Care sunt vitaminele și mineralele care te ajută să slăbești rapid și frumos

Care sunt vitaminele și mineralele care te ajută să slăbești rapid și frumos
Kudika
9 Noiembrie 2020

Drumul către silueta de vis este, uneori, dependent ca și viteză de bagajele pe care le porți cu tine. Ca și în viață de altfel... Există lucruri folositoare și lucruri pe care le iei cu tine, dar nu le folosești. Despre cea de-a doua categorie preferăm să nu discutăm, așa că planul este să descoperim împreună care sunt acele bagaje folositoare, atunci când vine vorba despre silueta noastră.

Nutriționistul Wasim Nazer ne explică exact care sunt vitaminele și mineralele care ne ajută să slăbim!

„Există câteva vitamine și minerale pe care ar trebui să le consumi, pentru a asigura funcționarea eficientă a corpului în procesul de slăbire. Atunci când alimentele din meniul zilnic sunt limitate, suplimentele cu vitamine pot asigura un plus de energie pentru a slăbi și, în același timp, să rămânem sănătoși”, explică specialistul.

1. Vitaminele B - sunt esențiale pentru buna funcționare a metabolismului. Acestea ajută corpul să metabolizeze carbohidrații, proteinele și lipidele.
Pentru siluetă cele mai importante vitamine din complexul B sunt: B2, B3, B5, B6. Cele mai importante surse ale acestor vitamine sunt fasole, linte, ovăz, banană, carne slabă, nuci. Doza zilnică recomandată este între 25 - 300 mg.

2. Vitamina C - Determină intensificarea arderilor depozitelor de grăsime. Surse alimentare de Vitamina C: spanac, pătrunjel, ardei gras, kiwi, fructe de pădure, sfeclă, citrice. Doza zilnică recomandată este între 500 - 5000mg/zi.

3. Vitamina D - crește masa musculară și ajută la arderea grăsimilor. Doza zilnică recomandată este între 400 - 800 unități. Surse de vitamina D: cereale integrale, uleiuri de pește, somon, lapte.

4. Fierul - ajută corpul să creeze energie din nutrienți. Alimentele cu conținut crescut de fier sunt: carnea slabă, fructe de mare, fasole, spanac.

5. Cromul - previne depunerea grăsimilor și are rolul de a reduce nivelul de colesterol. Surse alimentare: cereale, brânzeturi, ficat. Doza zilnică recomandată: între 100 - 300 mg/zi.

6. Fosforul - are rol important în transportul grăsimilor în sistemul circulator, este implicat în metabolismul energetic, contribuind astfel la menținerea unei greutăți corporale optime. Alimentele bogate în fosfor sunt: lactate, carne, pește, cereale, iar doza zilnică recomandată este cuprinsă între 200 - 400 mg/zi.

7. Magneziu - echilibrează nivelul glucozei din sânge, reglarea tensiunii, calmarea sistemului nervos. Îl găsim în: spanac, nuci, leguminoase, legume verzi.

8. Calciu - luptă împotriva obezității. Sunt recomandate lactatele sărace în grăsimi. Surse alimentare de calciu: semințe de chia, legume cu frunze verzi, produse lactate.

Featured foto by Evan Lorne via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri