Cum îţi îmbunătăţeşti forma fizică, pentru efecte pe termen lung

Cum îţi îmbunătăţeşti forma fizică, pentru efecte pe termen lung
Kudika
16 Iulie 2020

Cum poti infrunta diferitele provocari care apar pe drumul catre o forma fizica mai buna.

Fie că este vorba de o rezoluție la început de vară, fie pentru că hainele ți-au devenit mai strâmte decât ți-ai dori sau, pur și simplu, pentru că vrei să te simți mai bine și să fii mai sănătoasă, ai decis la un moment dat să faci tot ce poți pentru a avea o formă fizică mai bună.

Totuşi, abia apoi începe partea dificilă. Adoptarea unui stil de viaţă sănătos nu este întotdeauna ușoară, dar îți oferim câteva sfaturi care te pot ajuta să îţi formezi şi să îţi stabileşti pe termen lung o rutină eficientă pentru a-ţi atinge obiectivele de fitness:

Fii onestă față de tine

Dacă îţi doreşti cu adevărat să adopţi un stil de viaţă mai sănătos, trebuie să începi cu o evaluare sinceră a ceea ce eşti dispusă să faci pentru a-ţi atinge obiectivele. Dacă îţi propui să te trezeşti în fiecare dimineaţă la ora 5:00 ca să faci mişcare şi să îţi pregăteşti un mic dejun sănătos, dar nu eşti o persoană matinală, îți va fi uşor să renunţi după câteva zile. Atunci când încerci să introduci în programul tău zilnic activităţi fizice, ia în considerare eventualele probleme care ar putea apărea în implementarea planului tău, de la programul de la serviciu, la activităţile copiilor și la capacitatea de a renunța la alte plăceri în favoarea acestui nou stil de viață. Luând în considerare toate aceste aspecte, îți va fi mai ușor să faci schimbări pe termen lung.

Stabilește-ți obiective realiste

Să ai planuri mărețe poate fi entuziasmant și te poate motiva, dar nu este o strategie bună pe termen lung, dacă nu îți stabilești și obiective mai mici, pe termen mediu, cu mai mult realism. Poate că vrei să alergi un maraton și poate că o vei face, dar, începe prin a-ți stabili un obiectiv realist, cum ar fi să alergi 5 kilometri pe săptămână. Atingerea acestor obiective intermediare este la fel de satisfăcătoare și te motivează pe termen lung. În ceea ce privește dieta, dacă îți propui să renunți la dulciuri, la pâine, la alcool și la sucuri din prima zi, ai mari șanse să dai greș. Ia-o treptat! Renunță în prima săptămână la sucuri, în săptămâna următoare, la dulciuri și tot așa. Șocul nu va fi la fel de mare și vei gestiona mai bine schimbările.

Nu fi prea aspră cu tine

Poate nu te-ai gândit la asta, dar, de exemplu, curățenia săptămânală din casă poate fi echivalentul unui antrenament la sală, în termeni de calorii consumate. Așadar, evită să fii prea aspră cu tine și ia în considerare toate tipurile de mișcare pe care le faci. Poți ține mai ușor evidența caloriilor consumate prin mișcare sau a numărului de pași pe care îi faci zilnic cu o bratara fitness. În felul acesta, o să-ți dai mai bine seama cât de mult te miști sau ce rezistență ai la efort.

Găsește un tip de antrenament pe gustul tău

Nu toată lumea este făcută pentru cardio intens la sală sau pentru pilates. Dacă vrei rezultate pe termen lung, este important să găsești un tip de antrenament pe gustul tău. Poate fi yoga, poate fi jogging în parc sau, pur și simplu, mersul pe jos într-un ritm alert. Toate aceste tipuri de mișcare te pot ajuta să intri sau să reintri în formă, cât timp le practici în mod consecvent.

Nu ignora obiceiurile alimentare

Din păcate, sportul fără dietă nu ajută foarte mult. Dacă ai nevoie de mai mult decât tonifiere și trebuie să pierzi câteva kilograme, trebuie să știi că doar deficitul caloric te poate ajuta. Asta înseamnă că aportul caloric zilnic trebuie să fie mai mic numărul caloriilor pe care le arzi. Așadar, renunță la alimentele bogate în grăsimi și zahăr, în favoarea unei diete care să conțină cantități cât mai mari de legume, fructe și fibre. Așa cum spuneam și anterior, fă aceste schimbări treptat și îți va fi mai ușor.

Nu te lăsa

Chiar dacă se întâmplă să faci o pauză de la antrenamente sau să renunți la dieta sănătoasă pentru câteva zile, asta nu înseamnă că trebuie să renunți definitiv, ci doar că trebuie să-ți regăsești motivația și să te întorci pe drumul cel bun.

Primii pași spre un stil de viață sănătos nu sunt întotdeauna cei mai ușori, dar, ținând cont de sfaturile de mai sus, cu siguranță vei dobândi o perspectivă mai clară despre cum poți înfrunta diferitele provocări.

Sursa foto: Unsplash.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Setari Cookie-uri