Setari Cookie-uri

Modalități simple și practice de a-ți menține greutatea sănătoasă în timpul sarcinii

Poate că în primul trimestru te confrunți cu grețurile specifice sarcinii și încă nu îți faci griji privind numărul de kilograme acumulate (poți chiar să și slăbeșți), însă începând cu al doilea trimestru de sarcină poftele încep să apară, așadar este posibil ca medicul tău să îți dea unele sfaturi cu privire la importanța menținerii unei greutăți sănătoase în sarcină.

Modalități simple și practice de a-ți menține greutatea sănătoasă în timpul sarcinii

Consumă în fiecare zi o ganitură de crudități, fructe și o porție de ciorbă/supă

Este foarte important ca între mese să încerci să consumi iaurturi (vegane sau nu) și fructe proaspete. Acestea nu doar îți taie pofta de dulciuri nesănătoase și nerecomandate în sarcină (pentru că sunt foarte calorice și pot crește și riscul de diabet gestational), dar totodată îți asigură și un bun aport de vitamine, minerale, probiotice și nutrienți de care ai nevoie în această perioadă pentru a menține sănătatea ta și a bebelușului.

De asemenea, pentru a limita mâncatul excesiv, gustările acestea sănătoase ce constau în fructe proaspete, iaurturi sau chiar fructe oleaginoase (neprăjite, cum ar fi semințe, nuci crude, măsline, avocado etc.) devin foarte utile.

Citește și:

Un alt mod de a reduce o porție de mâncare calorică este de a o înlocui cu o porție de supă sau ciorbă. Supele și ciorbele sunt foarte bogate în nutrienți, participă la o bună hidratare și totodată conțin mai puține calorii decât o porție de pizza de exemplu.

Alege o salată de crudități în fiecare zi. Fie mănânci legumele dimineața lângă oul fiert sau omletă, fie alegi o salată de crudități ca și garnitură la un fel principal. Legumele au foarte puține calorii, însă foarte mulți nutrienți prețioși pentru tine și bebeluș. Încerca să variezi legumele atât în cadrul aceleiași zile, cât și de la o zi la alta.

cum mentii greutatea in sarcina Foto: Elena Nichizhenova/ shutterstock.com

Mergi pe jos, realizează activități fizice ușoare, permise în sarcină

Chiar dacă ai mașină personală și oboseala te mai copleșește uneori, nu uita că ai mare nevoie de mișcare ușoară în această perioadă. În sarcină crește cantitatea de sânge și este bine să circule optim prin tot organismul. De asemenea cresc și unii factori de coagulare, cum ar fi fibrinogenul, iată încă un motiv de a pune sângele în mișcare prin activitate fizică.

Citește și:

Încerca să ai plimbări dese în fiecare zi, să mergi pe jos măcar câteva minute. Poate chiar să urci etajele pe scări sau măcar ultimul etaj la care ai de urcat – cobori din lift cu un etaj mai jos și îți dai prilejul să urci câteva scări.

Bicicleta de camera te poate ajuta, la fel și excercitiile la sol pentru gravide sau înotul. Evita să mergi pe bicicletă în aer liber, la fel și orice formă de mișcare ce te predispune la dezechilibru și cădere.

Nu lăsa să treacă nici măcar o zi fără puțină mișcare. Activitatea fizică te ajută atât pentru menținerea unei greutăți sănătoase, cât și pentru a elimina unele riscuri de sarcină și pentru a-ți menține energia în fiecare zi. Iar dacă vorbim despre insomniile de sarcină, activitatea fizică rămâne de ajutor în reducerea acestora.

Citește și:

Evită unele alimente nesănătoase

Încerca să consumi mai puține făinoase obținute din făină albă, mai puțin zahăr și dulciuri care îl conțin, băuturi dulci carbogazoase, semipreparate sau mâncare de tip fast-food.

Acestea sunt foarte calorice, însă destul de sărace în nutrienți valoroși, astfel că îți aduc mai degrabă kilograme în plus decât sănătate.

Că tot vorbim despre ce nu îți face bine, pune pe lista neagră fumatul și alcoolul. În sarcină nici măcar o gură de alcool nu a fost dovedită a fi sigură pentru bebe. Așadar medicii recomandă excluderea alcoolului pentru gravide.

Sursa foto articol: Reshetnikov_art/ shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
5 Octombrie 2023
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.