Mai mult decât atât, AI nu a venit doar cu un produs nou, ci a testat și a gustat cele trei variante de arome pe care le-a propus inițial, selectând gustul final pe baza acestor testări. Auzind asta, ne-am putea întreba cum este capabilă inteligența artificială să guste o băutură și cum poate înlocui percepția umană a gustului și mirosului, dar și cum face predicții?
Inteligența artificială este capabilă să proceseze o cantitate incredibilă de informații de pe internet și să le integreze la o viteză aproape de neînțeles pentru oameni. Cu toate acestea, traducerea simțului uman al gustului într-un algoritm pare o operațiune atât de greu de crezut încât am simțit un impuls puternic de a investiga modul în care are loc un astfel de proces.
În mod neașteptat, am aflat că mai multe companii din întreaga lume sunt specializate în digitalizarea gusturilor și mirosurilor. Aceste companii folosesc echipamente special dezvoltate, cum sunt e-mouth și e-nose.
De exemplu, o companie din New York a colectat și procesat, timp de 10 ani, mostre de produse digitizând date senzoriale și procesând cel mai mare și mai divers set de astfel de informații despre alimente și băuturi disponibile pe piață. Această bază de date digitală este în mod constant extinsă și actualizată, permițând urmărirea precisă a schimbărilor și tendințelor de percepție și de preferințe ale consumatorilor.
Este pentru prima când inteligența artificială a fost utilizată într-un proces atât de complex de dezvoltare a produselor în sectorul băuturilor energizante. Produsul rezultat va fi disponibil în câteva săptămâni, urmând a fi fabricat în Szikszó, într-una dintre cele mai moderne unități de producție a băuturilor din Europa și va ajunge la consumatori prin canale tradiționale de distribuție.
Inteligența artificială are, fără îndoială, un potențial uriaș în domeniul dezvoltării de produse, depășind granițe până acum de neimaginat și aducând noi oportunități în industria alimentară. Abilitatea AI de a sorta și analiza cantitatea uriașă de date disponibile pe internet în doar câteva minute sau secunde poate scurta procesul de dezvoltare a unui produs de la 1-2 ani - sau chiar jumătate de an în cel mai bun caz - la o lună. În prezent, există peste 100 de sisteme AI în lume, toate excelente în diferite domenii, iar operarea lor combinată garantează un nivel ridicat de inovație.
De aceea, este indicat să fim cu ochii pe revoluția culinară, care promite să fie plină de surprize pe care AI le poate aduce în industria alimentară, în viitorul apropiat. Cine știe ce evoluții noi și interesante ne așteaptă în lumina noilor inovații? Băuturi răcoritoare mai gustoase, produse de patiserie, cea mai bună supă de pește sau cârnați mai gustoși? Posibilitățile oferite de AI sunt infinite, iar noi suntem de-abia la începutul descoperirilor capabilităților pe care le are.
Spune-ti parerea!