Insomnia este o problema destul de grava. Stai pe pat, obosit, cu ochii grei si, desi faci tot posibilul pentru a iti limpezi mintea pentru a adormi, esuezi complet.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Din fericire, specialistii au gasit o modalitate inedita care ne ajuta sa scapam de aceasta situatie stresanta - rezultatele sunt promitatoare, testele dovedind ca putem sa adormim in mai putin de un minut.

Aceasta tehnica se numeste tehnica de respiratie 4-7-8 si a fost gandita de doctorul Andrew Weil - ca o tehnica de yoga. Putem incerca acest experiment oricand si oriunde; potrivit doctorului, vom reusi sa adormim in 60 de secunde.

Cum se face:

Pasul 1: pune varful limbii pe cerul gurii (chiar deasupra dintilor). Limba va ramane acolo pe tot parcursul acestui exercitiu.

Pasul 2: Expira complet DOAR pe gura. Respiratia trebuie sa fie puternica astfel incat sa scoti un vajait de fiecare data;

Pasul 3: Inchide gura si inspira incet pe nas numarand in gand pana la 4 (trebuie sa fie o singura inspiratie). Tine-ti respiratia numarand pana la 7. Apoi, expira complet pe gura (tot puternic) numarand pana la 8.

Pasul 4: Repeta acest ciclu, incepand cu inspiratia - pentru un total de patru respiratii.

Pentru rezultate promitatoare, asigura-te ca inspiratiile tale sunt tacute si prin nas, iar expiratiile puternice si pe gura.

De ce functioneaza?

Exista o serie de motive pentru care aceasta tehnica functioneaza atat de bine. In primul rand, ajuta la reechilibrarea si relaxarea sistemului nervos, oferindu-ti o stare de calm. De asemenea, concentrandu-te pe respiratie, esti distras de la alte ganduri care nu te lasa sa adormi. Tehnica functioneaza precum un "tranchilizant natural", ajutand la calmarea corpului si reducand stresul.

Cum sa adormi mai repede seara: incearca sa schimbi rutina la culcare
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: