6 sfaturi pentru antrenamente reușite acasă

6 sfaturi pentru antrenamente reușite acasă

Dacă sunteți începător, dar vă doriți cu ardoare să includeți mișcarea în viața voastră, urmați câteva sfaturi ce se vor dovedi extrem de folositoare.

La fiecare început de an ne propunem să ne schimbăm stilul de viață și una dintre cele mai populare rezoluții se referă la practicarea sportului. Cu toții știm cât de sănătoasă este mișcarea pentru organism și pentru buna funcționare a sistemului nervos, dar cu toate acestea, nu reușim să ne mobilizăm și să ne formăm un program zilnic.

Mai mult, odată cu pandemia de coronavirus, cu restricțiile impuse și sălile de sport închise sau cu o capacitate limitată, crearea unei rutine a devenit și mai dificilă. Cu toate acestea, sportul ar trebui să facă parte din viața noastră, mai ales că studiile arată că organismul nostru are numai de câștigat, chiar și cu un antrenament de scurtă durată.

Principalele beneficii ale unui antrenament zilnic nu se rezumă doar la păstrarea unei greutăți optime și a unei stări bune de spirit, ci ajută și la reducerea riscului de a dezvolta boli cronice, îmbunătățește calitatea somnului, încetinește procesul de îmbătrânire, reduce stresul și depresia și crește gradul de atenție și concentrare.

Așadar, nu ar fi deloc greșit să alegeți un colț al casei pe care să îl transformați într-o mică sală de sport. Dacă sunteți începător, dar vă doriți cu ardoare să includeți mișcarea în viața voastră, urmați câteva sfaturi ce se vor dovedi extrem de folositoare.

1. Cumpărați echipamentul minimum necesar

Pe lângă îmbrăcămintea adecvată de care veți avea nevoie, precum bustiere sport, colanți și tricouri din materiale confortabile, veți mai avea nevoie de două gantere, benzi elastice de rezistență și o saltea. Aceste accesorii se vor dovedi extrem de folositoare și vă vor ajuta să puteți alege o varietate de exerciții.

2. Acordați importanță hidratării

Consumul de lichide este esențial în timpul antrenamentului tocmai pentru a menține ritmul și pentru a obține performanțe optime. Dacă nu vă hidratați corespunzător, riscați să aveți un randament scăzut și, de asemenea, să obosiți mult mai repede. Exercițiile zilnice nu trebuie să reprezinte o greutate și neplăcere, ci din contră.

3. Aveți grijă la dietă

Pentru a vă ajuta în dezideratul de a face sport zilnic, încercați să optimizați dieta alimentară. Așadar, includeți carbohidrați, care sunt deosebit de importanți pentru a da forță mușchilor, și proteine, care formează masa musculară. De asemenea, pentru a avea rezultatele dorite, încercați să mâncați o masă completă, care să conțină carbohidrați, proteine și grăsimi sănătoase, cu 2-3 ore înainte de antrenament.

4. Faceți încălzire

Este foarte important să vă încălziți înainte de a începe seria de exerciții. Acest lucru vă poate ajuta să evitați anumite probleme, precum cârceii, întinderile musculare sau durerile de după antrenament. Începeți cu câteva mișcări aerobice, cum ar fi rotirea capului în sensul acelor de ceasornic și invers, rotirea antebrațelor și a brațelor, îndoiri ale coatelor, rotirea încheieturilor, dar și forfecări orizontale și verticale și ridicări ale trunchiului la 90 de grade.

5. Alegeți exerciții diferite

Nu există nimic mai dăunător ca monotonia, așadar încercați să faceți exerciții diferite în fiecare zi. Varietatea este esențială în menținerea unui stil de viață sănătos, așadar explorați opțiunile. Fie că alegeți să lucrați într-o zi brațele, în altă zi picioarele, bustul sau fesierii, important este să nu realizați zilnic același antrenament.

6. Apelați la mici recompense

Desigur, recompensa nu înseamnă un baton de ciocolată sau un hamburger. Poate fi o zi la masaj, o excursie sau noi articole vestimentare. Acestea vor funcționa foarte bine pe post de stimulent și vă vor ajuta să rămâneți motivați.

De asemenea, pentru un mai bun randament, instalați-vă o aplicație de fitness pe telefon tocmai pentru a beneficia de noi idei de antrenament. În plus, vă puteți înscrie în anumite programe online, care au un orar foarte clar.

Sursă foto: Shutterstock

Vizionare placuta


Kudika
2 Martie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri