Setari Cookie-uri

Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?

Afla care sunt masurile pe care le iau consumatorii pentru a proteja mediul, dar si pentru un mod de viata sanatos

Procurarea de materii prime sustenabile. Procentul de materii prime sustenabile a crescut considerabil la nivel global, de la 14% in 2010 la 36% in 2012. Totodata, Unilever a instruit 450.000 de cultivatori de ceai privind practicile sustenabile, dintre care 300.000 au primit certificare Rainforest Alliance.

Injumatatirea impactului asupra mediului. Fabricile Unilever din intreaga lume deruleaza in continuare programe de reducere a cantitatii de energie, apa, materiale si deseuri existente, aducand din 2008 si pana in prezent economii de 300 de milioane de euro. Acestea au redus cu o treime emisiile gazelor cu efect de sera si au injumatatit cantitatea de deseuri din procesele de productie.

Fabricile din Ploiesti au inregistrat, de asemenea, rezultate importante. In ceea ce priveste fabricarea produselor de ingrijire personala si a locuintei, fata de 2008 s-a redus cantitatea de CO2 cu 44%, iar cea de energie cu 17%. In fabrica de produse alimentare, cantitatea de CO2 s-a redus cu 55%, iar cantitatea de apa utilizata cu 16%.

Citește și:

Consumul sustenabil - una dintre provocarile Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil

Una dintre marile provocari ramane aceea de a incuraja consumatorii sa utilizeze produsele intr-un mod sustenabil acasa. Cea mai mare parte a amprentei asupra mediului a produselor Unilever - 68% - vine din modul in care consumatorii gatesc, spala si curata cu produsele companiei.

Cat timp petrec romanii la dus?

Peste o cincime din persoane declara ca aloca mai mult de 15 minute unui dus, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe in luna mai, 2013. Pentru cei mai multi respondenti (44%) durata medie a unui dus este de 10 -15 min.

O mare parte din respondenti (42%) nu iau in calcul reducerea timpului alocat unui dus, deoarece acestia considera ca, desi petrec chiar mai mult de 15 minute la un dus, nu consuma la fel de multa apa ca in cazul in care ar alege sa faca o baie.
Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la dus (Unilever „Sustainable Showering Study”, lansat in noiembrie 2011) arata ca un dus de 8 minute utilizeaza la fel de multa apa ca o cada de baie, iar un dus de 8 minute in care apa curge continuu consuma de doua ori cantitatea de energie si apa a unei cazi de baie.

Citește și:

Cat de des arunca romanii mancarea la gunoi?

Aproximativ 42% dintre respondenti arunca frecvent (saptamanal sau zilnic) la gunoi mancarea consumata acasa, in timp ce doar 10 % au declarat ca nu arunca niciodata mancarea.

Majoritatea romanilor nu acorda importanta ambalajului prietenos cu mediul
56% dintre respondenti au declarat ca nu acorda importanta daca ambalajul este prietenos cu mediul, atunci cand achizitioneaza un produs de larg consum.

Decizia de cumparare a consumatorilor este influentata de misiunea sociala a brandului
Majoritatea respondentilor - 68% - declara ca sunt influentati in decizia de cumparare daca brandul are si o misiune sociala, in conditiile in care pretul si calitatea nu difera de cele ale produselor similare.

Referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un Stil de Viata Durabil si cele ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe declara: „Inregistram progrese considerabile in ceea ce priveste reducerea impactului asupra mediului in fabricile noastre si procurarea de materii prime sustenabile. Insa ne confruntam in continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sanatatea si igiena si in a-I incuraja sa utilizeze mai putina apa si energie acasa, atunci cand spala si curata cu produsele noastre. Adoptarea de catre consumatori a unui stil de viata sustenabil este esential pentru atingerea obiectivelor noastre”.

Citește și:

Sondajul „Ce fac consumatorii romani pentru un stil de viata sustenabil?” s-a desfasurat online in perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un esantion de 6.308 respondenti cu varsta peste 18 ani.


Kudika
23 Mai 2013
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: