Kudika
5 Mai 2011

Cea de-a zecea zi din regimul meu a inceput cu adevarat minunat. Am decis sa probez perechea de pantaloni. Za PANTALONI! Stiti voi, e acea pereche pe care nu o mai poti purta pentru ca are cam jumatate din varsta ta. Sunt pantalonii in care incapeai pe vremea cand habar n-aveai ce inseamna calorie, IMC sau Montignac. Cand rontaiai cereale pentru ca era cool nu pentru diete.

Cea de-a zecea zi din regimul meu a inceput cu adevarat minunat. Am decis sa probez perechea de pantaloni. ZA PANTALONI! Stiti voi, e vorba de acea pereche pe care nu o mai poti purta pentru ca are cam jumatate din varsta ta. Sunt pantalonii in care incapeai pe vremea cand habar n-aveai ce inseamna calorie, integral sau Montignac. Cand rontaiai cereale pentru ca era cool nu pentru ca erau dietetice.

Am incaputttttt! Ce-i drept, nu ma pot aseza pe scaun si nici nu pot respira in ei. Dar a trecut atat de multa vreme de cand n-am mai reusit sa trag fermoarul incat nici nu as avea pretentia la mai mult. Mi-am adus aminte, cu acest prilej, de ceea ce frantuzoaicele numesc "testul fermoarului".

Testul fermoarului

Mi-am promis sa nu ma mai cantaresc. Exceptand momentul final al testului nostru de 14 zile. In rest insa, n-am sa ma mai cantaresc niciodata. Pentru ca a fost o vreme in care dispozitia mea dintr-o zi intreaga depindea de cate grame in plus sau in minus imi arata cantarul fata de ziua precedenta. Ajunsesem dependenta in cel mai grav mod posibil (sigur, exista dependente mai periculoase).

Apoi am gasit in cartea (mea de capatai) “Frantuzoaicele nu se ingrasa!” de Mireille Guiliano un sfat pe cat de banal, pe atat de util: nu te mai cantari! Autoarea explica in carte ca frantuzoaicele nu prea au cantar in baie. Ca ele stiu daca s-au ingrasat sau au slabit in functie de cum stau hainele pe ele si (de aici denumirea) cat de usor pot trage fermoarul pantalonilor. Mireille Guiliano explica ceva ce mie mi-era cat se poate de clar si totusi nu reuseam sa asmiliez: greutatea zilnica variaza in functie de "n" factori si nu ilustreaza nici macar pe jumatate starea siluetei. Pentru a avea o relevanta macar aproximativa a statusului in dieta, trebuie sa ne cantarim o data la doua saptamani, iar daca nu ne putem abtine, atunci cel mult o data pe saptamana.

Mai apoi, adevarul gol-golut este ca greutatea este cel mai inselator indice de monitorizare a siluetei. Cantarele care iti indica procentul de grasime din corp sunt ceva mai utile. Iar pentru cele care nu au asemenea ustensile profesionale acasa, eu le recomand testul fermoarului si ceva mai seriosul indice de masa corporala (IMC) despre care va povestesc mai jos:

IMC, sau indicele de masa corporala este un indice folosit in nutritie pentru a defini orientativ "silueta" unei persoane. Spun "orientativ" pentru ca a defini un individ raportandu-l la niste cifre statistice nu poate fi decat un punct de plecare si in niciun caz un verdict. IMC-ul raporteaza greutatea la inaltime si se calculeaza dupa urmatoarea formula:

IMC= greutatea (kg)/( inaltimea (m) x inaltimea (m))

Mai jos, exemplul pentru o persoana cu greutatea de 60 kg si inaltimea de 1.70 m:

IMC= 60/(1.7 x1.7)= 60/2.89= 20,76 – IMC normal

Valori orientative pentru IMC:

18,5 sau mai putin – Subponderal
intre 18,5 si 25 – Greutate normala
intre 25 si 30 – Supraponderal
intre 30 si 35 – Obezitate (gradul I)
intre 35 si 40 – Obezitate (gradul II )
peste 40 – Obezitate morbida

Tu ce IMC ai?

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.