Setari Cookie-uri

10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre femeile care merg la cumparaturi

Fiecare persoana ar trebui sa cunoasca o serie de aspecte legate de femeile care merg la cumparaturi.

femeile si cumparaturile

Femeile sunt cei mai puternici consumatori din lume, iar impactul lor asupra dezvoltarii economice creste constant.

Veniturile lunare ale femeilor la nivel mondial vor atinge fabuloasa suma de 18 trilioane de dolari pana in 2018, conform companiei multinationale de servicii EY. Specialistii in marketing si vanzari sunt deseori intrebati de ce femeile aleg sa cumpere anumite produse, de ce evita altele si care este strategia lor de achizitie.

Iata care sunt cele zece lucruri pe care oricine ar trebui sa le stie despre femeile care merg la cumparaturi si pe care multi retaileri inca le ignora:

1. Daca procesul consumului ar avea sex, acesta ar fi o femeie

Femeile sunt responsabile de 70-80% dintre cumparaturi printr-o combinatie reusita de putere de cumparare si de influenta asupra barbatilor. In timp ce femeile au un cuvant greu de spus chiar si in cazul achizitiei unui automobil, exista domenii unde decizia le apartine in proportie de 100%, cum ar fi la cumpararea unor astfel de produse. Iar influenta unei femei se traduce prin faptul ca, desi nu cumpara ele insele anumite lucruri, hotararea de a le achizitiona este luata cu acordul sau la indemnul lor.

Citește și:

2. Femeile au un efect de multiplicare

Exista piete multiple intr-una singura, care le inglobeaza pe toate. Deoarece femeile sunt cele care au, in general, grija de copii si de batrani in aproape toate societatile din lume, femeile fac achizitii in numele celorlalti membri ai familiei.

3. Priveste punctul orb

Sexul persoanelor este cel mai puternic determinant legat de modul in care privim lumea inconjuratoare. In marketing si vanzari, sexul este mai important decat varsta, venitul, apartenenta etnica sau localizarea geografica. Cu toate acestea, sexul persoanelor este, de multe ori, un punct orb in lumea businessului.

cum cumpara femeile

4. Studiaza femeile asa cum ai studia o piata straina

Femeile si barbatii traiesc intr-o cultura a propriului gen. Cultura feminina ar trebui studiata de specialistii in marketing si vanzari de sex masculin asa cum ar studia o piata straina, pentru a intelege psihologia de cumparare a potentialilor clienti, sunt de parere cei de la forbes.com.

Citește și:

5. Numele de pe cardul de credit nu spune intreaga poveste

Persoana care cumpara un anumit lucru nu este intotdeauna si cea care a avut decizia de cumparare. Chiar si femeile cu un salariu mic sunt, de cele mai multe ori, adevaratii factori decizionali in achizitiile de zi cu zi.

6. Culoarea roz nu este o strategie

Multe companii producatoare de haine pentru femei aleg culoarea roz cu intentia de a sensibiliza cumparatoarele. Mesajul pe care ele il transmit, insa, este ca nu s-au straduit deloc sa gaseasca cea mai buna solutie. Daca o companie sau o organizatie nu incearca sa adune fonduri pentru o cauza nobila, rozul ar trebui sa fie doar una dintre culorile in care produsele sunt disponibile pe piata.

7. Femeile trebuie sa fie reprezentate in boardul executiv al companiilor

Daca femeile sunt responsabile de 70-80% dintre cumparaturi, ele ar trebui reprezentate in fruntea companiilor. Un studiu citat de hrvoice.org a demonstrat ca organizatiile unde femeile ocupa pozitii la nivel de varf sunt mult mai profitabile decat organizatiile „patriarhale”.

Citește și:

8. Exista trei trenduri demografice legate de femei

Atunci cand o companie elaboreaza o strategie pe termen lung, managerii trebuie sa tina cont de trei mari trenduri demografice:

  • Femeile reprezinta o forta de munca fara precedent in istorie;
  • Femeile se casatoresc mai tarziu decat in trecut;
  • Cuplurile au mai putini copii decat in trecut

9. Femeile sunt intai femei si apoi consumatori

Asemanarile dintre femeile din intreaga lume sunt mai multe decat diferentele dintre ele. Ele se aseamana prin structura cerebrala, configuratia hormonala si rolul biologic in nasterea copiilor.

10. Serviciile fac diferenta

Femeile au asteptari mult mai mari decat barbatii in privinta serviciului pentru clienti al companiilor, iar imbunatatirea calitatii acestuia pentru a multumi clientii de sex feminin ar insemna, practic, imbunatatirea calitatii generale a serviciilor.

Citește și:

femeile si cumparaturile

Vizionare placuta


Kudika
7 Martie 2016
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.