza) in cadrul Universitatii din Bucuresti, iar in 2001 a terminat un masterat de Teorie Lingvistica la Universitatea din Bucuresti.De asemenea, din 2003 este cercetator stiintific pentru Academia Romana, potrivit retelei de socializare profesionala LinkedIn.

Despre responsabilitatile sale spune ca sunt aceleasi ca ale oricarui redactor-sef al unei publicatii. Insa exista si o diferenta: trebuie sa convinga vedetele sa se dezbrace.

"E un job de vis, recunosc, dar asta nu inseamna ca e usor. In Romania, asistam la o reconservatorizare a discursului public, care infiereaza decizia de a poza nud. Playboy a avut drept misiune reformarea mentalitatilor americane din anii '50-'60. Mi se pare ca suntem intr-o situatie oarecum simetrica. Noi avem datoria sa denuntam discursul dublu profesat de multi si sa aratam ca nudul este cea mai naturala stare a unui om. In plus, eu nu cunosc foarte multe lucruri mai frumoase decat un nud de femeie bine executat. Vorbim de promiscuitate cand ne referim la nuduri, dar nu ne trece acelasi cuvant prin cap cand ne referim la razboaie, coruptie, crime. Ce se intampla cu noi?”, se intreaba redactorul-sef al Playboy Romania.

Criza care a lovit economia mondiala in ultimii ani a afectat si veniturile si calitatea publicatiilor de pe aceasta nisa, managerul afirmand ca odata cu diminuarea veniturilor din publicitate si tirajele au scazut foarte mult. Insa anul acesta ar putea fi inregistrata o revenire a investitiilor in advertising, mai spune oficialul revistei.

De exemplu, anul trecut tirajul mediu al Playboy Romania era de 17.455 de copii pe editie, iar vanzarile ajungeau la 9.017, in timp ce in 2008, cel mai bun an pentru piata locala de publicitate, tirajul era 27.182 de exemplare, iar numarul de exemplare vandute era de 12.691, conform Biroului Roman de Audit al Tirajului. Pe de alta parte, revista a fost citita in medie de 141.000 de cititori anul trecut, comparativ cu 262.000 de cititori pe editie in 2008, arata datele Studiului National de Audienta.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
30 Martie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.