6 trucuri care aduc fericirea

6 trucuri care aduc fericirea
Kudika
8 Februarie 2016

Cum sa ai o stare de spirit excelenta cu ajutorul unor trucuri inedite!

Starea de bine si fericire este asociata cu echilibrul, intelegerea, acceptarea si cresterea constanta in plan spiritual. Daca ai grija de tine in plan fizic, vei observa rapid efectele pozitive si in plan psihic. Activitatea fizica si o alimentatie sanatoasa te ajuta sa faci fata oricaror dificultati in plan emotional, cum ar fi anxietatea sau depresia. Insa, pe langa grija fata de corp si minte, exista si alte moduri care iti imbunatatesc starea de spirit si te fac fericit.

fericireFoto: baranq, Shutterstock

Despre fericire in 6 moduri uimitoare

Traieste in prezent

Retrairea la nivel emotional a intamplarilor din trecut poate pune presiune asupra bunastarii emotionale. Specialistii recomanda, ca atitudine potrivita, asumarea responsabilitatii pentru ceea ce faci sau creezi in prezent. Prezentul este singurul care ne poate aduce in mod real o stare autentica de fericire, fara incarcatura emotionala a evenimentelor trecute sau proiectarea grijilor viitoare.

Razi cat de mult poti (inclusiv de tine)

Deseori ni se poate intampla sa luam viata mult prea in serios. Este suficient sa ne comparam cu copiii, care rad, in medie, de 200 de ori pe zi, in timp de un adult rade de aproximativ 15 ori pe zi. Rasul este o arma redutabila impotriva stresului si poate schimba instantaneu starea de spirit. De cele mai multe ori si rasul fortat ajuta. Inceputul poate fi mai ciudat, insa se va transforma rapid intr-unul autentic. In plus, autoironia nu este doar o caracteristica a oamenilor inteligenti, ci si un truc al oamenilor fericiti. Cine este capabil sa rada de sine insusi se bucura mai mult de viata si de ceea ce traieste zi de zi.

Accepta-ti emotiile

Specialistii afirma ca majoritatea problemelor de factura emotionala, fizica si relationala provin din incapacitatea noastra de a trai emotiile intr-un mod adecvat. In general avem tendinta de a le minimaliza, de a le nega, de a le ingropa, ascunde sub pres, trata cu medicatie, cu alcool, cu mancare, cu somn excesiv sau cu antrenamente fizice intense. Orice in afara de a le confrunta. Prin urmare este esential sa lasi garda jos si sa iti permiti sa le traiesti. Daca suferi, intelege de ce suferi si ceea ce trebuie sa faci in legatura cu aceasta situatie.

Accepta provocarile zilnice.

Pentru bunastarea fizica si emotionala sunt extrem de importante structura si rutina. Insa o rutina excesiva te poate stagna din punct de vedere a cresterii emotionale. Asumarea anumitor provocari nu iti aduce doar o recompensa psihica, insa este si sanatoasa pentru bunastarea ta emotionala. Incearca sa faci in fiecare zi un lucru care te incomodeaza de obicei: vorbeste cu cineva strain, ofera increderea ta cuiva, danseaza, sustine-ti punctul de vedere sau stabileste-ti un scop care iti impinge limitele in afara zonelor de confort.

Clarifica si traieste in conformitate cu valorile personale

Propriile valori functioneaza ca un GPS intern care te ghideaza de-a lugul vietii, ajutandu-te sa iei cele mai bune decizii si care te mentin intotdeauna pe linia de plutire. Daca iti cunosti si iti reafirmi valorile in mod regulat, vei trai o viata echilibrata, plina de incredere si impliniri.

Fii recunoscator/recunoscatoare

Fa-ti regulat o lista cu lucrurile pentru care esti recunoscator/recunoscatoare, care pot fi oricat de mici si detaliate, insa cu impact major asupra starii tale de bine (cum ar fi o zi insorita sau un compliment primit la momentul oportun). Recunostinta iti va schimba in bine perspectiva asupra vietii si te va face sa constientizezi fericirea care te inconjoara in fiecare moment al vietii tale.

Foto prima pagina: Nina Buday, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri