Sportul în sarcină: indicații, precauții, interdicții

Sportul în sarcină: indicații, precauții, interdicții
Kudika
26 August 2020

Sportul este foarte bun pentru tine, chiar și atunci când ești însărcinată. Desigur, cu unele excepții, în acele situații în care este contraindicat din motive medicale. Altfel, mișcarea te va ajuta să te pregătești pentru ziua cea mare în care bebelușul tău va veni pe lume.

Dacă ești sănătoasa și ai o sarcină fără complicații, sportul este aliatul tău în prevenirea creșterii exagerate în greutate, făcându-te să te simți bine atât fizic cât și mental. Cea dintâi formă de mișcare, recomandată și accesibilă inclusiv celor care „nu s-au dat în vânt” nici înainte după o viață activă: plimbările în aer liber! Iar dacă ești o fire mai sportivă, în primul trimestru nu te da în lături nici de la alergarea ușoară. Ai însă grijă să nu te supraîncălzești, poartă îmbrăcăminte și încălțăminte adecvată și ferește-te de terenurile accidentate. Pe un teren plat, într-un ritm moderat, poți face jogging și până în luna a cincea de sarcină. Sau, dacă îți este mai comod așa, poți alerga pe bandă. Nu uita un lucru esențial: să te hidratezi!

Și mersul cu bicicleta este o opțiune acceptată, dar cu maximă prudență în ceea ce privește riscul de căzături. Lipsit de contraindicații în perioada sarcinii este, însă, înotul. Nu ai cum să te accidentezi, nu îți creează probleme de echilibru nici măcar când te afli în pragul nașterii, nu îți solicită articulațiile și ligamentele și te face să te simți cu mult, mult mai ușoară decât ești în realitate. Înainte de a te scufunda în bazin, singura grijă să-ți fie aceea că ai ales unul sigur în ceea ce privește igiena.

Este de la sine înțeles că ies din discuție sporturile de contact și cele care implică sărituri sau schimbări bruște de direcție. Nici tenisul nu este o alegere tocmai potrivită, pentru că indiferent de tipul suprafeței de joc există riscul de alunecare și cădere. La care se mai adaugă și pericolul pe care îl reprezintă o minge care se deplasează cu viteză.

Indiferent de forma de mișcare aleasă, renunță la practicarea ei și contactează-ți imediat medicul dacă:

  • ai dureri în piept;
  • simți o creștere a ritmului cardiac;
  • apar dificultăți de respirație;
  • gleznele, mâinile și fața ți se umflă brusc;
  • amețești și ai stări de leșin;
  • sângerezi sau ai contracții.

Cu toate beneficiile pe care sportul le are în sarcină, există situații în care, din maximă prudență, el este contraindicat. Acestea sunt reprezentate de un istoric de avort spontan, risc de a naște prematur, anomalii la nivelul placentei, hemoragii, cerclaj, probleme ale spatelui sau șoldurilor, hipertensiune arterială sau dacă ai o sarcină multiplă.

Text de Andreas Vythoulkas, medic specialist obstetrică-ginecologie, cu supraspecializare în infertilitate

Featured foto by NAR studio via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri