Un articol scris de Simona Nicolaescu, psiholog, antreprenor si promotor al vietii echilibrate

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Nu cred ca mai exista om din universul acesta numit MUNCA care sa nu simta nevoia sa se destinda din cand in cand. Stim deja ca prea multul stres din viata noastra personala si profesionala ne poate aduce dureri de cap, de spate, probleme cu inima, colesterolul crescut, palpitatiile, insomniile si cate si mai cate. Cel mai neplacut efect este ca ne lasa fara energie, fara pofta de viata si ne afecteaza relatiile cu cei din jur.

Cheia ca sa te deconectezi de la atata stres nu este sa vegetezi ca o leguma in casa, in fata televizorului sau afundandu-te in treburile casnice ci sa faci ceva pentru tine. Nu cred ca este cineva in masura sa iti spuna ce sa faci ca sa te relaxezi insa sunt convinsa ca poti evada in deplina ta creativitate macar pentru o zi pentru a testa ceea ce-ti doresti si sa descoperi placerile vietii.

relaxareFoto: racorn, Shutterstock

Cei mai multi oameni duc o viata sedentara, nu se preocupa de sanatatea lor fizica si mentala. In 2002, Comisia Eurpeana raporta faptul ca stresul de la locul de munca in EU15 se situa la approximativ 20,000 millioane de euro anual[1]. Studiile estimeaza ca 50-60% din zilele nelucrate pe motiv de boala sunt corelate cu stresul[2], iar la nivelul unei natiuni pierderile sunt imense. De asemenea, la nivel individual, studiile arata ca stresul provoaca depresie, anxietate si practic incapacitatea noastra de a mai fi eficienti in propria viata.

Sunt multe articole despre cum sa reduci stresul, mai ales dupa o zi istovitoare de munca si pe care le puteti gasi pe internet. In acest articol am introdus acele metode pe care le-am testat de-a lungul anilor si care m-au ajutat in cariera mea de mama si antreprenor, ipostaze care presupun de multe ori un efort emotional puternic.

1. Urmeaza un curs de actorie

Pe langa faptul ca te invata foarte multe despre tine, despre transpunerea sentimentelor in cuvinte, despre stimularea spontaneitatii, te invata despre lucrul in rezonanta cu echipa, un curs de actorie te ajuta sa iti privesti viata dintr-un unghi mai detasat, mai senin, mai linistit.

2. Foloseste sunetele corpului tau si toba

Intotdeauna am considerat ca nu am voce si ureche muzicala, o combinatie fatala pentru orice vecin, insa am descoperit sunetele guturale combinate cu sunetele unei tobe samanice. Conectarea la propria persoana prin sunet a fost o surpriza totala si sunt recunoscatoare ca pot comunica asa cu sufletul si corpul meu, simt cum sunetul transpune starea mea interioara si cum prin el ma relaxez.

Daca luam in calcul faptul ca suntem 80% apa, poti sa realizezi ce inseamna in momentul in care dai drumul la sunet, cat de repede vibratia aceasta se propaga in corpul tau si nu numai, intreaga fiinta vibreaza si se conecteaza, suntem prezenti, suntem vii aici si acum.

3. Benocleaza-te 5 minute la un acvariu

De mai bine de sase ani am adus un acvariu fix in mijlocul biroului si seara, inainte de a pleca acasa, imi fixez privirea pe acvariu si ma las in voia miscarii unduitoare a pestilor, raman fara control, fara critica, fara dorinte si simt cum mi se goleste instant mintea si ma deconectez de la stresul de peste zi.

4. Terapia cranio-sacrala

Acum doi ani cand am avut o perioada foarte grea la serviciu, singura formula magica care ma facea sa dorm noaptea ca un bebelus a fost vizita o data pe saptamana la aceasta forma de terapie care este documentata stiintific si care pe langa multele beneficii privind ameliorarea unei game largi de boli i disfunc ii, echilibreaza sistemul nervos central. Atat de mult am iubit aceasta terapie incat si eu m-am format ca sa ofer aceeasi stare si membrilor familieie, atunci cand au nevoie. Incredibil este ca atunci cand practic si ajut pe cineva din familie, inclusiv eu ma relaxez complet.

5. Joaca-te ca un copil, cu propriul copil sau al prietenilor

In ziua de astazi suntem atat de concentrati pe problemele cotidiene ca nu ne mai facem timp pentru a ne distra in modul pur al copiilor. Pentru mine este la indemana sa ma alatur jocului pentru ca am un copil, si este mult mai fun sa o fac alaturi de el, pentru ca am constatat ca este molipsitor rasul lui si pofta de a te juca vine instant. Daca nu ai copil, poti sa iti faci un obicei in a lua cate o zi la tine copilul prietenilor si inclusiv ei se vor bucura ca isi vor lua cateva momente de respiro. Jocul in sine atrage optimismul, creste creativitatea, imbunatateste functiile creierului si reduce astfel stresul. Si de la cine sa invatam mai bine cum sa ne jucam daca nu direct de la copii ?

Si in final va recomand sa nu credeti nimic din cele de mai sus pana nu testati o parte din aceste metode si nu va creionati propriul mod de destindere dupa o zi istovitoare de munca. Singura scuza ca relaxarea nu functioneaza este acceptabila doar in conditiile in care ati testat si ati inventat propriul mod de deconectare. Nu exista nu se poate, exista doar nu vreau sa fac.

Foto prima pagina: Maridav, Shutterstock

33 de moduri de a te relaxa în cinci minute sau chiar mai puțin
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: