Setari Cookie-uri

Cum să faci față stresului la locul de muncă: sfaturi practice de la Jooble

IN ACEST ARTICOL:

Stresul la locul de muncă devine o problemă din ce în ce mai frecventă. În acest articol vă vom spune cum să faceți față.

Stresul la locul de muncă este o problemă din ce în ce mai întâlnită, mai ales având în vedere rapiditatea cu care evoluează piața muncii și devine tot mai competitivă. Dacă ești în căutare de locuri de muncă pe ro.jooble.org sau ai găsit deja un loc de muncă disponibil, ești probabil și tu familiarizat cu perioadele stresante.

Fie că vorbim despre termene limita care te apasă, volum foarte mare de task-uri sau căutarea unui nou job, stresul poate interveni și îți poate afecta performanță profesională și calitatea vieții.

Avem o veste bună - experții Jooble au pregătit pentru tine o listă de sfaturi practice cu ajutorul cărora vei putea face față cu brio stresului la locul de muncă. Iată ce poți face:

Învață să-ți organizezi timpul mai bine

De cele mai multe ori, principalul factor care duce la un nivel ridicat de stres la locul de muncă este chiar inabilitatea noastră de a ne organiza eficient timpul.

Citește și:

Sarcinile se adună, proiectele se apropie de sfârșit, colegii îți cer ajutorul și pare că nu sunt destule ore în ziua de muncă pentru a putea face totul și ajuta pe toată lumea. Cu toții am trecut prin astfel de perioade și primul lucru pe care îl poți face într-o astfel de situație este să îți împărți sarcinile în funcție de prioritate. Pentru asta, poți crea liste de sarcini sau poți descărca aplicații dedicate organizării timpului.

Evită să faci multitasking

În momentul în care ai prea multe lucruri de făcut, poate cel mai tentant este să încerci să le faci pe toate deodată. Deși poate suna ca o idee bună, este chiar cea mai proastă idee pe care o poți aplică, mai ales când stresul este deja pe o pantă ascendentă.

Citește și:

Cercetătorii au descoperit că nu există multitasking așa cum ne-am dori, așadar, oricând ne focusăm pe mai mult de o activitate în același timp, nu ne putem concentra destul pe niciuna dintre ele. Ba mai mult, focusul se mută în mod rapid de la una la cealaltă, deși noi avem senzația că putem fi atenți în două sau mai multe părți deodată.

În plus, finalizarea sarcinilor pe rând îți va oferi și un sentiment de împlinire și de ușurare, știind că ai o sarcină în minus de făcut.

Nu uita să iei pauză

Când zilele tale sunt pline și stresul își face simțită prezența, pentru a scăpa cât mai repede de sub presiunea termenelor limita poți alege să lucrezi perioade îndelungate fără pauză. Acest lucru nu te ajută. Ba mai mult, îți scade concentrarea și crește nivelul de stres.

Citește și:

Pauzele sunt foarte importante în programul de muncă și mai ales atunci când volumul de muncă este unul mare sau complexitatea sarcinilor este foarte ridicată și este nevoie de concentrare maximă.

Ia pauze în mod frecvent și ridică-te de la birou. Mișcă-te puțin sau ieși puțin la aer. Dacă ai posibilitatea, optează pentru puțin stretching pentru a reduce tensiunea acumulată și a contracara efectele negative ale timpului petrecut stând pe scaun.

Creează și menține un echilibru între viața profesională și cea personală

Uneori, oamenii se simt nevoiți să ia din sarcinile lor acasă sau să lucreze ore suplimentare. Această decizie poate ajuta cu volumul de muncă însă aduce cu sine și mai mult stres. Astfel, este bine să ai un program fix de muncă și să îl respecți întocmai.

Citește și:

Odată ce ziua de muncă s-a încheiat, ocupă-ți timpul cu orice activități plăcute dorești sau pur și simplu relaxându-te. Nu verifică e-mailul său telefonul de serviciu decât în cazul unei urgențe adevărate.

Cere ajutor atunci când ai nevoie

Atunci când vânezi o promovare este posibil să accepți mai multe sarcini decât poți duce sau chiar să te oferi să faci mai mult decât este cazul. Eforturile tale sunt admirabile însă dacă prețul pe care îl plătești este un nivel de stres mult prea mare care îți poate dăuna sănătății sau calității vieții, atunci nu merită.

Tot ce trebuie să faci este să ceri ajutor atunci când ai nevoie. A cere ajutorul colegilor sau superiorilor nu este ceva rușinos, ba chiar arăta că ești dispus să lucrezi în echipa pentru a putea finaliza proiectele la timp. Compania are mai mult de câștigat dacă sarcinile sunt îndeplinite la timp cu ajutorul colegilor decât dacă un singur angajat se îngroapă în sarcini pe care nu le poate termina la timp.

Citește și:

Un alt fel de ajutor la care poți apela este ajutorul specializat. Consilierea oferită de specialiști în sănătate mintală te poate ajuta să înveți să gestionezi și să reduci stresul cu care te confrunți.

În multe cazuri, stresul la locul de muncă este inevitabil, însă este esențial să nu îl lași să îți afecteze viața personală, cea profesională sau chiar sănătatea mintală.


Carmen este redactor-șef Kudika.ro și scrie de când își aduce aminte. A început cu integrame sustrase pe furiș de la tatăl ei și 30 de ani mai târziu se relaxează...

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: