Lansarea Cineclubului F-SIDES este însoțită de un manifest dedicat conceptului "female gaze".
Credem că se datorează acelorași motive despre care vorbeam mai sus, legate de faptul că factorii de decizie, de la producători, la finanțatori, la selecționeri de festivaluri sunt în mare majoritate de gen masculin. La asta, se adaugă faptul că în România stereotipurile de gen sunt încă destul de pregnante, ceea ce descurajează un rol activ al femeilor în astfel de industrii.
- Dincolo, sau mai bine zis, alături de perspectiva de gen, peste ce alte perspective
trece cu vederea industria cinematografică? Putem vorbi, de exemplu, de o reprezentare a minorităților etnice sau sexuale? În ce măsură este aceasta prezentă?
Da, cu siguranță există o marginalizare și a minorităților etnice sau sexuale în film mai ales în România, deși există câteva excepții notabile. Dar asta este ceva de ținut minte și pentru femeile care fac sau vor face filme, pentru că noi totuși nu suntem o minoritate în societate, și deci avem puterea de a marginaliza pe alții la rândul nostru. Noi am vrea să încurajăm o abordare intersecțională asupra filmului.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Aniversare specială pentru Theo Rose și Anghel Damian: Unul lângă altul în viață și în sărbătoare...
- Cum se descurcă Theo Rose cu micuțul Sasha? Artista a angajat o bonă pentru fiul ei
- Motivul pentru care fiul lui Theo Rose nu poartă numele de familie a lui Anghel Damian. Tatăl artistei a dezvăluit tot!
- Dacă ar fi să recomandați fiecare un top 5 al filmelor regizate de femei, cum arată acesta și de ce trebuie văzute aceste filme?
Ioana
Orlando (1992) - Sally Potter
The Holy Girl (2004) - Lucrecia Martel
In Bloom (2013) - Nana Ekvtimishvili, Simon Gross
Happy as Lazaro (2018) - Alice Rohrwacher
Portrait of a Lady on Fire (2019) - Celine Sciamma
Pentru că fiecare aduce o sensibilitate aparte.
Alexandra
Wadjda (2012)- Haifaa al-Mansour
Fishtank (2009)- Andrea Arnold
Nobody Wants the Night (2015)- Isabel Coixet
Atlantics (2019)- Mati Diop
Of Body and Soul (2017)- Ildikó Enyedi
Pentru că personajele feminine sunt toate extraordinare în felul lor.