In momentul in care esti destul de matinal/a, cel mai probabil ai o idee destul de clara despre ce anume ai de facut in ziua respectiva, in caz contrar lipsindu-ti motivatia de a te ridica din pat, in primul rand. Usurinta cu care iti incepi ziua la orele mici ale diminetii indica si o afinitate naturala pentru disciplina, o caracteristica importanta a oamenilor productivi. Faptul ca indeplinesti extrem de multe lucruri inainte ca majoritatea oamenilor sa isi bea cafeaua te ajuta sa treci peste provocarile zilei cu un sentiment bine meritat de satisfactie si cu mult mai putina anxietate.

Vrei sa fii fericita? Incepe-ti dimineata cu aceasta melodie care atrage BINELE in viata ta
dimineata
Foto: AntonMaltsev, Shutterstock

Insa trezitul de dimineata, la fel ca orice alt obicei sanatos care iti mareste creativitatea si productivitatea, poate fi dificil la inceput. Iata cateva trucuri care te pot ajuta sa il implementezi:

1. Stabileste-ti o ora exacta la care sa te ridici din pat

Daca obisnuiesti sa te trezesti, de exemplu, la 10 dimineata, poate fi nerealist sa iti cobori brusc ora trezirii la 6 dimineata. Gandeste-te la ce ora preferi sa iti incepi ziua si trezeste-te in fiecare saptamana cu 30 de minute mai devreme, pana cand ajungi la ora la care iti doresti sa te trezesti de acum inainte.

2. Muta-ti ora de culcare in conformitate cu ora trezirii

Specialistii recomanda intre 7 si 8 ore de somn pe noapte pentru un maximum de productivitate (exceptand cateva cazuri anecdotice sau genii recunoscute). Prin urmare, daca vrei sa te trezesti la ora 6 dimineata, trebuie sa adormi la 11 pm cel tarziu. Daca te prinde miezul noptii si la ora 5 am trebuie sa fii in picioare, pe termen lung pot aparea probleme (oboseala excesiva, anxietate, epuizare).

3. Ridica-te imediat din pat

Daca procrastinarea este prietena ta cea mai buna (adica ai o afinitate deosebita pentru butonul de snooze), iti vine foarte usor sa te convingi singur/a de o multitudine de motive pentru care nu vrei inca sa te ridici din pat ( nu vrei inca sa te confrunti cu neplacerile zilei, afara ploua, in casa este racoare, iar va trebui sa dai ochii cu seful cel neindurator, chiuveta este plina de vasele din ajun sau nu are cine sa faca cafeaua). Nu lasa asemenea ganduri sa te impiedice si ridica-te din pat imediat de a sunat alarma desteptatoare.

4. Expune-te luminii naturale

Aceasta poate fi o problema in zilele scurte si intunecoase de iarna, insa lumina solara reprezinta cheia adaptarii ritmurilor circadiene. Daca intimpini dificultati la trezire, nu trebuie sa te baricadezi in spatele draperiilor groase. Lumina naturala, desi neplacuta in primele momente ale trecerii din starea de somn in cea de veghe, ajuta organismul intr-un mod similar ceasului desteptator. O scurta plimbare alerta sau o repriza de jogging in aer curat, dis de dimineata, ajuta imens la un start bun al zilei.

5. Creeaza-ti o rutina matinala

Priveste rasaritul, alaturi de o cana de cafea aburinda, citeste ziarul, plimba cainele, o mica sedinta de yoga sau meditatie, un jurnal al recunostintei, orice altceva iti face placere si pe care sa il privesti ca pe o scurta recompensa a trezitului de dimineata te poate stimula sa iti mentii programul matinal cu mai multa usurinta.

6. Mentine aceasta rutina

O data ce ai inceput, trebuie sa stii ca ai nevoie de timp ca sa te poti adapta si sa poti implementa trezitul dis de dimineata (la fel ca orice alt obicei sanatos). Specialistii considera ca in aproximativ 30 de zile vei reusi sa te trezesti cu usurinta, gata sa infrunti plin/a de optimism provocarile zilei si sa ii influentezi si pe ceilalti cu starea ta de spirit. Daca reusesti sa iti mentii acest ritm, trezitul dis-de-dimineata se poate transforma intr-unul dintre ritualurile tale preferate.

Foto prima pagina: vgstudio, Shutterstock

Ce sa nu faci cand te trezesti: schimba rutina de dimineata ca sa ai mai multa energie!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: