The Institute si ING Bank prezinta cea de-a patra editie a Romanian Design Week, cea mai mare celebrare a designului romanesc. Expozitia centrala, gazduita de Piata Amzei, reuneste anul acesta lucrarile a 150 de designeri si arhitecti. Romanian Design Week 2016 are loc intre 20 mai si 5 iunie, iar expozitia centrala va fi deschisa publicului larg, incepand cu 21 mai, intre orele 10 si 22.

Adoptă un designer la început de drum - o campanie inițiată de V for VINTAGE

Romanian Desing Week 2016

"Suntem mandri sa ne numaram printre cele 100 de design week-uri ce sunt organizate in peste 60 de orase din lumea intreaga, cu atat mai mult cu cat tocmai am participat la World Design Weeks Summit, in cadrul Trienalei de la Milano. Romanian Design Week a crescut in paralel cu aceasta miscare a evenimentelor de profil si suntem norocosi ca initiativa noastra s-a bucurat de entuziasmul, increderea si suportul partenerilor care ne impartasesc viziunea. Fara parteneri cel putin la fel de ambitiosi, fara curatorii care sa fi crezut in misiunea noastra inca de la prima editie, fara oamenii de creatie care ne-au pus la dispozitie timpul si talentul lor, Romanian Design Week nu ar fi putut capata amploarea de care se bucura astazi", declara Andrei Gavrila-Bortun, CEO The Institute.

"ING a inclus Romanian Design Week in planul de proiecte de dezvoltare urbana pe care le sustine. In ultimii cinci ani, banca a investit 650.000 de euro in astfel de proiecte, care isi propun sa schimbe in bine viata in oras. Anul acesta, pe langa sustinerea evenimentului in sine, ING si-a asumat impreuna cu The Institute un obiectiv ambitios: reintroducerea Pietei Amzei in circuitul urban. Ne dorim ca Bucurestiul sa se bucure din nou de energia si forfota pietei – de data asta, o piata a industriilor creative", a declarat Roxana Colisniuc, CSR officer ING Bank.

Ca in fiecare an, expozitia centrala Romanian Design Week va aduce in atentia publicului cele mai bune proiecte de design din ultimul an in domeniile: Arhitectura, Urbanism, Design de obiect, Design Hibrid, Design grafic si ilustratie, Design Vestimentar si Design de produs.

Selectia lucrarilor a fost facuta de catre organizatori, alaturi de un board de consultanti din care fac parte: Adrian Soare, Arhitect Partener SYAA, Domnica Margescu, director de moda Elle, Maurice Munteanu, editor de moda Elle, Mihai Gurei, director de creatie si fondator Intro, Ovidiu Hrin, graphic designer si Stefan Barutcieff, director de creatie la Pilotfish, München.

Adrian Soare, curator al categoriei Arhitectura, Arhitectura de interior si Urbanism, a selectat anul acesta „proiecte argumentate, care surprind spiritul unui loc, parfumul istoriei sale, amprenta personalitatii celor care au trait sau vor trai acolo”. „Ne place sa descoperim idei noi, potriviri neasteptate de spatii, de utilizari si de materiale, detalii inteligent concepute”, declara Adrian Soare.

“Moda romaneasca a ultimilor ani a cunoscut transformari senzationale si extrem de vizibile. Incepand de la prezenta designerilor romani la Saptamanile Modei si terminand cu faptul ca multi dintre ei se regasesc in selectia unor magazine multi-brand sau concept-store-uri recunoscute international, moda romaneasca are deja o istorie. Bref, selectia pentru aceasta editie a Romanian Design Week a fost facuta in mod firesc - am ales numele care au reusit sa impuna o directie clara, designerii care au demonstrat ca au consecventa si ca pot transforma moda si intr-un business, intr-o meserie”, spun Domnica Margescu si Maurice Munteanu, curatori ai categoriei Design Vestimentar.

Ovidiu Hrin, curator al categoriei Design grafic si ilustratie, a cautat dincolo de executia stilistica, de epatarea vizuala si a apreciat “gandirea programatica, procesul, asumarea responsabilitatii de a intelege si solutiona nevoia, in final o cheie pentru a gasi rostul designerului”. “In efervescenta creativa actuala tot mai multe lucruri trec drept design, insa tot mai putin gasim in spatele lor gandire strategica, efort, proces de cautare a unor solutii sustenabile. Si totusi, designerii au (inca) posibilitatea de a forma opinii, de a influenta comportamente. E cazul sa vorbim, mai ales acum, de responsabilitatea designerului”, explica Ovidiu Hrin, graphic designer Synopsis.

Designul expozitiei centrale este semnat pentru al patrulea an consecutiv de arhitectul Attila Kim. Considerand cladirea Pietei Amzei drept unul dintre cele mai atragatoare si enigmatice obiective din centrul Bucurestiului pentru un arhitect, Attila Kim si-a propus ca prin arhitectura expozitiei centrale sa puna in valoare spatiul dinamic al pietei si sa valorifice toate elementele definitorii ale cladirii. "Fluiditatea spatiului interior, relatia vizuala dintre nivelurile inundate de lumina naturala, sau legaturile cu spatiile exterioare de facturi diferite de la ambele niveluri ofera foarte multe elemente de exploatat in definirea traseului si a formei arhitecturale a expozitiei. Inspirata din functiunea de baza a cladirii, expozitia centrala isi propune sa devina un loc de intalnire cu o atmosfera vibranta, care sa ne ofere imagini largi de ansamblu, atat la propriu, cat si la figurat", explica Attila Kim.

Sustinator al Romanian Design Week din 2013, UniCredit Bank propune in cadrul editiei de anul acesta un circuit special, care include expozitiile Diploma Selected, Romanian Design Week Classics si Noptile Industriilor Creative.

The Institute lanseaza prima editie a hartii Cartierului Creativ al Bucurestiului
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: