cum sa-ti pregatesti camara

Toamna e momentul în care să te asiguri că ai totul pregătit pentru venirea iernii, iar conservarea alimentelor e o etapă importantă. Beneficiile nu sunt puține; conservând legume și fructe culese sau cumpărate în sezon, te bucuri de un gust mai bogat, costuri mai mici și de o eficiență mai mare la gătit pe timp de iarnă. Dacă deja ai pus legume la murat, ai făcut borcane cu zacuscă și gem, poate fi timpul să încerci ceva nou. Așa că, dacă nu ți-ai aprovizionat cămara pentru iarnă, inspiră-te din sugestiile de mai jos. Iată câteva metode prin care poți conserva fructe și legume:

Locuri de poveste: cele mai frumoase destinatii pe care sa le vizitezi iarna

1. Pune legume la borcan, în saramură

Legumele conservate în saramură pot fi consumate ca garnitură la friptură și adăugate în diferite mâncăruri. Dacă nu îți plac murăturile în oțet sau dorești să încerci ceva nou, legumele în saramură pot fi o idee foarte bună. Poți pregăti astfel legume simple, cum ar fi acești dovlecei la borcan delicioși, pe care îi poți tăia în felii sau cuburi, sau combinații de legume. Poți include castraveți, conopidă, varză roșie, ardei și morcovi.

2. Încearcă un gem inedit

Nicio cămară nu este completă fără un gem delicios. Anul acesta, nu te limita la rețetele clasice și încearcă una diferită. Așa că, pe lângă gemul de mere, gutui, cireșe, prune sau alte fructe pe care le avem la îndemână, optează și pentru un gem mai puțin comun, realizat din fructe exotice. Chiar dacă nu îl vei face în cantități la fel de mari ca unul clasic, vei încerca un gust deosebit. Ca idei, îți propunem gemul de kumquat, de grepfruit roșu, mango, kiwi sau curmale. Asigură-te că alegi fructe cât mai coapte pentru un gem gustos.

3. Deshidratează fructe și legume

O altă metodă eficientă de conservare a fructelor și legumelor este uscarea acestora folosind un aparat de deshidratat. Astfel, poți obține gustări sănătoase pe timp de iarnă, deoarece temperatura din aparat e relativ scăzută (în comparație cu fierberea, prăjirea și alte modalități de procesare a alimentelor), ceea ce contribuie la păstrarea substanțelor nutritive. Poți alege să deshidratezi: roșii, broccoli, sfeclă, morcovi, țelină, porumb, castraveți, vinete, ardei, cartofi, dovlecel și cartofi dulci, potrivit Learning and Yearning. Bineînțeles, poți opta și pentru uscarea fructelor: mere, ananas, căpșuni, cireșe, vișine, citrice și nu numai.

4. Congelează cât mai multe fructe și legume

Cămara nu este singurul loc din casă pentru alimentele conservate peste iarnă; congelatorul poate avea un rol la fel de important. De altfel, congelarea este cea mai sănătoasă metodă de păstrare a alimentelor peste iarnă, deoarece păstrează cele mai multe substanțe nutritive. În cazul celor mai multe legume, e bine să le fierbi rapid înainte de congelare, iar apoi să elimini apa de pe suprafața lor. Folosește pungi alimentare transparente și împarte alimentele în porții mici, ca să se decongeleze mai ușor. Dacă ai puțin timp în plus, te poți asigura că acestea nu se lipesc între ele. Întinde și congelează alimentele pe o tavă acoperită de hârtie de copt. Apoi, transferă-le în pungi și le vei putea folosi individual. Spre exemplu, atunci vrei să adaugi o lingură de fructe de pădure la iaurt, nu va trebui să decongelezi o pungă întreagă.

Iată câteva idei de fructe pe care le poți congela: mure, afine, zmeură, cireșe, vișine , nectarine, piersici, prune și căpșuni. Totodată, poți opta să congelezi legume precum: ardei gras, brocoli, conopida, varza de Bruxelles, morcovi, porumb, spanac, fasole verde, mazăre, roșii (fără miez), dovlecel și zucchini.

Sursă foto: Shutterstock

Hanorace de iarna pe care nu trebuie sa le ratezi!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: